Gå til innhold
Hundesonen.no

Navnehjelp - macho navn ;)

Recommended Posts

Skrevet

Cerkses?

Hmm.. syns det er vanskelig å se hva man skal lese når "X" kommer inn i et navn :P For f.eks. når noen heter Javier, så kan det skrives Xavier og uttales det samme..

Skrevet

Hmm.. syns det er vanskelig å se hva man skal lese når "X" kommer inn i et navn :P For f.eks. når noen heter Javier, så kan det skrives Xavier og uttales det samme..

Helt enig, det er jo ikke mange ord på norsk som starter med en X... Men tenk Xenonlys, viss du er bilinteressert;-)

Men det er mulig jeg er langt ute på viddene her da..

Guest Belgerpia
Skrevet

Hmmm.... antagelig bare meg som ville kalt en diger GD for Pus - og det har jeg bestemt meg for, får jeg noen gang ett digert beist av en hund så skal den hete Pus :)

Skrevet

Hmmm.... antagelig bare meg som ville kalt en diger GD for Pus - og det har jeg bestemt meg for, får jeg noen gang ett digert beist av en hund så skal den hete Pus :)

Haha, Pus var utrolig kult da! :D

Om jeg får lov til å bruke det av deg, så kanskje det er et alternativ til en gul gd :D

Guest Belgerpia
Skrevet

Haha, Pus var utrolig kult da! :D

Om jeg får lov til å bruke det av deg, så kanskje det er et alternativ til en gul gd :D

Bare bruk :)

Jeg synes sånne navn er kule, bare fordi det blir så absurd og fordi de fleste digere bikkjer heter Hercules og andre sånne litt "enorme" navn.

Skrevet

Mitt favorittnavn på stor og barsk hannhund (i mitt hode enten en schäfer eller belger ... sukk) er Ikaros. Ellers vet jeg om en flott hannhund som heter Orkan! (Forøvrig synes jeg Storm passer bra på en gul hund jeg! Storm handler om mentalitet, og trenger ikke brukes på en sort hund i mitt hode)

Skrevet

Kaizers Orchestra

:)

Hadde passet bra siden de er fra hjemmbyen min, men sånn som Kaja-T&A sa, så er det mange Kaizers :P Vet også om en svart GD som heter akkurat det :P

Ra (solguden)

Tenkte litt på Ammon-Ra, tror han var solguden å noe gud over noe annet også :P

Skrevet

Jeg sitter nå i valget mellom 2 forskjellige kull. Et med mulighet til mantel og en med gul :)

Så tuuuusen hjertelig takk for så mange fine navneforslag :D

Når valpene er født kan jeg legge ut bilde! :)

Skrevet

Jeg sitter nå i valget mellom 2 forskjellige kull. Et med mulighet til mantel og en med gul :)

Så tuuuusen hjertelig takk for så mange fine navneforslag :D

Når valpene er født kan jeg legge ut bilde! :)

Lykke til med både navne- og hundevalg! Er misunnelig;-)

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...