Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Zitka
 Share

Recommended Posts

Helsesøster ba oss tenke over hvem vi inviterte på besøk og syntes ikke vi skulle ta med baby til butikker / kjøpesenter enda med tanke på smitte. Jeg vet ikke om det er hysterisk, men det føles riktig også når hun er så liten.

(Eller besøk har vi ikke begrenset da.)
Så jeg hadde også tenkt at jeg ikke ville dratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Jeg lot ungen ligge klar i vogna og slengte ulltepper over han når Loke hadde diaré. Det var ikke veldig aktuelt å gå fra han, selv om det bare hadde vært noen minutter. Hadde jeg hatt hus så kanskje, men siden dører automatisk låste seg i mellom oss og dette var i blokk ble det uaktuelt gitt. Den sjansen tar jeg ikke, ungen dør ikke av 2 min med frisk luft, det er verre hvis det begynner brenne, de får pustestopp etc. Det var egentlig helt uproblematisk, bare peste å måtte drasse med vogna ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot ungen ligge klar i vogna og slengte ulltepper over han når Loke hadde diaré. Det var ikke veldig aktuelt å gå fra han, selv om det bare hadde vært noen minutter. Hadde jeg hatt hus så kanskje, men siden dører automatisk låste seg i mellom oss og dette var i blokk ble det uaktuelt gitt. Den sjansen tar jeg ikke, ungen dør ikke av 2 min med frisk luft, det er verre hvis det begynner brenne, de får pustestopp etc. Det var egentlig helt uproblematisk, bare peste å måtte drasse med vogna ut.

Nå ser jeg for meg at A lå i vognen hele tiden, i tilfelle Loke plutselig måtte ut! :lol:

Jeg har litt delte meninger der egentlig, jeg. Heldigvis har vi en liten hageflekk her, så vi har brukt den mye. Men jeg går frem og tilbake til vaskeriet (det er rett over gangen fra leiligheten vi bor i) mens E sover. Der er det ingen låser som låser seg selv, så jeg syns det er trygt. Hun ligger jo inne på rommet uansett, pustestopp hadde jeg ikke merket da med mindre jeg hadde sett på henne hele tiden mens hun sover...

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg for meg at A lå i vognen hele tiden, i tilfelle Loke plutselig måtte ut! :lol:

Jeg har litt delte meninger der egentlig, jeg. Heldigvis har vi en liten hageflekk her, så vi har brukt den mye. Men jeg går frem og tilbake til vaskeriet (det er rett over gangen fra leiligheten vi bor i) mens E sover. Der er det ingen låser som låser seg selv, så jeg syns det er trygt. Hun ligger jo inne på rommet uansett, pustestopp hadde jeg ikke merket da med mindre jeg hadde sett på henne hele tiden mens hun sover...

Jeg gikk jo ut av rommet, men låste dører, heis etc ble for mye altså. . Ting skjer jo. Har aldri opplevd pustestopp selv, men innbiller meg at jeg hadde følt det på en måte. At morsinstinktet hadde fortalt meg det. Nsivt sikkert, jeg lever jo halveis i troen på at jeg kan redde han fra alt. Det gjør han også :lol:

Edit: Loke hadde bare diaré en gang , det var da vi gikk for den løsningen. Ellers så er det jo lett å planlegge litt eller ta de med ut når de er helt små. Verre når de er for store for bagvogn :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har vel ikke "delvis" virus? Jeg tror jeg hadde blitt hjemme egentlig. Veldig kjedelig med smitte, spesielt RS-virus.

Ia har ligget på sykehus 15 ganger gjennom sitt unge liv. 13 av dem var før hun begynte på skolen. RSbarna lå på isolat og de pårørende menget seg ikke med oss andre. Jeg sier ikke at alle RSpasienter havner på isolat, men de som blir lagt inn gjør det. Dette er jo også fordi de andre små pasientene ikke skal bli smittet. De er jo syke fra før og tåler dermed lite. Men aldri i livet om jeg ville holdt barndåp om ungen min hadde RS og aldri i livet om jeg ville risikert at babyen min ble smittet av noen med RS. Fetter eller ikke, dåp eller ikke :)

Helsesøster ba oss tenke over hvem vi inviterte på besøk og syntes ikke vi skulle ta med baby til butikker / kjøpesenter enda med tanke på smitte. Jeg vet ikke om det er hysterisk, men det føles riktig også når hun er så liten.

(Eller besøk har vi ikke begrenset da.)

Så jeg hadde også tenkt at jeg ikke ville dratt.

Takk for innspill. Vi reiser i kirken og holder oss litt unna folk, så får mannen reise alene i dåpen. :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der fikk man plutselig tid til å komme og skrive litt oppdatering! :)

Først vil jeg sende en kjempestor klem til H med verandaleppa, stakkar, håper virkelig det ikke har gått utover det neste settet med tenner. Vi krysser fingrene for gode nyheter når han har vært tilbake for sjekk. Og en enda større klem til Mari, for jeg tror at det gjør minst like vondt for mor (om ikke mer) å måtte se på at barnet har så vondt. Unner ikke noen av dere dette jeg :(

Nå har vi vært hjemme siden torsdag, og alt har egentlig gått ganske greit så langt. De mistenkte en infeksjon på Torgrim da vi var på sykehuset, så han ble lagt inn på nyfødtintensiven og satt på antibiotikakur, som han har gått på siden da. De siste dagene har vi hatt hjemmesykepleiere som kommer og setter antibiotika på ham, men i dag fikk vi svar på dyrking av blodprøvene og han er frisk og rask :)

Ellers har vi stort sett bare kost oss etter vi kom hjem, og nytt å bli kjent med hverandre. Guttungen er enkel å ha med å gjøre til tross for antibiotikamage, og amming og soving går fint. Melka er kommet for fullt (oh boy for noen mugger! :blink: ), faktisk såpass at jeg måtte pumpe litt i dag for det bare rant gjennom alt av innlegg og bh og topp :sweat:

Kroppen trenger litt mer tid da, kjenner jeg. Jeg bare klør etter å komme meg ut på trilletur, men kroppen er fortsatt opptatt med å hente seg etter ks, og det kombinert med amming og alt mulig er tydeligvis plenty for nå. Men jeg merker veldig fremgang fra dag til dag da, og det er veldig deilig. Og jeg kan ligge på ryggen igjen! :bananas:

Sender alt av fødestøv til Lill. Vet hvor tøft det er den siste tiden, og jeg må jo si at du bare må gjøre alt du kan for å holde ut, selv om det ikke hjelper så mye. Prøv å finne ting som distraherer deg, sov så mye som mulig, og unn deg litt ekstra godsaker. Jeg syns det var fint å planlegge litt ting jeg skulle gjøre etter fødselen, bestilte meg noen nye ikke-mammaklær og planla strikkeprosjekter og slikt. Eneste andre jeg kan komme med er en god klem :hug:

• Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem Torgrim! Den første tiden er det faktisk lov å bure seg inne og bare tenke på amming etc. I gamle dager skulle man det, nå forventes det at man skal jogge rundt et par uker etterpå, være vertinne, flakse rundt på cafeer o.l. Tror ikke det er helt sunt jeg :P

Godt at han er frisk som en fisk, han så jo virkelig sterk og frisk ut!

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem Torgrim! Den første tiden er det faktisk lov å bure seg inne og bare tenke på amming etc. I gamle dager skulle man det, nå forventes det at man skal jogge rundt et par uker etterpå, være vertinne, flakse rundt på cafeer o.l. Tror ikke det er helt sunt jeg :P

Jeg er så enig! Hadde jeg skulle fått en til nå så skulle jeg ha latt vær å pese meg selv slik! Man skulle på død og liv ut og trille tur, gutten hata vogna og skreik som et uvær. Så jeg smelte på meg bæretøy, tok med hund og traska i timesvis. Var jo helt utslitt når vi kom hjem og gutten våkna etter en lang dupp på tur og krevde sitt.

Nei, den første tiden kan man med god samvittighet bure seg inne og bare tenke på seg selv og baby. Ønsker man å dra ut og levva livet, så skal man selvsagt gjøre det altså, det er ikke det jeg mener. Men det er så poengløst å pushe seg selv bare fordi man har et inntrykk av at det er sånn det skal være.

Men så skal det også sies, jeg blir snillere og snillere med meg selv med årene. :) Jeg digger den egenskapen i meg selv og skulle ønske jeg fant den litt tidligere. :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre fra deg Garmen, tenkt masse på dere! Godt å høre at alt er bra. :)

Den melkerenningen har enda ikke gitt seg helt her, grusomt irriterende iblandt - men godt å vite at man har mer enn nok mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følte jeg meg litt truffet, for jeg er ute på masse, triller ganske mye tur, etc. Men det er fordi formen faktisk er veldig godt og jeg har lyst. Hvis ikke hadde jeg definitivt satt meg på rumpa :lol:

Og ellers så synes jeg dere skal være heldige dere som har melk som renner. Her ammer og pumper jeg på harde livet for å få opp produksjonen, hun får fremdeles litt tillegg på kveldene, og jeg skulle virkelig ønske jeg klarte meg uten! Faktisk er det ingenting jeg ønsker meg mer nå enn at hun faktisk er helt mett og fornøyd etter hver amming. Så nyt renningen, dere :lol:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følte jeg meg litt truffet, for jeg er ute på masse, triller ganske mye tur, etc. Men det er fordi formen faktisk er veldig godt og jeg har lyst. Hvis ikke hadde jeg definitivt satt meg på rumpa :lol:

Og ellers så synes jeg dere skal være heldige dere som har melk som renner. Her ammer og pumper jeg på harde livet for å få opp produksjonen, hun får fremdeles litt tillegg på kveldene, og jeg skulle virkelig ønske jeg klarte meg uten! Faktisk er det ingenting jeg ønsker meg mer nå enn at hun faktisk er helt mett og fornøyd etter hver amming. Så nyt renningen, dere :lol:

Okei da! :ahappy:

Å komme meg ut med hundene å få litt dagslys på en trilletur føler jeg bare gir energi, det er evt. besøk som er slitsomt enda så ønsket og hyggelig som det er. Og vi er så heldige å ha stor familie der alle er veldig opptatt av henne og gjerne vil se henne regelmessig, så selv om hver person ikke kommer plagsomt ofte så blir det jo endel besøk ut av det for vår del. Og det er bare hyggelig også, problemet er mer at det tar av tid vi ellers kunne brukt til å slappe av eller gjort ting vi da må gjøre senere. Døgnet skulle faktisk fremdeles hatt flere timer enda vi har 'fri'. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truffet? Det er da bare bra at dere kommer dere ut når dere har lyst til det. :)

:lol: Jada. Men jeg får stadig høre det fra folk. At jeg må roe ned. Jeg kommer til å gå på en smell. Jeg må slappe av og nyte tiden, ikke føle jeg må holde på med ting hele tiden. Men det er jo heeelt frivillig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jada. Men jeg får stadig høre det fra folk. At jeg må roe ned. Jeg kommer til å gå på en smell. Jeg må slappe av og nyte tiden, ikke føle jeg må holde på med ting hele tiden. Men det er jo heeelt frivillig ;)

Jeg er veldig pro at folk gjør det som føles riktig jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her altså, bare veldig sliten om dagen så henger som regel på chatten :P Det gikk fint, han har vokst litt lite siden forrige estimering, men helt ok. Vi skal på ny ul til tirsdag da, sånn for å se hvordan han tar til seg næring :) Jordmoren som utførte ul'n er visst veldig veldig flink på landsbasis, men jeg tar jo fortsatt sånne estimeringer med en klype salt :) Ellers er ting veldig veldig stille her... :P Bah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her altså, bare veldig sliten om dagen så henger som regel på chatten :P Det gikk fint, han har vokst litt lite siden forrige estimering, men helt ok. Vi skal på ny ul til tirsdag da, sånn for å se hvordan han tar til seg næring :) Jordmoren som utførte ul'n er visst veldig veldig flink på landsbasis, men jeg tar jo fortsatt sånne estimeringer med en klype salt :) Ellers er ting veldig veldig stille her... :P Bah.

Godt å høre fra deg, og at alt var sånn passe ok hvertfall! :hug:

Selv om det startet vel sent hos meg, så ble det sånn at jeg ikke hadde noen tegn før slimproppen plutselig gikk og riene bare begynte. Så da stemte det at det ikke var nødvendig med så mye action i forkant, slik folk oppmuntret meg med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelig jeg, har ikke tid til å sitte her og bli frisk, når det er en hel verden som venter der ute :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg, og at alt var sånn passe ok hvertfall! :hug:

Selv om det startet vel sent hos meg, så ble det sånn at jeg ikke hadde noen tegn før slimproppen plutselig gikk og riene bare begynte. Så da stemte det at det ikke var nødvendig med så mye action i forkant, slik folk oppmuntret meg med! :)

Håper noe sånt skjer her også! Det er liksom veldig veldig lite tegn. Null kynnere, null ingen ting morsomt ekkelt noe :lol: Bare sliten og vondt egentlig, men går jo greit :) Er heldigvis ikke så lenge igjen uansett, trøster meg med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at alt er bra med dere Garmen :hug:

Lill, hold ut, nå er det snart over, vet du :hug:

Heljar: Håper du vet å utnytte situasjonen. Syns du trenger en ny leke, eller bok, jeg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokken syv dro vi inn til føden med hva jeg trodde var maserier... Visste seg at jeg hadde 8 cm åpning og en time senere, 08.12 kom lille Jaran Andreas til verden i rekordfart :) Janka rakk akkurat og hente Soph på sykehuset og Lars løp igjennom gangen for å rekke det :lol: Helt perfekt fødsel :) Koser oss på rommet alene nå med fine lille gutten våres :heart:

• Like 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokken syv dro vi inn til føden med hva jeg trodde var maserier... Visste seg at jeg hadde 8 cm åpning og en time senere, 08.12 kom lille Jaran Andreas til verden i rekordfart :) Janka rakk akkurat og hente Soph på sykehuset og Lars løp igjennom gangen for å rekke det :lol: Helt perfekt fødsel :) Koser oss på rommet alene nå med fine lille gutten våres :heart:

Næmmen i alle dager da! Gratulerer!! :banana::banana::cheer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
    • Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...