AussieAllTheWay Skrevet 29. November 2012 Rapporter Share Skrevet 29. November 2012 Fine camo votter! Håper de passer. Her blir sønnen brukt som prøvekanin, men hodeplagg passer dårlig siden han har en meter lenger hår en meg Kveldens prosjekt: Skal bli kombinert lue/ hals med snor i ene enden til å trekke sammen, men jeg aner ikke hvilken mønster jeg skal ha... Også fargene da? Dumme meg som bare må begynne på ting uten å ha mønster klart 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maren Skrevet 29. November 2012 Rapporter Share Skrevet 29. November 2012 Her er første julegaven klar, strikket pannebånd med heklet blomst. Vet ikke om jeg skal ta en liten blomst ved siden av i en annen rosa farge, hva synes dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 29. November 2012 Rapporter Share Skrevet 29. November 2012 Her er første julegaven klar, strikket pannebånd med heklet blomst. Vet ikke om jeg skal ta en liten blomst ved siden av i en annen rosa farge, hva synes dere? Kjempe søt da Njææ blir ikke det litt overkill? Men kanskje ett grønt blad.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maren Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 er to veldig rosa jenter som skal ha de får hekle de andre blomstene å se hvordan det blir før jeg syr de på eventuellt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 er to veldig rosa jenter som skal ha de får hekle de andre blomstene å se hvordan det blir før jeg syr de på eventuellt For råååsa jenter er det vel aldri for mye Nå vurderer jeg sterkt å rekke opp igjen lua/halsen min.... Den ble litt stor, også gikk jeg tom for hvitt garn 3 omganger før jeg var ferdig. Men om jeg rekker opp igjen og lager den mindre så får jeg nok garn. hihihi Vil også fjerne den gule raden med hvite lus, for mønsteret ble litt for langt opp... Fundere litt mer først bare Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Jeg har dampet vottene (aldri dampet noe før) og skal si det gjorde susen! Nå skal de pakkes inn i silkepapir For råååsa jenter er det vel aldri for mye Nå vurderer jeg sterkt å rekke opp igjen lua/halsen min.... Den ble litt stor, også gikk jeg tom for hvitt garn 3 omganger før jeg var ferdig. Men om jeg rekker opp igjen og lager den mindre så får jeg nok garn. hihihi Vil også fjerne den gule raden med hvite lus, for mønsteret ble litt for langt opp... Fundere litt mer først bare Oo, det blir stilig mønster! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Hva kan jeg strikke med 4mm pinner (rette) ? Ser jo nå at masse trenger man rundpinner for. Sukk. Føler at mine 25cm rette er ubrukelige nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Hva kan jeg strikke med 4mm pinner (rette) ? Ser jo nå at masse trenger man rundpinner for. Sukk. Føler at mine 25cm rette er ubrukelige nå! Hvor mange har du - 2 eller 5? Har du 5 kan du strikke som om det er rundpinner. Men som du kanskje har fått med deg - jeg sliter med det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maren Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Tror jeg dropper 2 blomster jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Har jo bare to daaaaaa :/ . Må vel bli gryteklut da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Hva kan jeg strikke med 4mm pinner (rette) ? Ser jo nå at masse trenger man rundpinner for. Sukk. Føler at mine 25cm rette er ubrukelige nå! Det er veldig lett å strikke pannebånd med to pinner da, bare fram og tilbake og sy sammen endene etter at du har felt av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Skjerf En del tubeplagg kan strikkes på 2 pinner og så sys sammen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Har jo bare to daaaaaa :/ . Må vel bli gryteklut da. Hva med kopptua? eller bordfille som jeg egentlig kaller det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 30. November 2012 Rapporter Share Skrevet 30. November 2012 Da er jeg nesten ferdig med min første selbuvott! Så stolt! Satt å studerte underverket så oppdaget jeg at jeg hadde klart å miste en maske nesten på toppen Fikk tak i den og håper det går greit å sy den inn. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 2. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2012 Da er lua/halsen min ferdig, men tror jammen meg at jeg rekker den opp enda en gang.... Mønsteret er for høyt oppe. Det forsvinner i toppen når jeg snører den sammen. Den er fremdeles bittelitt vid, så 4 masker mindre hadde nok gjort susen. Men ellers så tror jeg den blir en veldig god hals- bare jeg blir fornøyd med utseende *den som hadde hatt ett mønster å gå etter* (men så kjedelig det hadde vært ) 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 2. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2012 Hvordan blir det seeende ut på baksiden når man strikker mønster eller med flere farger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 2. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2012 Sånn 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 2. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2012 Lagde veldig fort to bordbrikker (?) til et par jeg kjenner som en liten julegave, de ga meg bursdagsgave så tenkte det var hyggelig å gi noe tilbake. De ble litt snåle, men ehm.... man kan jo kalle det unikt! De heter Lee og Laura. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betty Skrevet 3. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2012 Mitt prosjekt nå: Hekler uten oppskrift, så det er litt prøving og feiling. Har planer om å hekle videre bakover sånn at den dekker kryss og lår godt. Den ligger ikke helt bra, men modellen var ikke så veldig samarbeidsvillig så jeg sa meg fornøyd med at hun stod i ro. Tror jeg skal gjøre litt mer i fronten og, har bare ikke helt bestemt meg for hvilken løsning jeg skal gå for (den går høyere opp og, men pelsen skjuler den litt. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 3. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2012 Laget et sett til med pulsvanter, meeen mangler nok garn til å få ferdig nummer to Her er hvertfall bilde av den ene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 3. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2012 Laget et sett til med pulsvanter, meeen mangler nok garn til å få ferdig nummer to Her er hvertfall bilde av den ene. Fin farge! Synd du ikke har nok garn Nå er lua mi ferdig for andre gang og nå ble jeg fornøyd Bare noen få tråder å feste og en tur med strykejernet så blir det bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Fin IW! Bilde AussieATW? Jeg hater å feste tråder, så festet på 4 pulsvanter og et par halser igår, og pakket dem inn så har jeg begynt på lue til pappa med mønster. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Bilde AussieATW? Jeg hater å feste tråder, så festet på 4 pulsvanter og et par halser igår, og pakket dem inn så har jeg begynt på lue til pappa med mønster. Bilde: Nå har den fått strikk i toppen og den passer perfekt. Vrangborden kunne gjerne vært litt "fastere i fisken" men det er vel garnet sin skyld- evnt pinnevalg. Men pyttsann, sitter bra på topplokket og klør ikke når den er rundt halsen Når jeg får garnet jeg bestilte så blir det genser i samme mønster. Men må visst smøre meg med tålmodighet, for pga stor pågang så kan det visst ta minst 5 dager før de sender Edit: å ja- tråder ja! DET er kjedelig det- jeg prøver å huske å strikke de inn etterhvert. Men noen blir det jo alltid 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Jeg gruer meg til å feste trådene på hjerteteppet, det blir jo en for hver rad og pga mønsteret går det ikke å hekle dem inn mens jeg holder på. Lua ble skikkelig stilig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 4. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2012 Jeg gruer meg til å feste trådene på hjerteteppet, det blir jo en for hver rad og pga mønsteret går det ikke å hekle dem inn mens jeg holder på. Lua ble skikkelig stilig! Thanks Kanskje ta å feste en trå eller 2 hver dag, så slipper du alle helt på slutten. Mange tråder å feste kan fort ende i at mesterverket blir liggende i en skuff Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts