Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikkerbasert valpekurs i Oslo?


Irenen
 Share

Recommended Posts

Jeg hadde delvis tenkt til å droppe valpekurs med Nora, men så synes jeg kurs er så morro, samt at Nora har godt av å trene sammen med andre - så nå driver jeg og titter på aktuelle valpekurs som starter nå eller rett over jul :)

Ønsker å bruke en hundeskole som baserer seg på klikkerfilosofien i kursene sine, og lurer dermed på om noen har noen tips til andre hundeskoler enn Canis? Canis har et valpekurs som starter i januar som jeg sterkt vurderer hvis det er ledige plasser, men med tanke på kollektivtrafikk ligger Ris, hvor kurset foregår, littegrann kronglete til for meg (Jeg bor på Tonsenhagen).

Tips og erfaringer mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil drive med konkurranserettet trening ville jeg heller prøvd Side ved Side (valpekursene er vel nærmere Lørenskog kanskje, men de har en del kurs på Rommen/Grorud også). HundeAkademiet bruker ikke klikker, men følger i stor grad filosofien.

Knut som har Familiehunden er flink, men som navnet tilsier sikter de mest på familiehunder og treningen er dertil. Uten at det nødvendigvis har så mye å si for et valpekurs om man vet hva man driver med. :)

Når det gjelder Canis-kurset så er det ikke veldig kronglete. Svigermor bor på Ris, så jeg er litt kjent med veien. Du kan ta 31-bussen og så 23-bussen bort til Ris, det er ikke veldig kronglete, og ikke veldig langt å gå opp fra stoppet ved Rikshospitalet (200m?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil drive med konkurranserettet trening ville jeg heller prøvd Side ved Side (valpekursene er vel nærmere Lørenskog kanskje, men de har en del kurs på Rommen/Grorud også). HundeAkademiet bruker ikke klikker, men følger i stor grad filosofien.

Knut som har Familiehunden er flink, men som navnet tilsier sikter de mest på familiehunder og treningen er dertil. Uten at det nødvendigvis har så mye å si for et valpekurs om man vet hva man driver med. :)

Når det gjelder Canis-kurset så er det ikke veldig kronglete. Svigermor bor på Ris, så jeg er litt kjent med veien. Du kan ta 31-bussen og så 23-bussen bort til Ris, det er ikke veldig kronglete, og ikke veldig langt å gå opp fra stoppet ved Rikshospitalet (200m?).

Jeg tenker også det at valpekurset uansett ikke behøver å være så veldig konkurranseretta, selv om jeg gjerne vil ha øvelsene riktig inn fra starten :) Nora er jo en fuglehund, så de store ambisjonene innen LP har vi ikke - men man vet aldri :)

Har du gått kurs hos canis? Hvilke vil du anbefale isåfall - familiehunden eller canis? Fordelen med familiehunden er at jeg kan starte tidligere. Venter jeg til januar er Nora allerede nesten 5 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også det at valpekurset uansett ikke behøver å være så veldig konkurranseretta, selv om jeg gjerne vil ha øvelsene riktig inn fra starten :) Nora er jo en fuglehund, så de store ambisjonene innen LP har vi ikke - men man vet aldri :)

Har du gått kurs hos canis? Hvilke vil du anbefale isåfall - familiehunden eller canis? Fordelen med familiehunden er at jeg kan starte tidligere. Venter jeg til januar er Nora allerede nesten 5 måneder.

Jeg har gått hos både Familiehunden, Canis, HundeAkademiet og Side ved side. ;)

Familiehunden begynner å bli en stund siden nå. Han er flinkere med hunder enn med mennesker, kurset var helt ok, men jeg har ikke gått der igjen. Ikke fordi det var dårlig, men fordi det for vår del var "for hverdagslig", vi lærte/jobbet ikke med ting der som vi ikke stort sett hadde grei kontroll på selv.

Canis/Oslo med Åse (som har kurset i januar) og Side ved side er de jeg har gått mest hos de siste to årene, og er kjempefornøyd med begge to. spesielt Merete (Side ved side) er veldig flink med treningsteknikk og løsninger "utenfor boken". Jeg ser at hun ikke har satt opp noen valpekurs for øyeblikket, men er godt mulig det kommer.

Hvis du skal bruke hunden i jakt så er Canis/Oslo absolutt et bra sted. Selv om det er mest retrieverjakt for Åses del (hun har to jaktgolden) så har de ulike jaktrettede kurs, også for fuglehund (RIOS og sånt er det, ikke sant? Jeg driver ikke med slikt. :P ).

Men du kan jo bare starte hos Familiehunden nå, og så gå kurs med Canis senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gått kurs der selv? Utifra hjemmesiden ser det jo veldig bra ut, og vi kan starte allerede på tirsdag :D

Nei, men han holdt kurs på Skullerud og der hadde vi turløypa vår, så det ble litt skravling :D Venninna mi gikk kantarellsporkurs der. Knut er vel en avlegger fra Canis og jeg likte det jeg så av valpekursene hans.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått hos både Familiehunden, Canis, HundeAkademiet og Side ved side. ;)

Familiehunden begynner å bli en stund siden nå. Han er flinkere med hunder enn med mennesker, kurset var helt ok, men jeg har ikke gått der igjen. Ikke fordi det var dårlig, men fordi det for vår del var "for hverdagslig", vi lærte/jobbet ikke med ting der som vi ikke stort sett hadde grei kontroll på selv.

Canis/Oslo med Åse (som har kurset i januar) og Side ved side er de jeg har gått mest hos de siste to årene, og er kjempefornøyd med begge to. spesielt Merete (Side ved side) er veldig flink med treningsteknikk og løsninger "utenfor boken". Jeg ser at hun ikke har satt opp noen valpekurs for øyeblikket, men er godt mulig det kommer.

Hvis du skal bruke hunden i jakt så er Canis/Oslo absolutt et bra sted. Selv om det er mest retrieverjakt for Åses del (hun har to jaktgolden) så har de ulike jaktrettede kurs, også for fuglehund (RIOS og sånt er det, ikke sant? Jeg driver ikke med slikt. :P ).

Men du kan jo bare starte hos Familiehunden nå, og så gå kurs med Canis senere?

Hmm.. Nå klarer jeg ikke å bestemme meg :P

Greia er litt det, at Nora er hund nummer 3 så en viss peiling har jeg. Jeg er også utdannet dyrepleier og hatt adferd og trening både som fag og spesialfag under studiene. Så er litt redd for at familiehunden blir litt for basic for meg - hvis det er veeeldig sånn familiehundrettet.

Sånn sett høres canis ut som et bedre valg, spesielt for videre trening. Samtidig ble jeg litt gira på å starte kurs NÅ, så er litt kjedelig å vente til januar. Men jeg kan jo gjøre som du foreslår, og bare ta valpekurset hos familiehunden, for så å fortsette hos canis eller Merete. Merete har jeg forøvrig hørt mye positivt om tidligere, hvis det er samme Merete.

Gah! Klarer ikke å bestemme meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det som sagt en stund siden jeg gikk hos Familiehunden, men tror du kan føle at det er litt vel basic ja. Side ved side har mye morsomme kurs for tiden hvor flere er valpekompatible, så du kan jo se om noen av dem er interessante. :) Om det er for å komme inn i klikkertreningen så er det ikke så veldig nøye hva man trener på, liksom. Jeg skal på andre kvelden av treningsteknikk på tirsdag, og gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått hos både Familiehunden, Canis, HundeAkademiet og Side ved side. ;)

Familiehunden begynner å bli en stund siden nå. Han er flinkere med hunder enn med mennesker, kurset var helt ok, men jeg har ikke gått der igjen. Ikke fordi det var dårlig, men fordi det for vår del var "for hverdagslig", vi lærte/jobbet ikke med ting der som vi ikke stort sett hadde grei kontroll på selv.

Canis/Oslo med Åse (som har kurset i januar) og Side ved side er de jeg har gått mest hos de siste to årene, og er kjempefornøyd med begge to. spesielt Merete (Side ved side) er veldig flink med treningsteknikk og løsninger "utenfor boken". Jeg ser at hun ikke har satt opp noen valpekurs for øyeblikket, men er godt mulig det kommer.

Hvis du skal bruke hunden i jakt så er Canis/Oslo absolutt et bra sted. Selv om det er mest retrieverjakt for Åses del (hun har to jaktgolden) så har de ulike jaktrettede kurs, også for fuglehund (RIOS og sånt er det, ikke sant? Jeg driver ikke med slikt. :P ).

Men du kan jo bare starte hos Familiehunden nå, og så gå kurs med Canis senere?

Irene: Anbefales på det sterkeste. Aase er kjempetrivelig og flink. Du vil garantert trives med å gå på valpekurs hos henne :)

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det som sagt en stund siden jeg gikk hos Familiehunden, men tror du kan føle at det er litt vel basic ja. Side ved side har mye morsomme kurs for tiden hvor flere er valpekompatible, så du kan jo se om noen av dem er interessante. :) Om det er for å komme inn i klikkertreningen så er det ikke så veldig nøye hva man trener på, liksom. Jeg skal på andre kvelden av treningsteknikk på tirsdag, og gleder meg!

Har de noe hjemmeside eller kursoversikt?

Klikkertreninga starta vi etter en dag, så hun tilbyr det lille adfersrepertoaret hun kan. Vi har også startet targettrening, så hun er rå på å trampe på musematta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene: Anbefales på det sterkeste. Aase er kjempetrivelig og flink. Du vil garantert trives med å gå på valpekurs hos henne :)

Jeg har en godfølelse på henne, så da melder jeg meg på valpekurs i januar hos canis med Åse :D

EDIT: Sånn! Påmeldt :D Tipper Nora blir canis sin første drentsche patrijshond på kurs :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på valpekurs på familiehunden nå i høst. Er utrolig fornøyd! Knut er veldig flink og man får veldig bra oppfølging og mye hjelp utenom kurstidene, han holder til og med gratis treninger for de som går på kurs/har avsluttet kurs hver torsdag. Anbefaler :twitch:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...