Gå til innhold
Hundesonen.no

Tibetansk spaniel - hva skal vi være obs på?


Synnikken
 Share

Recommended Posts

Drittbikkjer! Ja det er alt for mange av de så pass på å finne en oppdretter som faktisk ser på dyrene sine som hunder og ikke kosedyr eller babyer... Mange bjeffer noe helt sykt men samtidig så er det akkurat det rasen er avlet frem for å gjøre. Mange har problemer med rennende øyne og irritasjon i øynene. Pass også på at foreldre og slekt faktisk kan puste skikkelig og trener uten og nesten dø av pusteproblemer. Rasen skal øyenlyses men ingen krav for røntging mener jeg og huske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittbikkjer!

Synes det der er litt unødvendig.. Selv om det er din personlige mening,så er det kanskje drømmehunden for andre.

Sånn utenom en del varsling inne,og at de er sta,så har jeg ikke opplevd noe negativt med rasen.

Å finne gode oppdrettere bør man gå for uansett rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det der er litt unødvendig.. Selv om det er din personlige mening,så er det kanskje drømmehunden for andre.

Sånn utenom en del varsling inne,og at de er sta,så har jeg ikke opplevd noe negativt med rasen.

Å finne gode oppdrettere bør man gå for uansett rase.

Hun har hatt rasen selv så vidt jeg husker, Arielle, så tror det var ment som at man må passe seg for drittbikkjer når man ser etter kull og oppdrettere nettopp fordi det er mange som ikke avler på annet enn utseende. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det der er litt unødvendig.. Selv om det er din personlige mening,så er det kanskje drømmehunden for andre.

Sånn utenom en del varsling inne,og at de er sta,så har jeg ikke opplevd noe negativt med rasen.

Å finne gode oppdrettere bør man gå for uansett rase.

Ja jeg har hatt rasen selv. Har hatt 3 tipser og 3 hannhunder av rasen. Poenget mitt var vell at hun måtte passe seg for drittbikkjer for det er ALT for mange av de i den rasen. Jeg er ikke helt sikker på om det er mye drittbikkjer ute å går i rasen eller om hundene blir drittbikkjer pga. folkene og holdningene til de som ønsker rasen. Jeg tar ikke alle hunder en kam her men det er desverre veldig mange som ser på hundene som et kosedyr som ikke er en hund og ikke trenger liker mye som en hund. Jeg har hatt 1 kull av rasen og var så heldig å få 2 utrolig flotte eksemplarer men om det er pga. måten de ble oppdradd og håndtert på er jeg ikke helt sikker på. Hadde den ene til den var 3 år og den ble nylig omplasser pga. min situasjon og den andre ble beholdt til den var nesten 8mnd før jeg solgte den fordi jeg var utrolig kresen på hvem den kom til... Herlige hunder men de krever MYE for å bli det. De må ha mye turer og trening og veldig mye oppdragelse for å bli ok hunder.

Hun har hatt rasen selv så vidt jeg husker, Arielle, så tror det var ment som at man må passe seg for drittbikkjer når man ser etter kull og oppdrettere. ;)

Ja takk :) Sikkert dårlig formulert fra min side :)

edit: ble noe rart med quotene mine her :o

Endret av Arielle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har hatt rasen selv. Har hatt 3 tipser og 3 hannhunder av rasen. Poenget mitt var vell at hun måtte passe seg for drittbikkjer for det er ALT for mange av de i den rasen. Jeg er ikke helt sikker på om det er mye drittbikkjer ute å går i rasen eller om hundene blir drittbikkjer pga. folkene og holdningene til de som ønsker rasen. Jeg tar ikke alle hunder en kam her men det er desverre veldig mange som ser på hundene som et kosedyr som ikke er en hund og ikke trenger liker mye som en hund. Jeg har hatt 1 kull av rasen og var så heldig å få 2 utrolig flotte eksemplarer men om det er pga. måten de ble oppdradd og håndtert på er jeg ikke helt sikker på. Hadde den ene til den var 3 år og den ble nylig omplasser pga. min situasjon og den andre ble beholdt til den var nesten 8mnd før jeg solgte den fordi jeg var utrolig kresen på hvem den kom til... Herlige hunder men de krever MYE for å bli det. De må ha mye turer og trening og veldig mye oppdragelse for å bli ok hunder.

Ja takk :) Sikkert dårlig formulert fra min side :)

edit: ble noe rart med quotene mine her :o

Ah,da beklager jeg! :) Trodde du bare kommenterte rasen med; Drittbikkjer! Fordi du synes de fleste er det. Tenkte det var litt stygt og unødvendig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...