Gå til innhold
Hundesonen.no

Innbilt svangerskap?


BareLinn
 Share

Recommended Posts

Jeg har ei sheltietispe på 3,5aar som var ferdig med lopetida for ca 1,5-2mnd siden,og naa oppforer hun seg veldig merkelig. Hunden er jo helt teit :P

Hun vokter tyggebein/griseorer ,og har provd aa "gjemme" dette.

I tillegg spiser hun ikke opp maten sin, noe hun har slukt tidligere.

Hun har litt "pupper",og er veldig rastlos. Vandrer hvilelost rundt,og faar liksom ikke roet seg.

Aner ikke om det er noen sammenheng men syns og hun lukter skikkelig...fis :P Om hun fiser,eller hva hun gjør..aner ikke,men hun stinker -.-

IDAG fikk jeg vite at ei som hadde vært paa tur med henne,hadde sluppet henne inn i huset alene med en ukastrert chihuahua hanne naar hun hadde lopetid -.- Men jeg tror ikke det var paa riktig tidspunkt under lopetida,selvom hun tidlig oppforte seg som ei billig ei,under lopetida :P

Kan dette være IS? Eller KAN hun i verste fall vaere drektig? :/

Vetrinaeren kontaktes selvfolgelig imorgen,men tenkte aa forhore meg her inne, forst :)

PS; Beklager bokstavene men iPad'n er teit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?? Hvorfor det?

Vel, keisersnitt med avlivning av valpene er jo også en mulighet. Har i hvert fall sett flere tilfeller av uønsket drektighet på et sent stadie hvor man velger å kastrere for å bli kvitt valpene og for å unngå at det skjer igjen. Men sier selvsagt ikke at det er eneste alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver jo "ville nok blitt en kastrering" som om det var eneste mulige utvei overhodet. En merkelig ting å være så skråsikker i uttalelsene sine, syns jeg, med mindre du da kjenner trådstarter godt og har snakket med vedkommende og vet mer enn det som skrives i tråden her. Men utifra hva som står i tråden, er det overhodet ikke sikkert trådstarter ønsker å hverken avlive valpene ELLER å kastrere sin tispe!?

Det er ikke alle som er like "blodtørstige" og ønsker å avlive nesten fullgåtte valper. Gjort er gjort, det kan hende trådstarter ønsker å gi valpene en sjanse i livet.

RED:

det er også mulig det er innbildt drektighet, men det vet man jo ikke før TS har vært hos vet'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver jo "ville nok blitt en kastrering" som om det var eneste mulige utvei overhodet. En merkelig ting å være så skråsikker i uttalelsene sine, syns jeg, med mindre du da kjenner trådstarter godt og har snakket med vedkommende og vet mer enn det som skrives i tråden her. Men utifra hva som står i tråden, er det overhodet ikke sikkert trådstarter ønsker å hverken avlive valpene ELLER å kastrere sin tispe!?

Det er ikke alle som er like "blodtørstige" og ønsker å avlive nesten fullgåtte valper. Gjort er gjort, det kan hende trådstarter ønsker å gi valpene en sjanse i livet.

RED:

det er også mulig det er innbildt drektighet, men det vet man jo ikke før TS har vært hos vet'en.

Hold your horses. Jeg skrev da aldri at trådstarter skulle/måtte/burde avlive valpene som det slett ikke er sikkert eksisterer en gang? Jeg burde nok utdypet mitt svar, men jeg skrev bare at det i slike tilfeller med nesten fullgått drektighet hvor valpene er uønsket og eier ønsker abort, gjerne ender med kastrering som en abortløsning. Grunnen til min kommentar var kommentaren om at det var for sent for abort. Det vil nok være vel sent for en vanlig abortsprøyte, men det betyr ikke at det ikke er mulig å abortere. Om det er anbefalt, det er en helt annen sak.

Forhåpentligvis så er dette bare en innbilt drektighet, og ikke noe å bekymre seg over. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ikke i kontakt med vet'n idag,men skal ringe igjen imorgen.

Hun er fryktelig stressa i perioder,graver og styrer.

Har tatt ifra henne evt. "valper" da jeg tror hun er innbilt.

Om hun i "verste" fall skulle være drektig,faar selvfolgelig valpene en sjangs.

Men tror ikke hun er drektig heller,selvom man aldri vet for etter vet-time.

Grunnen til at jeg sier "verste" fall, er vel ganske aapenbar ;)

Ingen onskelig situasjon om det skulle vise seg,men gjor det beste utav det uansett.

Vet ikke om det har noen sammenheng,men hun er ekstrem!!paa a vaske hannhunden jeg har.

Helst i hele "trynet" Oo

OM hun mot all formodning er drektig...saa kjenner jeg "faren",og han er en renraset chihuahua,med valper etter seg fra for.

Ikke at det betyr noe,men en liten trygghet i "verste fall"!

Saa ogsa ikveld at hun er veldig hoven nederst pa magen, mot det hellige :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal inn med henne imorgen :o

Hun gjemmer forkulene sine ned i saueskinnet som ligger i buret Oo

Idag hentet hun ei og ei kule fra skaala,tok de med inn i buret,dytta de nedi,også lot de ligge litt..

Nar jeg gikk bort og fulgte med,sa spiste hun de .. Rare jenta Oo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vaert hos vetrinaeren,og mi lille jente bare oensker seg valper ;)

Har fatt medisin,sa haaper vi det gaar seg til :)

En mulighet var sterilisering da jeg vet hun har hatt dette tidligere,men veldig usikker.

Ulepmer?

Fordeler?

Ved sterilisering ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger, vurderer frem og tilbake,men avventer aa ser..

Hun fikk galastopp denne gangen,og jeg lurer paa en ting..

For det forste er hun ekstremt slapp..

I tillegg kastet hun opp ved forste dosering,, hele TRE! ganger..

Leste meg til at dette var normalt ved forste dosering,men at d var viktig aa fortsette..

Igaar fikk hun andre dose,og hun kastet opp hele TRE! ganger idag og :/

(Skrevet igaar!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...