mokken Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Jeg er på jakt etter et kobbel med demping til Harly. Han er ca 17 kg og fullstundig mangel på impulskontroll Kobbelet bør være ca 2 meter langt, og kroken bør ikke være for stor/tung. BGB krok er å foretrekke. Hvilket kobbel er dere mest fornøyd med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 http://www.hapoo.no/produkt/varemerker/hurtta/hurtta-stretch-kobbel er bare 180 cm da. Men jeg likte veldig det hurtta kobbelet. Evnt har du jo kjørestrikk, som jeg brukte på valpen en god stund og Amiga http://www.zooprodukter.no/default.pl?showProduct=81&pageId=183 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krelise Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Jeg har Baggen sitt. Er vel ca 2 meter. Kjøpte det til nettopp sånt bruk, funker supert. Strikkdelen sitter såpass langt oppe på kobbelet at det er lett å fa tak i den "ikke-fleksible" delen. Veldig kjekt hvis jeg vil ha litt mer kontroll hvis det f.eks dukker opp en hund eller noe vi skal passere litt mer sivilisert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 7. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 http://www.hapoo.no/...-stretch-kobbel er bare 180 cm da. Men jeg likte veldig det hurtta kobbelet. Evnt har du jo kjørestrikk, som jeg brukte på valpen en god stund og Amiga http://www.zooproduk...t=81&pageId=183 Hurtta kobbelet er til vurdering, må bare bli enig med meg selv om det er litt for kort eller ikke Kjørestrikk har vi (3,5 m) men jeg synes det er litt tungt. Edit: Jeg har Baggen sitt. Er vel ca 2 meter. Kjøpte det til nettopp sånt bruk, funker supert. Strikkdelen sitter såpass langt oppe på kobbelet at det er lett å fa tak i den "ikke-fleksible" delen. Veldig kjekt hvis jeg vil ha litt mer kontroll hvis det f.eks dukker opp en hund eller noe vi skal passere litt mer sivilisert Godt å høre, dette er nok kobbelet som foreløpig står sterkest Takk for svar begge to! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Hva med kort kjørestrikk? http://www.troll-hundefor.no/webshop.aspx?pageid=32939&catId=18198&groupId=5568&Product=2029#products Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 7. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Hva med kort kjørestrikk? http://www.troll-hun...t=2029#products Synes de ser fryktelig vond ut å holde i. Mulig jeg tar feil da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 De er ikke noe gode å holde i, men jeg bruker belte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Hurtta kobbelet er til vurdering, må bare bli enig med meg selv om det er litt for kort eller ikke Jeg eeelsker jo hurtta koblene jeg har, og skal bytte ut til de med strikk, var super genialt når jeg prøvde pia sitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pim Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Baggenstrikken skal kjøpes inn før vinteren her! -Therese- har det, forresten, og er veldig fornøyd. God demping uten å være slapp i fisken, godt å holde i og enkelt å kontrollere hunden ved behov ettersom ikkestrikk-delen er innenfor rekkevidde. Også finnes de i mange fine farger - og sist, men ikke minst: de er rimeligere enn Hurtta sine, pluss at Baggen har førsteklasses kundeservice Heia Baggen, heia Baggen! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 MR-kobbel. Kan brukes som leiebånd, festes rundt livet og festes i snørekjøringsbelte. Strikken kan byttes ut om den ryker, og om strikken ryker, forsvinner ikke bikkja http://www.4dogs.no/hund/trekk-og-tur/mr/mr-kobbel#variation=193184 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Ruffwear roamer leash? http://www.ruffwear.com/The-Roamer-Leash-trade_5?sc=2&category=15 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Roameren har ganske stor krok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Roameren har ganske stor krok. Ah ok! Men det er bra for meg da (), for jeg tenkte kanskje å kjøpe til Casper. Virker den solid synes du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Jeg syns den funker til jogging og slikt, når hunden ikke skal dra særlig, men følge meg. Da tar jeg den rundt magen. Til tur ellers bruker jeg magebelte med demping og et stødig kobbel uten demping. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Ah ok! Men det er bra for meg da ( ), for jeg tenkte kanskje å kjøpe til Casper. Virker den solid synes du? blander meg inn. alt for dårlig strikk i disse! Med mindre man har en hund på under 10-12 kg 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 7. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 De er ikke noe gode å holde i, men jeg bruker belte Ah, da står vi over. Bruker ikke baggenbelte på korte tisseturer, så da må jeg ha noe som er greit å holde i Baggenstrikken skal kjøpes inn før vinteren her! -Therese- har det, forresten, og er veldig fornøyd. God demping uten å være slapp i fisken, godt å holde i og enkelt å kontrollere hunden ved behov ettersom ikkestrikk-delen er innenfor rekkevidde. Også finnes de i mange fine farger - og sist, men ikke minst: de er rimeligere enn Hurtta sine, pluss at Baggen har førsteklasses kundeservice Heia Baggen, heia Baggen! Baggen ligger bra an ja! MR-kobbel. Kan brukes som leiebånd, festes rundt livet og festes i snørekjøringsbelte. Strikken kan byttes ut om den ryker, og om strikken ryker, forsvinner ikke bikkja http://www.4dogs.no/...ariation=193184 Ruffwear roamer leash? http://www.ruffwear...c=2&category=15 Tror begge disse utgår både mtp klips/ring/krok i håndtaket og størrelsen på krokoen (roamer leash). Og seriøst, 450 kr for et kobbel? Jeg føler meg gniten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Og seriøst, 450 kr for et kobbel? Jeg føler meg gniten! Betalte ikke mer enn drøyt 200 for det på eBay, nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Anbefaler hurtta sitt Et par i hundeklubben har disse, og de strekker seg laaangt altså *ler* Jeg synes 180cm er akkurat passe Så blir det vell 190-200 cm når hunden strekker ut strikken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Ah, da står vi over. Bruker ikke baggenbelte på korte tisseturer, så da må jeg ha noe som er greit å holde i Baggen ligger bra an ja! Tror begge disse utgår både mtp klips/ring/krok i håndtaket og størrelsen på krokoen (roamer leash). Og seriøst, 450 kr for et kobbel? Jeg føler meg gniten! De varer lenge. og er helt suverene. MEd kroker i begge ender, kan en regulere enden som man vil. Det er fôret med flis der håndtaket skal være, og det har en løkke under strikk delen om man trenger å holde hunden i kort bånd. Uslåelig hehe. Men smaken er som baken, osv 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 De varer lenge. og er helt suverene. MEd kroker i begge ender, kan en regulere enden som man vil. Det er fôret med flis der håndtaket skal være, og det har en løkke under strikk delen om man trenger å holde hunden i kort bånd. Akkurat det er det på roameren til Ruffwear også. Syns det er veldig greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 7. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Ser at startinnlegget mitt burde vært mer detaljert ja, skylder på influensaen! *prøve å huske det til neste gang* 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Ah ok! Men det er bra for meg da ( ), for jeg tenkte kanskje å kjøpe til Casper. Virker den solid synes du? Til stor hund ville jeg definitivt bruke MR. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Jeg er jo utstyrsnerd og eier alt som kan eies av kobbel omtrent. Kommer tilbake til at baggen kobbelet er best, av samme grunner som de over. Strikken funker bra på Aisha på 30 kg, så da funker den nok fint på Harly også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 er baggen kobbelet godt å holde i da? jeg synes ikke det- men til bruk sammen med snørekjøringsbelte er det ok! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KiBra Skrevet 10. September 2012 Rapporter Share Skrevet 10. September 2012 Har baggen sitt på 2 meter og et 1 meter;) kjempefornøyd med begge, men det på 2 meter blir brukt daglig;) Beste båndet jeg har hatt;)) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts