MegaMarie Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Jeg tenker litt på om jeg bare skal klippe ned Blondie. Etter operasjonen er hun barbert her og der, så det vil uansett ta tid før pelsen hennes vokser ut igjen. Jeg har lenge tenkt at jeg en dag skal klippe henne ned, så nå er egentlig en grei tid å gjøre det på. Men hvordan kan jeg klippe henne ned uten at hun ser stygg ut, og gjerne også ser litt rasetypisk ut? Tips? Grøss og gru, den fine utstillingshunden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Er det ikke litt dumt å klippe henne ned før vinterens kulde? Jeg tenker bare at det kan være greit å la henne beholde den pelsen hun har i kulda nå? Selv om hun er loppet litt for hår her og der ifm operasjonen, så trenger hun jo ikke fryse overalt? Har papillon underull eller ei..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 14. Oktober 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Papillon skal ikke ha underull, men de fleste har det likevel. Mengden varierer. Min egen har lite underull. Men jeg tenker jo ikke på å barbere henne ned akkurat. Hun har jo ikke bruk for fanene på beina mot kulden eks. Eller all den lange pelsen på halen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Jeg tror at første bud hvis man skal klippe ned en langhårshund så den blir fin er å la noen gjøre det som kan det. (Jeg vet ikke hvor flink du er til sånt altså). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Kan du ikke legge ut et bilde hvor du viser hvordan pelsen er nå også lettere å komme med forslag da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Effileringssaks på behenget rundt om er kanskje løsningen? Det er skikkelig stygt å klippe rett av med en vanlig saks i alle fall Ryggen og ørene trenger du jo ikke røre? Ørehårene på pap vokser saaaaakte ut igjen hvis man klipper dem altså. Hun som har faren til Leja har klippet ned den ene papillonen sin. Njaa. Var ikke så pent utført synes jeg. Men hun hadde stusset over hele kroppen (unntatt ryggen og ørene), og etterhvert som det vokste til ble det helt ok. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Her er et bilde av Tinka når hun var nylig barbert ned, jeg lot faner og hale være og stusset litt med effileringsaks på ørene. Hun så ****** ut en liten stund, men etter noen uker så hun ganske normal ut. Tok bare det skjæret med mest avstand på. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 oi, stort bilde. Stjålet fra google. Men søt var'n! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 En til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Papillon skal ikke ha underull, men de fleste har det likevel. Mengden varierer. Min egen har lite underull. Men jeg tenker jo ikke på å barbere henne ned akkurat. Hun har jo ikke bruk for fanene på beina mot kulden eks. Eller all den lange pelsen på halen. OK, sånn å forstå. Men da følger du bare rådet de andre ovenfor her har gitt; bruk effileringssaks, så blir det ikke "skarpe klippekanter" der du har sakset ned lengden på hårene. Tenkte du å klippe hårene på ryggen også...? Dvs lengden på dem? Eller bare der pelsen "henger"; som faner og ører og buk, rumpe osv? RED: Og effileringssakser kommer visst i mange prisklasser, gitt... 650 kroner eller 100 kroner... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 14. Oktober 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Tror nok det bare blir det lengste jeg klipper. Jeg syns pelsen på ryggen har helt ok lengde. Jeg tenker fanene, kanskje halen, men den blir vanskeligst å klippe føler jeg. Og baken hennes. Frynsene skal hun få beholde Jeg har ikke noe bilde av hvordan pelsen hennes er nå, for hun har en boddy på seg enda. Så det er litt vanskelig å se hvordan pelsen ser ut, jeg vet ikke det selv en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 RED: Og effileringssakser kommer visst i mange prisklasser, gitt... 650 kroner eller 100 kroner... Og erfaringsmessig så er det ikke vits å kjøpe noe dårlig. Bedre å spare til en bra saks med engang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kiyomi Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Og erfaringsmessig så er det ikke vits å kjøpe noe dårlig. Bedre å spare til en bra saks med engang. Kanskje ikke for å klippe en gang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Kanskje ikke for å klippe en gang? Tja, det blir ikke like bra da. Men om man ikke bryr seg om det blir pent, så kan man jo bruke en billigvariant. Evt. bør man heller låne en saks av noen som har en god saks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Har man en hunderase man bare har tenkt å klippe èn eneste gang i hundens liv, så er det vel ok med en billigsaks? Den holder seg vel skarp nok til EN klipp? Forhåpentligvis...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 14. Oktober 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Jeg har effileringssaks som jeg er fornøyd med Men ville dere bare klippet bort fanene på beina? Og hvordan gjør man det med baken og halen uten at det ser unaturlig og rart ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papillon Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Ehmn... See så mye prikker hun plutselig fikk, rene dalmatineren! Nei, det blir ikke særlig jevnt med en sløv kjøkkensaks 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Har man en hunderase man bare har tenkt å klippe èn eneste gang i hundens liv, så er det vel ok med en billigsaks? Den holder seg vel skarp nok til EN klipp? Forhåpentligvis...? Jeg snakker bare erfaringsmessig jeg da, som regel er problemet at det blir mye mer hakkete med en billigsaks for den er ikke skrudd sammen like bra som en dyrere en er. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Jeg synes ihvertfall at man bør redusere lengden på halen om du skal klippe henne ned. Det ser rart ut å ha kort pels på kroppen, også laaang pels på halen. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barney Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Før: Etter: Barbert helt kort på hele kroppen, utenom halen og litt av kragen. Syns ikke det ble så ille, og det er helt fantastisk å slippe å plukke ut kvist pg kvast fra pelsen etter hver eneste tur. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Jeg synes at man må klippe jevnt over det hele jeg, hvis man først skal klippe. Jeg synes ikke det ser pent ut med kort pels på kroppen, og så masse pels på hode og hale, hodet blir jo overdimensjonert i forhold til kroppen, og halen ser helt feil ut. Og ikke for å være slem, men noen av bildene her viser hvor hakkete det blir hvis man ikke bruker effileringssaks. Ikke pent. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 14. Oktober 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Gleder meg til å slippe å plukke kvister jeg også Men jeg tenker at lengden på brystet og kroppen er helt ok, det trenger jeg ikke å ta. Ørene er jo egentlig for lange, men det er ingenting som henger seg fast i de, og jeg klarer bare ikke å klippe de. Så det blir fanene på beina, kanskje litt på sidene av magen, baken og halen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Jeg synes at man må klippe jevnt over det hele jeg, hvis man først skal klippe. Jeg synes ikke det ser pent ut med kort pels på kroppen, og så masse pels på hode og hale, hodet blir jo overdimensjonert i forhold til kroppen, og halen ser helt feil ut. Og ikke for å være slem, men noen av bildene her viser hvor hakkete det blir hvis man ikke bruker effileringssaks. Ikke pent. Ikke nødvendigvis, Tinka hadde forholdsvis kort pels på hodet. Kanskje halen så feil ut, men jeg likte det med en gang det ble jevnt på resten av kroppen. Men jeg brukte barbermaskin da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kiyomi Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 En av naboene her har en papillon som de klipper helt ned en gang i året. Lurer på om han har veldig mye pels. Men han ser ikke spesielt ut som en papillon, da de tar alt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 15. Oktober 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Oktober 2012 Jeg venter ihvertfall til hun har fått av boddyen og ser hvordan hun ser ut før jeg bestemmer med. På en måte så vil jeg klippe henne ned, på en annen måte så klarer jeg det ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts