Gå til innhold
Hundesonen.no

For oss som er glade i filmmusikk osv!


pippin
 Share

Recommended Posts

Tenkte å lage denne tråden for å dele litt musikk jeg synes er vakker, inspirerende og mer. Andre skal såklart dele om noen har noe fint å vise frem! :D Dette er ikke bare min tråd, men en tråd hvor vi kan dele musikk vi synes er fin.

Jeg hører VELDIG mye på filmmusikk, spillmusikk og annen vakker musikk. Jeg blir utrolig inspirert og veldig fort rørt av vakre melodier. Jeg lever meg veldig inn i musikken og det skjer at jeg får tårer i øynene av enkelte sanger :whistle:

Det er nesten alltid slik musikk jeg hører på når jeg tegner. Virkelig inspirerende!

For øyeblikket hører jeg veldig mye på enkelte av sangene fra Mass Effect 3.. NYDELIG piano og andre lyder der...

DENNE er utrolig fin :wub:

Og denne:

Noen andre som har noe å dele? En favorittsang eller noe annet man liker godt? :)

Legger til flere etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Howard Shore og Hans Zimmer er flinke! To av de store :D

Og så liker jeg John Williams, James Newton Howard, James Horner, Harald Kloser, Patrick Doyle, Klaus Badelt, Alexandre Desplat, Harry Gregson Williams og noen fler.

Her er to til.. Dumt det bare går an å poste to filmer av gangen :P

Fra Transformers:

Fra Avatar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg synes musikken til Okami og Okamiden er utrolig fine jeg. Også musikken til Skyrim.

Smakebit Okami og Okamiden:

"Cursed Shinshu Field" heter denne. En av mine favoritter.

"Chibiterasu's Crisis"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Dataspill? Eller PS spill? Er det bra?

PS2 og Wii, kommer nå veldig snart til PS3 i HDkvalitet. Det er mitt favorittspill. Historien er så fin og det er liksom så originalt! Har spilt gjennom det en to-tre-fire ganger nå og jeg går aldri lei :) Anbefaler det på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og er helt gal etter filmmusikk! Jeg finner mye av musikken jeg hører på i filmer og serier.

Jeg skal lete frem noen eksempler senere i dag. Mye av musikken jeg hører på fra filmer, hører jeg på fordi jeg syns det skaper en stemning som jeg husker fra filmen. Såå, jeg kan høre på disney og pixar musikk liksom, og det er ikke alltid like pent :lol: Det bare skaper en stemning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En periode sov jeg med denne på øret..

Det er Yiruma, River flows in you. Du burde teste ut Moonlight også, han er en fantastisk komponist.

Jeg elsker filmmusikk, det er det som ofte gjør forskjellen mellom en god og en dårlig film. Liker jeg ikke musikken så liker jeg (nesten) garantert ikke filmen heller.

Og er Hans Zimmer eller Howard Shore musikkansvarlige, ja da digger jeg sansynligvis filmen :D

Som andre har nevnt, Vangelis og Enya er også musikk jeg hører mye på.

Jeg hører faktisk veldig sjelden på "vanlig" musikk, omtrent alt jeg hører på er enten filmmusikk eller lignende.

Anbefaler også alle å sjekke ut Ludovico Einaudi, fantastisk god musikk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmmusikk :heart:

Mye av de dere nevner her som jeg liker, også har jeg funnet noen nye gode også! :D

Dette tror jeg er favoritten av pianostykkene jeg vet av, vakkert! Yann Tiersen er flink!

Ellers har jeg noen cd'er fra True Blood filmmusikken ++ (Hvorfor er det slik at når det først kommer en slik tråd så husker man ingenting...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...