Gå til innhold
Hundesonen.no

"The secret life of the dog" dokumentar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Så en dokumentar her om dagen jeg syntes var veldig interessant! Kan såklart se hele, men jeg har plukket ut en del jeg syns var spesielt interessant. Gå til 31:55 og se på det som handler om selektiv avl, rever, ulver og aggressjon!

http://www.youtube.com/watch?v=EibCPQJleL4&t=31m55s

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig interessant dokumentar, og jeg synes den russiske forskningen med rev er særdeles interessant. Det bekrefter det jeg mener om alle dyr, gemytt er veldig arvelig, og man skal ikke avle på sinte/redde dyr, da blir avkommet deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig interessant dokumentar, og jeg synes den russiske forskningen med rev er særdeles interessant. Det bekrefter det jeg mener om alle dyr, gemytt er veldig arvelig, og man skal ikke avle på sinte/redde dyr, da blir avkommet deretter.

Ja, det har man jo vist hele tiden i kaninavlen :) At agressjon/redsel ikke er arvelig blir like søkt som å si at gjeteregenskaper ikke er arvelig eller at fargen på hunden ikke er arvelig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dokumentaren er veldig interessant ja :) PBS har også laget en dokumentar (den er i to deler) som heter Dogs that changed the world. Om jeg husker rett så tar den for seg en del av det samme som the secret life of dogs, men dokumentarene legger vekt på ulike ting.

Edit: Her er begge delene av dokumentaren:

http://www.youtube.com/watch?v=uBEZnxcex_8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meg hvertfall en liten "aha"-opplevelse i forhold til at det ikke går an å trene vekk aggressjon eller mindre domestiserte gener.

PS: Mener ikke at det er en hvilepute, men kanskje det kan gi en liten oppvekker for de som føler de har feilet en hund som ikke endrer seg uansett hvor mye arbeid de har lagt ned i den.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...