Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan forebygge forkalkninger på best mulig måte

Gjest
 Share

Recommended Posts

Min 4 år gamle hund hadde et kne som så ut som en 14årings kne, men veterinærer har fjernet det de kunne av forkalkninger. Nå gjelder det å forebygge det så lenge vi kan. Alle kjerringråd tas i mot med glede.

Hva vi gjør:

Leddfor (j/d)

Tilskudd av Stride på leddforet

• Glucosamine HCl 1,080mg,
  • Chondroitin Sulphate 240mg,
  • Methylsulfonylmethane 2,000mg,
  • Manganese Sulphate 76mg
  • Vitamin C 48mg

Oppbyggende trening

Onsior (Smertelindring og inflammasjonshemming ved kronisk osteoartritt. Robenakoksib "virkemiddel")

Har spurt ang cartrophen-injeksjoner; veterinær mener det er "samma greia" som tabelettene hun tygger. Kortison har vel kun smertestillende effekt. Jeg ønsker tips på det som STOPPER forkalkning. Selve forkalkningsprosessen. Smertene har vi OK under kontroll.

Den gang da...

4601903812_ff27b820c6.jpg

:heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Jeg er usikker på om Back on Track kan hjelpe noe - da det trossalt er snakk om kneet. Jeg har ankel-ledd beskyttere og haseledd beskyttere fra back on track, men det finnes jo ikke noen form for kne-beskytter/varmer.... Et dekken ser jeg ikke helt vitsen med, da det ikke når ned til kneet.

Akupunktur kan jo være et alternativ, men har vi det tilbudet i Tromsø? Kanskje når Tromsdalen Dyreklinikk flytter til øya og får større lokaler? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stride er flott :) men jeg ville gitt ekstra c-vit og omega 3 i tillegg. Ang j/d, så kan du like gjerne gi pedigree ernæringsmessig, så jeg ville byttet det ut i et bedre fôr siden du uansett gir Stride.

Ellers er det umulig å stoppe forkalkninger i et ledd så lenge det beveger seg, man kan bare gjøre sitt beste for å smøre leddet slik at gnissningene blir svakest mulig og forkalkningene vokser sakte.

Ang BOT, har de ikke sånne kluter/pledd/skulderlapp el, som du kan feste borrelås på, og ha på henne når hun hviler/før aktivitet? Syns jeg har sett bilde av det engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur kan jo være et alternativ, men har vi det tilbudet i Tromsø? Kanskje når Tromsdalen Dyreklinikk flytter til øya og får større lokaler? :)

Jeg vet ikke om vi har det i Tromsø nå. Da vi hadde Brimi var det en veterinær på Tromsdalen Dyreklinikk som satte nåler, hun kom reisende fra Målselv, men det er jo en del år siden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...