Gå til innhold
Hundesonen.no

Noortje fan 't Suydevelt "Nora" (Drentsche patrijshond)


Irenen
 Share

Recommended Posts

Utrolig hvor høybent og rar en våt hund som rister seg kan se ut:

1231311_545453078843606_1809534277_n.jpg

Ellers begynner endelig Nora å bli flink til å apportere dummy i vann. Hun synes heller ikke fugl er så innmari ekkelt å ha i munnen lengre, så til våren satser jeg på å få trent endel fugleapport også. God svømmeteknikk har hun også :)

1229881_545452955510285_2027580142_n.jpg

Springeren min (Luna, 11,5 år) og Nora:

1173626_549930081729239_523149639_n.jpg

Leketid med Taxi:
1381438_547152698673644_163548904_n.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Møt min lille nederlender! (Vel, hun er ikke min helt enda, men om to uker og fem dager er hun det) Noortje fan't Suydevelt, til daglig Nora, er en Drentsche patrijshond som skal reise hele veien

Vi er vel hjemme fra Nederland igjen, og familien har økt Jeg trodde jeg var supergodt forberedt med alt i forhold til reisen, men det skulle det nå vise seg at jeg ikke var. Eller forberedt var j

*smelt*

Posted Images

Herlige bilder! :D

Takk :D

Idag har vi vært på utstilling i leto, men Nora fikk akutt vannhale + diarè, så hun hadde absolutt ikke dagen. Vi valgte å prøve å stille allikevel, siden vi først var der, men det endte med KIP da hun ikke ville bevege seg (og jeg ville ikke tvinge henne heller). Men en fin (og kort) kritikk fikk hun, og dommeren likte henne veldig godt :)

Etter litt smertestillende og ro er formen hennes heldigvis litt bedre. Magen er fortsatt elendig, men smertene i forbindelse med vannhalen har avtatt noe.

1378417_10153391926195145_2119811689_n.j

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så utrolig synd Irene! Håper Nora blir frisk fort!

Forresten da jeg så deg i dag hadde jeg 2 min før jeg skulle inn i ringen, og var vel litt stresset kan man si.. (Første gang som handler..) Men måtte jo bare si hei, også møtte jeg ikke på deg igjen :-/

Ingeborg forresten, om du ikke forstod det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så utrolig synd Irene! Håper Nora blir frisk fort!

Forresten da jeg så deg i dag hadde jeg 2 min før jeg skulle inn i ringen, og var vel litt stresset kan man si.. (Første gang som handler..) Men måtte jo bare si hei, også møtte jeg ikke på deg igjen :-/

Ingeborg forresten, om du ikke forstod det:-)

Hun er mye bedre allerede, så håper hun kommer seg raskt :) Det er liksom ikke Nora å ligge og sove hele tiden og være helt uinteressant i folk, mat og hunder..

Skjønte at du hadde dårlig tid :) hvordan gikk det i ringen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får satse på det!:-)

Så bra!! I ringen gikk det kjempefint. Luiz var aleine mot rasestandarden og fikk bir! Han oppførte seg veldig fint, og dommeren kunne ikke skjønne at vi aldri hadde stilt før, så det var morsomt :-)

Senere i gruppefinalen var det bare Luiz og en portugisisk vannhund (på 6,5 måned), så da ble Luiz big2, som ikke var så unaturlig da portisen var eldre og jeg nesten løp ned dommeren..:-)

Men Luiz gikk fint hele runden i gruppefinalen, med bare et hopp, så jeg er superfornøyd!:-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora en grisejente.. Hun er på sin andre løpetid nå, og hun ser absolutt ikke poenget med å i det hele tatt prøve å vaske seg litt. Har aldri vært borti en så urenslig tispe :| Håper hun blir litt flinkere etterhvert. Kanskje neste gang :)

Hun er blitt 100% frisk fra både vannhale og diarè, og er tilbake til å være sitt blide, kosete og rampete seg :) Idag er det 1 år og en dag siden hun ankom Norge, og jeg er så utrolig heldig og glad for at denne hunden ble min! :wub:

1380078_556090917779822_1668358602_n.jpg

1379436_556090971113150_1480854739_n.jpg

944645_556090974446483_766929325_n.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er kjempefin!

Mocca er født to dager etter Nora og har enda ikke hatt sin første løpetid og Nora er allerede på sin andre :P

Takk! :D

Den kommer nok snart skal du se :) Jeg hadde egentlig ikke forventet at Nora sin skulle komme så raskt, bare 5,5 måneder etter den forrige, men hun har vært mye sammen med andre tisper som har hatt løpetid nylig, så hun har kanskje blitt litt påvirket av dem.

Men ugh, nå gleder jeg meg til hun skal bli ferdig. Hvertfall med blodstinkegrise-delen :x Har aldri syntes det har vært noe stress med løpetid tidligere, men nå innser jeg at min andre tispe er ekstremt renslig. Med henne så oppdager man som regel ikke løpetiden før hun plutselig står :P

En annen ting er at hun er litt ekstra rar når hun har løpetid. For hun skal kose ekstra mye og jamre og gråte i tillegg. Da helst samtidig - kose og gråte :P Og dette er er en hund som vanligvis aldri piper eller lager spesielt mye lyd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Juhu, under løpetiden som var innså Nora etterhvert at hun kanskje skulle vurdere å bli litt rensligere :D Så nå ser jeg frem til en litt mindre grisete løpetid om et halvt år :P

Vi har ikke gjort så mye spennende siden sist egentlig. Skulle gjerne sett at hun fikk litt mere tur og mosjon enn jeg har kapasitet til å gi henne om dagen, men i det siste har ikke tiden strukket til. Men hun virker fornøyd uansett :) Hun er ikke spesielt aktiv og krevende den dama der heldigvis, så hun tåler litt rolige dager og perioder :) Jeg ser frem til snø, vinter, lysere dager og trekketurer med ski eller kickspark :D

Til helga skal vi på Dogs4all, så hvis noen vil hilse på er vi ved ring 12 i Hall D klokka 11 på lørdag :) Jeg tror hun er eneste juniortispe ut av tre tisper, men er ikke sikker. Skulle uansett helst ønsket at hun var bittelitt slankere og mer muskuløs før en sånn stor utstilling, men vi får bare se hvordan det går :)

Hun er heldigvis ikke like tykk som hun har en tendens til å fremstå på bilder, og pelsen er ihvertfall på god vei tilbake :D

En våt Nora på hyttetur i helgen som var:

1456126_568949206493993_1396390116_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora en grisejente.. Hun er på sin andre løpetid nå, og hun ser absolutt ikke poenget med å i det hele tatt prøve å vaske seg litt. Har aldri vært borti en så urenslig tispe :| Håper hun blir litt flinkere etterhvert. Kanskje neste gang :)

Hun er blitt 100% frisk fra både vannhale og diarè, og er tilbake til å være sitt blide, kosete og rampete seg :) Idag er det 1 år og en dag siden hun ankom Norge, og jeg er så utrolig heldig og glad for at denne hunden ble min! :wub:

1380078_556090917779822_1668358602_n.jpg

Hvor har du fått tak i dette reflekshalsbåndet? Det var kjempefint!

Juhu, under løpetiden som var innså Nora etterhvert at hun kanskje skulle vurdere å bli litt rensligere :D Så nå ser jeg frem til en litt mindre grisete løpetid om et halvt år :P

Vi har ikke gjort så mye spennende siden sist egentlig. Skulle gjerne sett at hun fikk litt mere tur og mosjon enn jeg har kapasitet til å gi henne om dagen, men i det siste har ikke tiden strukket til. Men hun virker fornøyd uansett :) Hun er ikke spesielt aktiv og krevende den dama der heldigvis, så hun tåler litt rolige dager og perioder :) Jeg ser frem til snø, vinter, lysere dager og trekketurer med ski eller kickspark :D

Til helga skal vi på Dogs4all, så hvis noen vil hilse på er vi ved ring 12 i Hall D klokka 11 på lørdag :)

Jeg får dessverre ikke sett dere i år, men masse lykke til.

Også er jeg helt enig med deg, ser veldig frem til snø, lysere dager og god turlyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Takk for lykkeønskninger :D

Hvor har du fått tak i dette reflekshalsbåndet? Det var kjempefint!

Halsbåndet er kjøpt hos glavaris. Er kjempefornøyd med både kvalitet og leveringstid fra dem. Nora har da selvsagt rosa markeringsdekken, og både rosa og lilla markerings/refleks-halsbånd :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Takk for lykkeønskninger :D

Halsbåndet er kjøpt hos glavaris. Er kjempefornøyd med både kvalitet og leveringstid fra dem. Nora har da selvsagt rosa markeringsdekken, og både rosa og lilla markerings/refleks-halsbånd :D

Takk!

Jaggu hadde de ikke blått refleksdekken som jeg har sett etter lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA! :D Da ble det storcert i Lillestrøm, og Nora kan dermed legge to titler til navnet sitt, både norsk juniorvinner 2013 og vinner 2013! :D Hun har ingen småcert, men to store.

524618_571625582893022_68547449_n.jpg

1458456_571625626226351_1620518551_n.jpg

1475860_571625659559681_1655894777_n.jpg

På fredag kom den nye selen som jeg hadde bestilt, en Zero faster nomesele. Og jeg må bare si at jeg er skikkelig fornøyd med passformen på selen. Gleder meg til å få tatt den skikkelig i bruk når snøen kommer! :)

1476024_572020482853532_2095509984_n.jpg

1476237_572020466186867_1555567031_n.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tittel x 2 :D Jeg syns du hadde et utrolig fint skjørt på deg! Det passet skikkelig godt til Nora! :)

Åh takk! :D

Jeg har hatt lyst til å stille i skjørt så lenge nå, men så har jeg ikke helt turt :P Men det var jo egentlig bare superbehagelig å løpe med fremfor bukse som har lett for å skli ned.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert her føler jeg, selv om det egentlig bare er en måned siden.

Siden sist har jeg gått til anskaffelse av kickspark, og har gledet meg lenge til at Nora skal få prøve seg som trekkhund. Men uten snø blir det dårlig med trekking :/

Men nå er det jul, og så er det tid for romjulsutstilling i letohallen før vi stikker ei uke på hytta :D

julehilsen2013-800pxl.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...