Gå til innhold
Hundesonen.no

Ryggavlastende utstyr når man har hund som drar...


soelvd
 Share

Recommended Posts

Vi har vel testet den på fire hunder her i huset. Min erfaring er at de første turene trekker de ikke, men så blir de gradvis mer vant til den og prøver seg litt mer. Og det er da gnagsårene dukker opp (på samtlige fire hunder). Godt mulig det ikke blir noe problem, men hold ett øye med det i hvert fall. :)

Det skal jeg gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over mitt lik :lol: Ei dame i nærheten har en svær golden som hun går turer på i ca 50 m omkrets fra huset - i flexi. Tjo og hei, det ser snålt ut til tider altså.

Nå synes jeg du er litt negativ her :rolleyes2:

Superenkel forskning viser at det:

1. Ikke finnes is/snø/kulde på vestlandet nå.

2. Gravide må være forsiktige med is.

3. Gravide må være forsiktig med blodtrykket.

:lol: Forøvrig høres det ut som en artig historie.. :whistle:

(Jeg ler litt av meg selv nå altså. Mulig det er tendenser til nervøs/sint latter siden jeg snart må ut på nok en helvetestur.)

Nja, da kan jeg nok ikke hjelpe deg :P

Artig og artig historie.. Ikke for verken meg eller nurket akkurat da :P

Men det var i vinter da det var så ***** sinnsykt glatt.. Helt speilblankt... Og vi skulle gå ifra bilen og inn til ridehallen for å trene. Nurket var "litt" gira, som det koker i toppen av unghunder, og tok skikkelig sats og hoppet ut ifra bilen.. Og der smalt vi én gang i bakken! :P Nå skal det jo sies at jeg har noe som ganske sikkert kan kalles temperament, og spesielt når jeg får vondt, så blir jeg veldig sint.. Så det var jo egentlig ikke rettet mot hunden heller :whistle:

Så når jeg endelig får stabla meg på beina, så tar nurket et nytt hopp og boom! Der lå vi igjen.. Den siste gangen var da vi rundet akkurat rundt bilen fordi da så jo nurket hallen..

Men jeg må nok dessverre innrømme at fallet med flexiline var noget mer elegant da jeg prøvde det på gamla.. Bytt ut den gamle damen med meg, og den GD'n med en rottis.. Jeg kastet heller aldri en pinne da.. Gamla måtte bare på do.. Men det "hoppet" som gamle dama gjorde, fikk jeg også.. Bare jeg falt som en potetsekk ned i bakken igjen :lol:

Phø, den superenkle forskingen stemmer ikke her hos meg! Han synes bare det var utrolig stas at jeg brått lå på bakken og var rasende. Lært noe? Nope... Kjøpte brodder og det funka fint til å holde seg på beina om ikke annet.

Nurket synes også det var veldig stas første gangen jeg smalt i bakken, etter det - ikke like stas :P Her snakker vi om en skikkelig fyrrig dame med en aggressjon som kommer for fullt under sekundet :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over mitt lik :lol: Ei dame i nærheten har en svær golden som hun går turer på i ca 50 m omkrets fra huset - i flexi. Tjo og hei, det ser snålt ut til tider altså.

Her har vi en hund som går tur med eieren sin i flexiline. Hunden går hvor den vil, når den vil og setter seg ned når den vil, og eier vaker rundt i flexilinas omkrets til hunden finner det for godt å gå videre. :lol: Den ser ikke vennlig ut heller, så jeg holder alltid lang avstand til de. :P

Ellers som folk har nevnt, Baggen. Ingen over, ingen ved siden av for min del. Jeg har hatt mitt i ganske mange år nå, og har byttet strikk bare en gang. Jeg sliter mye med rygg og ledd, men kan gå timesvis med det.

Akkurat kjøpt Easy Walk Harness til mitt lille hormontroll, for hun glemmer også alt som finnes av oppdragelse i bånd når hun finner spennende dufter (dvs spor hun kan følge for hennes del, hun er ikke superopptatt av hundelukter). Fungerte veldig fint på tur idag, og hun dro ikke spesielt mye i båndet kan man si.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du alt har kjøpt grime, jeg slår også et slag for den. Ellers er den sela jeg låner av simira ganske grei, men grima er mer effektiv. Som sagt tidligere - de lærer ikke så mye, men det er eneste måten jeg orker å gå tur med alle mine tre på, to i grime. :lol: Med mindre jeg har de i magebelte. Men jeg syns ikke magebelte er noe godt å bruke om det er mye rykking og napping. Tipper Monti er minst like sterk som snusern, og jeg syns jeg får vonde rykk med det beltet, og jeg har den sterkeste strikken og hun trekker den rett i "bunn". Magebeltet er mye mer behagelig om det er rimelig gjevn trekk. Syns jeg da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe*

Unnskyld meg, men jeg kan ikke en gang si jeg prøvde å kvele den latteren. Det må ha sett hysterisk morsomt ut. Husker jeg gjorde noe av det samme når jeg skulle på en hest som ikke stod stille en gang. Deiset i bakken gang på gang på gang :lol: Jeg var så sint at jeg til slutt satte hesten i stallen og trampet de tre kilometerne hjem :lol:

Her har vi en hund som går tur med eieren sin i flexiline. Hunden går hvor den vil, når den vil og setter seg ned når den vil, og eier vaker rundt i flexilinas omkrets til hunden finner det for godt å gå videre. :lol: Den ser ikke vennlig ut heller, så jeg holder alltid lang avstand til de. :P

Haha, du beskriver jo dama som tusler rundt her, bare mye bedre enn meg. En gang når jeg gikk tur så lå hunden i gresset i gangveigrøfta og så ut som om den luktet i lufta og kikka på livet. Dama stod og venta. En halvtime senere kom vi tilbake (jeg gikk med sånn sportstracker, så jeg vet at det var en halvtime) stod dama på samma flekken og bikkja lå og sov. Inni meg så jeg sånn ut: :shocked::blink: Utvendig så jeg nok bare sånn ut: :huh:

Lurer på hvorfor i alle dager hun ikke bare drar hunden med de 20 meterne (toppen) hjem igjen. Men for all del, hun skal ha skryt for tålmodighet.

Oppdatering om Monti: Bikkja går som en drøm på tur, drar ikke i det hele tatt, halen sveiver lykkelig frem og tilbake hele turen og han reflekterer visst ikke stort over det. Men han har kanskje fått snuse for mange ganger fordi han faktisk kommer dit han vil før jeg klarer å stanse han - og dermed fått noe ut av det hver gang. Nå får han ingenting ut av det siden jeg effektivt stopper forsøkene, så da har han funnet tilbake til sitt vante jeg og tusler ved siden av meg. Deeeeilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men jeg kan ikke en gang si jeg prøvde å kvele den latteren. Det må ha sett hysterisk morsomt ut. Husker jeg gjorde noe av det samme når jeg skulle på en hest som ikke stod stille en gang. Deiset i bakken gang på gang på gang :lol: Jeg var så sint at jeg til slutt satte hesten i stallen og trampet de tre kilometerne hjem :lol:

Jeg er bare glad for at den skli-på-isen-episoden ikke hadde noen publikum.. Dessverre var det fin fint publikum da jeg viste frem flexiline-kunnskapene :aww:

Det skal sies at det ble en liten traume for nurket, for hun har aldri likt at jeg har blitt skikkelig sint.. Sev om det aldri går utover henne :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...