Gå til innhold
Hundesonen.no

Noortje fan 't Suydevelt "Nora" (Drentsche patrijshond)


Irenen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Møt min lille nederlender! (Vel, hun er ikke min helt enda, men om to uker og fem dager er hun det) Noortje fan't Suydevelt, til daglig Nora, er en Drentsche patrijshond som skal reise hele veien

Vi er vel hjemme fra Nederland igjen, og familien har økt Jeg trodde jeg var supergodt forberedt med alt i forhold til reisen, men det skulle det nå vise seg at jeg ikke var. Eller forberedt var j

*smelt*

Posted Images

Gratulerer med gode resultater! Også for et herlig bilde :)

Tusen takk :D

Vanntreningen går fremover. Vann er blitt supergøy! Svømme tør man ikke enda, men å dykke hodet under er greit :D

417938_491995857522662_1482334726_n.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott. Gleder meg til å hilse på

Skal selv stille en 4 mnd gammel valp for noen kjenner. Ellers skal ingen av våre hunder stilles nå.

Skal heie på dere + Nora :)

Så hyggelig! :) Aner ikke hvordan det kommer til å gå med oss, regner med han kommer til å tape på at han ser veldig ung ut, synes han ikke har utviklet seg så mye siden forrige utstilling. Men det kan jo hende det har skjedd mye selv om jeg ikke ser det, jeg ser han jo hver dag :) Vi tar det som en hundedag og kose oss i godt selskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig! :) Aner ikke hvordan det kommer til å gå med oss, regner med han kommer til å tape på at han ser veldig ung ut, synes han ikke har utviklet seg så mye siden forrige utstilling. Men det kan jo hende det har skjedd mye selv om jeg ikke ser det, jeg ser han jo hver dag :) Vi tar det som en hundedag og kose oss i godt selskap :)

Han har helt sikkert uviklet seg mer enn du tror :D Jeg er sikker på at Monica har bestilt pent vær denne gangen, så da skal vi kose oss uansett hvordan det går :D

Nora og jeg har en fast plass vi går til eller forbi når vi er på tur; Isdammen på Årvoll. De siste dagene har det vært mye liv der i form av fugler, samt padder og frosker som driver og parrer seg om dagen. Dette er selvfølgelig fryktelig spennende for en fuglehund som nesten kun har opplevd vinter og snø :D Nå har hun funnet ut at endene ikke er så fryktelig interessante lenger. De er så utrolig tamme at de kommer nesten helt bort til henne, og de kommer også opp på land for å ta brødbiter fra hendene mine. Idag stod Nora like så greit uti i vannet og delte brødbiter med endene :P

2013-05-08.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott. Gleder meg til å hilse på

Skal selv stille en 4 mnd gammel valp for noen kjenner. Ellers skal ingen av våre hunder stilles nå.

Skal heie på dere + Nora :)

Hvor mange ES og hvor mange drenter er påmeldt, vet du det? Vet du også forresten når BIR-bildene fra fellesen kommer? :)

Idag har vi trent rundering, og det gikk utrolig bra :D Det er tydeligvis en sport som passer Nora godt! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drenten minner meg en del om Labrador i kroppsfasong og bygning, endog har Drenten mye mer moderate vinklede bakbein som antakeligvis er sunnere :P

Drenten er mye tyngre bygget enn de fleste andre (gruppe 7)fuglehunder, men Nora har littegrann for mye på ribbena etter min mening :P Hun er en labrador i hodet - snill og grei med alle og er et matvrak ;) En ukomplisert, snill og herlig hund som slår seg til ro overalt :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora deltok på sin første offisielle utstilling igår, i regi av Romerike fuglehundklubb.

Dommeren sa mye bra om henne, og hun ble også målt til 56-57cm (tispene skal ligge på 55-60cm). Men hun valgte å gi henne blå grunnet rullende bevegelser (huden på ryggen bevegeser fra side til side under trav). Kjedelig med blått på debuten, men vi kommer sterkere tilbake :D

Hun skal stilles på NKK Drammen også om en uke, for Leif Ragnar Hjort, men jeg har ikke helt troa på at han vil like rullebevegelser så godt han heller. Men vi får se :)

942903_498183076903940_832672080_n.jpg

Men hun er en drøm å ha med seg da. Alltid så rolig og grei, hvis man ser bort i fra at hun stjeler mat når det passer henne :P Ved siden av utstillingsområdet stod det masse folk på rulleski og drev med skiskyting, men det kunne hun ikke brydd seg mindre om.

På fredag var vi på tur med Frida og Bris. Hundene gikk kjempegodt overrens selv om Bris mente hun fortsatt luktet løpetid og han kunne bli litt vel ivrig.

294097_498119096910338_863282679_n.jpg

971660_498119090243672_2124048492_n.jpg

248174_498119156910332_1241967092_n.jpg

945297_498119140243667_1201882741_n.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med spennende ting som skjer her om dagen. Lite bildetagning har det blitt også, til tross for pent vær. Men på lørdag skal vi til Drammen :)

Har tatt et par kjettingtrekk-turer med Taxi denne uka, og i den forbindelse følte jeg at Nora også måtte få seg en "jobb". Så hun har gått med tom kløv, blitt skrytt oppi skyene for å gå med den på, og ser superstolt ut der hun spankulerer med kløven på :D Kommer ikke til å legge noe vekt i den før etter hun er fyllt året og røntget, og selv da blir det lite vekt i starten, men den veier litt i seg selv når den er tom også.

581989_498830526839195_456132887_n.jpg

21255_498830523505862_1669446466_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink Nora-mor!

Og masse lykke til i Drammen :)

Takk :D Selv om jeg har absolutt ingen forventninger til imorgen :P Vet dommeren er streng, og Nora liker IKKE å løpe i gjørmete og vått gress. Men får håpe jeg tar feil :)

Hun er bare kjempepen :-D

Takk :D

Idag har Nora vært på sommerfugljakt :)

295617_500848799970701_1067214671_n.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok tydeligvis feil i forhold til dommeren og utstillingen - for det gikk bare helt strålende for Nora :D

9 måneder gammel tok hun jammenmeg STORCERTET og ble BIM (slått av en 4 år gammel champion hannhund) :bananas:

Kritikk fra Leif Ragnar Hjorth:

Utmerket type og størrelse. Velformet feminint hode, litt åpent saksebitt, vakre øyne, velplasserte ører, utmerket hals, gode vinkler, velutviklet bryst, velformet kryss, utmerket muskulatur i kropp, veldig god pels for årstid, fin farge, beveger seg bra fra alle sider, herlig temperament" Excellent, CK, CERT, BIM

944612_501234329932148_960106454_n.jpg

296170_501234349932146_867885330_n.jpg

9984_501234346598813_1633212246_n.jpg

Leo 14 måneder, Nora 9 måneder og Wesley 4 år:
970811_501234436598804_1096891734_n.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...