Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppgradere til Windows 8?


Guest Kåre Lise
 Share

  

14 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      2
    • Nei
      3
    • Jo
      0
    • Vet ikke, kanskje senere
      5
    • Bryr meg katta..
      4


Recommended Posts

Jeg vurderer å gjøre det (får det gratis), men ja... jeg er liksom redd for at det skal fucke opp dataen på en eller annen måte, men det gjør vel ikke det sikkert, er jo ekte vare så.

Kan jeg bruke win8 på min lille asus one 10"? Den er noen år gammel, og kjører nå windows7 starter (crap, for får jo ikke eget bakgrunnsbilde engang :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Tja. Windows 8 fungerer helt greit. Men er total omstilling fra alt man er vant til :-)

Omstilling er greit nok om det er verdt det og om det er veien å gå videre. Tradisjon tro så har vel windows kommet med litt annahver suksess mellom hver flopp, jeg lurer egentlig på om dette er liv laga. Jeg har ikke sett noen anmeldelser hvor kritikerne er overbegeistret. Jeg har heller ikke flere maskiner, nettbrett windows telefon osv jeg kan dra glede av W8 med. Akkurat nå er det bare en arbeidsstasjon.

Jeg vurderer å gjøre det (får det gratis), men ja... jeg er liksom redd for at det skal fucke opp dataen på en eller annen måte, men det gjør vel ikke det sikkert, er jo ekte vare så.

Kan jeg bruke win8 på min lille asus one 10"? Den er noen år gammel, og kjører nå windows7 starter (crap, for får jo ikke eget bakgrunnsbilde engang :( )

Oppgradere til Windows8 om du kan bruke den tror jeg neppe det blir noe bra, men er ikke W8 i noe sånn mobil / starter mini versjon da? Det jeg har sett av maskiner som blir solgt med W8 foreløpig har ganske saftige specs.

Jeg vil aldri ha Windows 8! :P Slik jeg har forstått det så er ALT forandret... Og det vil jeg ikke :)

Tja, jo nei er vel derfor jeg lurer på om dette kommer til bli noe varig..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjøper ny pc med sin 8 kjøp for guds skyld med touch skjerm. Er veldig mye enklere med touch kontra uten. Nå har jeg win8 hjemme på vanlig stasjonære som har kjørt win 7 og det er litt knot osv. Men prøvde win 8 på pc med touch skjerm, da gikk ting raskere, åpne widget menyer osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Heller XP enn Vista, ikke noe å kjimse av det er blodig alvor. :o:lol::o Blir nok til at jeg venter med W8 ja. Leste Itavisen sin test og ble langtifra overbevist, bekymrer meg ikke så veldig for "barnesykdommer", mer om hele konseptet er liv laga for tradisjonelle maskiner.

Skal det bli moro må man nok over på dedikerte w8 maskiner med touchskjerm, klart noe å tenke på som skolepc etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Om du kjøper ny pc med sin 8 kjøp for guds skyld med touch skjerm. Er veldig mye enklere med touch kontra uten. Nå har jeg win8 hjemme på vanlig stasjonære som har kjørt win 7 og det er litt knot osv. Men prøvde win 8 på pc med touch skjerm, da gikk ting raskere, åpne widget menyer osv osv

Akkurat nå står det mellom denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752773 som en kamerat har sagt at nok passer meg ift hva jeg trenger og kommer til å bruke den til og denne: http://www.prisguide.no/produkt/asus-vivobook-s400-169423

Men det kan være det finnes noe annet like bra/bedre i min prisklasse der ute som jeg ikke har oppdaget selvfølgelig. Hva tenker du? Dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

forskjellen på de er jo i hovedsak W7 og W8 med touch skjerm, ellers er de jo ganske like spec.

Jeg hadde gått for W8 om du gidder lære deg forandringen. Få høre hva Anette har å si, hu er jo sjefsnerden her.. :P

Og om jeg sku sett etter noe "mer" ville jeg sett på SSD harddisk. Da får du mindre plass men høyere hastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå står det mellom denne: http://www.komplett....aspx?sku=752773 som en kamerat har sagt at nok passer meg ift hva jeg trenger og kommer til å bruke den til og denne: http://www.prisguide...ook-s400-169423

Men det kan være det finnes noe annet like bra/bedre i min prisklasse der ute som jeg ikke har oppdaget selvfølgelig. Hva tenker du? Dere andre?

Haha, sjefsnerden :lol:

Jeg ville helt klart kjøpt w8 med touchskjerm om jeg skal kjøpe laptop nå. Kort fortalt. T var enig :P

Likte reklamefilmen til asus vivobooken jeg :P

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=766051&cks=ASS&assoc=26FB581C-3DAA-4F6A-AEA0-8720D71DBD87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Haha, sjefsnerden :lol:

Hehe ja bare le du, føler meg lite mann når du setter i gang. :lol:

Jeg ville helt klart kjøpt w8 med touchskjerm om jeg skal kjøpe laptop nå. Kort fortalt. T var enig :P

Likte reklamefilmen til asus vivobooken jeg :P

http://www.komplett...A0-8720D71DBD87

enig, og enig. Dama var søt, solgt. Ikke noe mer å lure på :P

Og om jeg sku sett etter noe "mer" ville jeg sett på SSD harddisk. Da får du mindre plass men høyere hastighet.

Hmm ser jeg var litt kjapp, det er jo HDD/SDD hybriddrive, 24GB flash vil det si akkurat nok til å kjøre OS? Anette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja bare le du, føler meg lite mann når du setter i gang. :lol:

enig, og enig. Dama var søt, solgt. Ikke noe mer å lure på :P

Hmm ser jeg var litt kjapp, det er jo HDD/SDD hybriddrive, 24GB flash vil det si akkurat nok til å kjøre OS? Anette?

Skal vi sjå...

OSet til T(win 8) tar 14,5 GB. Så om man lagrer programmer og dokumenter på den andre HDD'en så går det jo kjekt og vil fungere greit.

Men når det kommer til HDD så har jeg noen terra så jeg går liksom ikke som vanlig bruker :lol:

¨ååååh snusken du må se min nye tittel :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Skal vi sjå...

OSet til T(win 8) tar 14,5 GB. Så om man lagrer programmer og dokumenter på den andre HDD'en så går det jo kjekt og vil fungere greit.

Men når det kommer til HDD så har jeg noen terra så jeg går liksom ikke som vanlig bruker :lol:

Akkurat ja, antar det er sånn de blir levert og sånn det er tenkt?

¨ååååh snusken du må se min nye tittel :wub:

:thumbs:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi sjå...

OSet til T(win 8) tar 14,5 GB. Så om man lagrer programmer og dokumenter på den andre HDD'en så går det jo kjekt og vil fungere greit.

Men når det kommer til HDD så har jeg noen terra så jeg går liksom ikke som vanlig bruker :lol:

¨ååååh snusken du må se min nye tittel :wub:

Nå har jeg falt av lasset? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg falt av lasset? :P

Pcen her 24 GB fflash minne, dvs en veldig rask harddisk. Om du har operativsystemet på den så vil pcen da være veldig rask.

Så lagrer du dokumenter og programmer på den valnige harddisken. Så voila har du superrask pc.

kort fortalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pcen her 24 GB fflash minne, dvs en veldig rask harddisk. Om du har operativsystemet på den så vil pcen da være veldig rask.

Så lagrer du dokumenter og programmer på den valnige harddisken. Så voila har du superrask pc.

kort fortalt

Hvilken av de har det? Den med win8?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...