Gå til innhold
Hundesonen.no

Dropbox?


Teserere
 Share

Recommended Posts

1. Hvordan bruker jeg dropbox

2. Er det en mappe på samme måte som en annen mappe i mine dokumenter;

(a) tar den like stor plass,

(b) bør jeg lagre dobbelt for backup? Altså vanlig mappe i tillegg til dropbox.

3. Har jeg forstått det rett at ved å bruke dropbox kan jeg nå mine dokumenter fra begge pcene mine samt mobil?

4. Noe annet jeg bør vite om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropbox er veldig enkelt. Det er et program som lar deg lagre ting i mapper på nettet (kun deg eller andre du har gitt tilgang, har tilgang). Vet ikke hvordan jeg skal forklare hvordan det fungerer, tror jeg bare ville sjekket det ut og se litt på det om det er aktuelt å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt forklart er det et nettsted som tillater deg å lagre ting (dokumenter, bilder, etc). Denne har du da tilgang til uansett hvor du er i verden - såfremt du har nett, såklart.

Du kan åpne Dropbox'en og f.eks. Explorer (utforsker) og "dra" dokumenter til/fra din egen maskin. Det som ligger på Dropbox er da safe hvis din egen harddisk skulle krepere..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får flere G ettersom du gjør X og Y der inne, tror det er en liten guide et sted :) .

Et smart tips jeg vil komme med for hvordan du kan vise bilder som ligger i dropboxmappa er:

Synkroniser dropbox med f. eks bildemappa eller telefonen. Deretter må du sørge for at bildet du vil dele ligger i "public"-mappa i Dropbox. Deretter, når du er på pcen, høyreklikk på bildet som ligger i publicmappa, velg Dropbox - get public link.

Da kan du poste linken :) .

Edit: Jeg tror jeg har 5G der inne og det holder i massevis for meg, jeg har kun tatt det aller aller viktigste som f. eks gamle bilder av Mona, og så laster jeg opp tilfeldige bilder fra telefonen nå og da men de tar jo null plass.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker dropbox i hundeklubben, sånn at vi som sitter i styret alle har tilgang til samme delte mappe. Dette fungerer veldig bra, og vi slipper samle på mailer med masse vedlegg. Møteinnkallinger og referater osv er lett tilgjengelig.

Jeg har også koblet den til mobilen og alt av bilder går automatisk opp til dropbox og det er superkjekt.

Veldig enkelt i bruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt å bruke det på fellesdokumenter i f.eks. et styre, da! Så mye historisk som kan legges der også føres bare passord videre fra styre til styre...

Susanne

man bare legger til brukere, området er felles :)

så er ikke noe passord osv å gi videre heller ;) bare å legge og fjerne brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...