-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Orijen og Farmina N&D er høyeste kvalitet tørrfor jeg vet om, men hunder vokser og lever og stråler og strutter og holder seg friske og glade på Royal Canine, Purina, Hills og Eukanuba også, selv om mange med sterke meninger mener de merkene der er nær likestilt med rottegift eller i beste fall bare bæsj 🤷🏼♀️ Alle tørrfor trenger vegetabilsk bindemiddel, ingen lager tørrfor av rene animalske ingredienser. Vær obs på at kornfrie for må ha høy nok andel av de riktige animalske ingrediensene, eller være tilsatt bl.a. metionin/taurin om de har for lite eller for lav kvalitet av animalske proteiner. Ikke alt "kjøtt" er kjøtt. Rester fra menneskemat som hjerner, bindevev, ikke alt som er like næringsrikt, men folk vil gjerne tjene penger på det. % protein betyr ikke at det er fullverdig protein. Det er lov å oppgi kollagene proteiner ved å navngi dyrearten og telle det under "protein" uten nærmere spesifikasjon. Mange markedsfører med "kornfritt" som om det gjør foret bedre, men når det består av brusk og bindevev og de bruker søtpotet og belgfrukter som fyllstoff, så oppnår de ikke en tilfredsstillende aminosyreprofil, noe som ledet til et massivt "utbrudd" av DCM: https://www.fda.gov/animal-veterinary/outbreaks-and-advisories/fda-investigation-potential-link-between-certain-diets-and-canine-dilated-cardiomyopathy Det er ikke så lett. Det er kanskje å banne i kirka, men de store merkene som RC og Eukanuba har forsket mest og vært på markedet lengst. De rasespesifikke forene deres er ikke tull, noe en vil erfare om en forer en Chihuahua med Yorkshire Terrier for. ..så om de har et rasespesifikt for til lapphund (eller liknende nordisk spisshund) vil jeg anbefale det når råfor ikke er et tilgjengelig alternativ.
-
Hei, Har en finsk lapphund på 8 mnd. Hvilket tørrfor anbefaler dere/har dere god erfaring med? Per nå ingen kjente allergier.
-
Ja, jeg får vel bare passe på. Blir veldig kjedelig turer dersom jeg ikke kan gå utenfor den asfalterte veien😅 En kan vel aldri sikkerhetsgarantere for alt på tur. Hun må jo få lov til å være litt hund også, men skulle ønske hun var litt mer kritisk.
-
Hvis hun reagerer på "æsj" så er du heldig (min ene lærte også det etterhvert, men aldri den andre). Det skal godt gjøres, og jeg tror nok du må ta til takke med å være litt obs, og jobbe med slipp.
-
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts