Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger faste leke- og turvenner i Bergensområdet! :)


Snickers
 Share

Recommended Posts

Jeg har lyst til at Timmi skal kunne få omgås faste hunder. Hunden det gjelder: http://hundesonen.no...76#entry1340976

Han er en sheltie hannhund på 2,5 år ca, veldig ivrig og energisk type. Der vi bodde før har vi bare møtt løshunder som har kommet rett bort til han å hilst, alltid, så nå har han begynt å bjeffe på andre hunder.

Dette har vi tenkt å jobbe med, men per i dag kan han bjeffe mye på den andre før de får hilst. Etter det kan han enten leke kjempefint, mye kappløp, eller så kan han bli litt stiv og murre litt. Men etter en stund går det alltids bra. Han er generelt ganske stressa og lite lydig rundt andre hunder, og kan være litt klengete på tisper. Men han ELSKER å leke hvis de går godt i lag! :) Det er altså ikke bare negativt. :P

Så nå leter vi etter faste hunder å få leke med. Gjerne lekne men stødige hunder. Idealet er at han får noen faste venner å leke med, og lærer seg at vi ikke hilser på tilfeldig møtende hunder.

Har bil så kommer meg over alt. :) Har prøvd å få til møter via diverse sider på face, men er litt vanskelig til å få det til å klaffe. Hundefolkene i nabolaget går rett forbi. Nesten så man kjøper seg en hund nr. 2! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje litt vel langt fra Hjellestad til Ytre Arna? Jeg har en stødig og språkdyktig tipse på to år som er veldig flink med usikre hunder, og forøvrig fryktelig begeistret for sheltier ;) Vi trener mye på Arna Stadion på Gaupås (sier deg sikkert ikke så mye, men det er i alle fall et veldig greit sted for kontrollerte slipp), og går også mye turer i området. Fordelen her ute er at det er veldig lite folksomt, og man kan gå i timevis uten å treffe på verken to- eller firbeinte. For min del hadde nok kjøreturen blitt litt i overkant tidkrevende, men det er i hvert fall et forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje litt vel langt fra Hjellestad til Ytre Arna? Jeg har en stødig og språkdyktig tipse på to år som er veldig flink med usikre hunder, og forøvrig fryktelig begeistret for sheltier ;) Vi trener mye på Arna Stadion på Gaupås (sier deg sikkert ikke så mye, men det er i alle fall et veldig greit sted for kontrollerte slipp), og går også mye turer i området. Fordelen her ute er at det er veldig lite folksomt, og man kan gå i timevis uten å treffe på verken to- eller firbeinte. For min del hadde nok kjøreturen blitt litt i overkant tidkrevende, men det er i hvert fall et forslag :)

Det høres veldig bra ut, vil gjerne treffes! Høres ut som om en hund han hadde hatt bra av å omgås. Det var litt langt ja, men burde gå bra, evt. om du vet om en plass hvor vi kan treffes mere på midten. :) Sender en PM med nr mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har møtt både Tinkie og Navnløs. Timmi og Kuro var ikke veldig glad i hverandre. Først virket det å gå greit, litt murring og stive blikk, men så brakte de sammen. Tinkie hadde en annen hund med også, Bamse, og med denne gikk det greit.

Møtet med Mira gikk derimot veldig bra, hundene lekte på fotballbanen og etterpå gikk vi tur hvor de var avslappet rundt hverandre. :) Så stikkordet er nok tisper. :) Møtte to tisper på tur i Arboretet, disse kom over oss plutselig, de var løse, og det gikk kjempe bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balder var det ja. Ikke så lett å huske hundenavn :)

Kunne jo virke som om det mellom Balder+Timmi ikke var så "seriøst". En av dem vekk jo etter noen sek med murring. Og det var varierende tonefall og ingen stive kropper. Kuro+Timmi var veldig stivt og mørkere, dypere knurring.

Ja, tisper er nok tingen. Ihvertfall til han blir mer trygg på andre hunder. Kan tenke meg at det kan være en idé å møte hannhunder som ikke bryr seg om hans tulling også. Trygge individer som bare overser han kan jeg tenke meg kunne ha fungert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...