Shlush Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Jeg tipper vår kjære oppdretter sover godt ut nå etter en lang natt :) 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Antageligvis er jeg den siste i verden som oppdager dette, men de blir født uten prikker? Kuuult Heia fine Era! Sånn er det med engelsk setter også De blir bare født med de store flekkene (om de har det). Prikkene kommer etterhvert, men det er veldig individuelt hvor fort de blir ferdigtegnet. Bris fikk vel sine første uker da han var ca 3-4 uker gammel Vet om en valp som var helt hvit da hun var 8 uker gammel, bortsett fra "eyeliner" rundt ene øyet, og da hun var 12 uker gammel var hun nesten mer svart enn hvit 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Gratulerer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Gratulerer med stort og fint kull Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Gratulerer så mye!!! For første gang i sonens historie har jeg gjettet rett fordeling og! ^^ 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ceccy Skrevet 15. Desember 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 For en natt det har vært! De tre første valpene kom mellom 19.30 og 20. Så var det et opphold til 20.50. Disse valpene kom lekende lett og vi trengte bare sitte og observere. Så gikk det 1 time og 30 min uten noe som skjedde. Vi var ute og jogget litt med henne, men nada! Etter enda 15 min begynte jeg å kjenne på magefølelsen og kontaktet veterinærvakten. Vi hiver oss i bilen med Era og valper og kjører. Valp nr fem satt bom fast! Erasmus fikk riesprøyte og etter 15 min kom valpen og fem min etter det, kom nr seks. Etter 30 min tok vi ul for å sjekke hvordan det gikk med valpen og den hadde det fint. Så skal vet kjenne om hun kjenner valpen i fødselskanalen og i det hun tar på sidene hennes, kjenner hun en på hver side! Vi tok røntgen for å se og der var det tre igjen! Ny ul viser at hjerterytmen på valpene har begynt å svekkes, så da ble det hastekeisersnitt! Vi gnikket valper til den store gullmedaljen og fikk liv i de alle tre! Det viste seg at Era hadde store blødninger i livmoren, så det var ganske kritisk for henne en stund, men heldigvis gikk alt bra! Mor og barn har det bare bra og Era er så flink med valpene sine! Første hun gjorde da hun våknet av narkosen var å vaske på valpene sine! Nå ligger hun i valpekassen og sover med valpene rundt seg! Tenkte å se fargene på de, men det får vente til hun har kommet seg litt mer til hektene. Skal prøve å få tatt litt bilder i løpet av helgen 13 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Gratulerer med fint kull, og så godt alt gikk bra, selv om det ble litt dramatikk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Gratulerer så mye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Hvordan kan du se på fargene hvis de ikke har fått prikkene sine? Sent from my GT-I9100 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ceccy Skrevet 15. Desember 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Hvordan kan du se på fargene hvis de ikke har fått prikkene sine? Sent from my GT-I9100 De har en liten prikk helt med øret Fargefordelingen ser ut til å bli: 3 sorte tisper, 3 brune tisper, 1 sort hann og 2 brune hanner 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristine m Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Gratulerer med flott kull og fin fordeling av kjønn! Håper dere hadde bedre vær enn oss i natt...da hadde det ikke vært greit å komme seg til dyrlegen i en fart... Jeg fant etterhvert ut at Ceccy og Slush var to personer.. ... Jeg har selv vært med på keisersnitt og sittet og gnikket på livløs valp, det er utrolig slitsomt og spennende,- og godt når de kommer til liv. Jeg kan tenke meg oppdretter er rimelig sliten nå, håper du har noen som kan sitte litt barnevakt slik at du får sove litt...? Lykke til med mor og barn!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Gratulerer så mye,blir så artig å se flekkene komme.Flott fordeling ble det også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Gratulerer med flott kull, godt alt ordnet seg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LindaM Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Gratulerer så mye! Også så mange, med så fin fordeling! Edit: Ble forøvrig visstnok veldig påvirket av dette i natt, så jeg drømte at akkurat det samme skjedde med min egen hund... Dine ble nok litt mer vellykkede, for mine endte opp som kattunger Lite flink var hun med dem óg.. 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Gratulerer med et stort fint kull! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 De har en liten prikk helt med øret Fargefordelingen ser ut til å bli: 3 sorte tisper, 3 brune tisper, 1 sort hann og 2 brune hanner Kjempe fin fordeling, men litt skuffet over ingen grønne eller blå Liker veldig godt de brune jeg da! Så flott at hun taklet keisersnittet bra og tok seg av valpene når hun kom til hektene. Ser ut på bilder som om hun har kommet i gang med melkeprodusjonen også. OM du klarer det så prøv holde henne tør mellom pattene hvor snittet er. Evt ett tynt lag med potet mel for å suge opp fukten (ikke PÅ såret) også børste bort det værste. Jeg gjor det ett par ganger for dagen inntil såret var tørt hos Blaze. Valpene "sølte" mye og det ble endel fukt mellom puppene. Men det er ikke sikkert du har det problemet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shira Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Gratulere med et digert kull Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 De har en liten prikk helt med øret Fargefordelingen ser ut til å bli: 3 sorte tisper, 3 brune tisper, 1 sort hann og 2 brune hanner Kan man ikke i noen tilfeller se på nesebrusken? Sortprikkene har sort nesebrusk og brunprikkene har brun nesebrusk. hehe! Gratulerer med flott kull og fin fordeling av kjønn! Håper dere hadde bedre vær enn oss i natt...da hadde det ikke vært greit å komme seg til dyrlegen i en fart... Jeg fant etterhvert ut at Ceccy og Slush var to personer.. ... Jeg har selv vært med på keisersnitt og sittet og gnikket på livløs valp, det er utrolig slitsomt og spennende,- og godt når de kommer til liv. Jeg kan tenke meg oppdretter er rimelig sliten nå, håper du har noen som kan sitte litt barnevakt slik at du får sove litt...? Lykke til med mor og barn!!!! *sorry* Ja vi er to forskjellige personer! Ceccy er oppdretter Jeg er engasjert bestemor (hannhundeier) :angel: :angel: Ellers så gleder vi oss på bilder av de søte prikkebarna Skal vise bilde til Nico og spørre om han vil ta på seg papparollen snart!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ceccy Skrevet 15. Desember 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Nico vil ta på ser papparollen for en liten gutt om 8 uker :-P 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 ehm, da må jeg skuffe Nico :-P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Tillykke med kuldet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 <blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Shlush" data-cid="1396056" data-time="1355582290"><p> <br /> Kan man ikke i noen tilfeller se på nesebrusken? Sortprikkene har sort nesebrusk og brunprikkene har brun nesebrusk. hehe! <br /> <br /> <br /> *sorry* Ja vi er to forskjellige personer! Ceccy er oppdretter Jeg er engasjert bestemor (hannhundeier) :angel: :angel: <br /> <br /> Ellers så gleder vi oss på bilder av de søte prikkebarna Skal vise bilde til Nico og spørre om han vil ta på seg papparollen snart!!</p></blockquote> Same-same but different. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Gratulerer med prikkebarna Jeg syns de leverflekkede er nydelige, så de gleder jeg meg til å se Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Gratulerer med kullet! stakkars mamma voffsen :-( må ha vært fryktelig smertefullt. Godt det endte godt til slutt!! :-) :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fillerya Skrevet 15. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2012 Grtatulerer med alle de små. Godt alt endte bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts