Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Recommended Posts

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Skrevet
Spørsmål til dere som samsover/har samsovet; Hvordan sikrer dere at babyen/barnet ikke faller ut av senga den tiden hvor de begynner å krabbe, men ikke har noen grenser på hva som er farlig enda?

Vi har litt sånn "delvis samsoving" og nå begynner det å bli litt skummelt til tider, når det bare er en av oss som sover der sammen med henne. For hun kravler jo rundt helt ukritisk (og helt normalt), og har flere ganger vært på vei rett utfor stupet. Det er egentlig ikke noe problem når jeg sover der, for jeg våkner med en gang hun er våken, men samboern kan godt sove noen minutter før han våkner av at hun kravler rundt, og da kan jo hun fint rekke å falle ned... Så hva har dere gjort?

Og nå er jeg spent på om det har kommet noen babyer ila natta? Krysser fingre...

Legger ungen innerst mot vegg. Skal innrømme at han har krabbet / ramlet ut 2 ganger. Første gangen ringte jeg legevakta og ble litt ledd av (40cm seng, de er visst designet for å tåle slike fall, hvis ikke hadde de aldri lært å gå ) , andre gangen lo jeg så jeg grein siden han så veldig morsom ut der han lå klemt i mellom seng og nattbord med beina i været :P
  • Like 1
Skrevet
Bare ElZorro igjen å sjekke inn da :lol:

*Checking in* :lol:

Du er jo ikke sprekkeferdig at all! Fin er du! Jeg er av typen som synes gravidmager på alle andre er superfint, på meg selv? Not so much.... Dessuten, det ser jo ut som om det er en alien inni der, eller en gladlaks. Det bukter og rører på seg hele tiden når jeg sitter rolig, eller når mannen vekker henne for å spørre når hun kommer ut :wub:

Skrevet
Legger ungen innerst mot vegg. Skal innrømme at han har krabbet / ramlet ut 2 ganger. Første gangen ringte jeg legevakta og ble litt ledd av (40cm seng, de er visst designet for å tåle slike fall, hvis ikke hadde de aldri lært å gå ) , andre gangen lo jeg så jeg grein siden han så veldig morsom ut der han lå klemt i mellom seng og nattbord med beina i været :P

Ja, det er det vi har gjort nå da, skjøvet senga inn i hjørnet. Men snart oppdager hun vel den kortsiden som ikke er inntil noe vegg. For ned virker det som hun skal uansett.... Vi pleier å lage litt sånn "mur" med dyna, men det ser ut som det forseres om ikke lenge...

Skrevet

Jeg går jo og engster meg og tenker på dette, så nå måtte jeg bare ringe ned og snakke med abc.
Og de sa at vi tar en vurdering med legen på fredag, men så lenge bebiss har det bra og beveger seg mye osv. så kan det hende de lar meg går litt over og at jeg fortsatt kommer igang av meg selv, og da kan jeg få føde på abc selv etter uke 41.

Så nå skal jeg puste, innse at jeg kommer til å gå på overtidstimen og bare overlate alt fødeansvar til 18 Februar gjengen! :ahappy:

Skrevet
Takk alle snille damer!

Best of luck Soelvd, høres ut som om du kan trenge det :lol:

Eller ingenting å slite med siden han tydeligvis ikke kan sjekke noe :-P Aldri venta mer enn 5 min på legen. Nå har jeg vebtet i 20. Og det er masse folk her, aldri sett så mange folk. Tror han nye stakkaren sliter. :-P Glad jeg ikke er nyutdanna lege. Nå gambler jeg på at jeg ikke blir ropt opp midt i en kynner. For da går jeg så rart!

• Like 1
Skrevet

Oi. Overhørte ei nå som sa hun hadde time elleve. Og enda en ti over. Også er det vel meg. Jaja. Det var det bekkenet :-P

Skrevet

Oi, lykke til hos legen soelvd!

Marie: Håååper du klarer å slappe av :) Vi krysser fingra for deg her så du får føde på ABC :)

Også syns jeg damene er veldig flinke med meldingsplikten sin :lol: Godt å "se" dere og vite at alt er bra. :)

Lill: fin mage!!! Syns min ser sånn ut allerede jeg. :aww: Spekkhogger neste...

Skrevet
Lill, fin mage! Sånn ser min ut nå! Hvordan skal det bli om 3 måneder da! :cry:

Om ganske få timer får jeg vite om jeg skal bli mamma til en sønn eller en datter :frantics:

Åååå så spennende!!!! Du må poste her etterpå altså :P !!

Skrevet

Lill: fin mage!!! Syns min ser sånn ut allerede jeg. :aww: Spekkhogger neste...

Haha, jeg tenkte det samme! Jeg er alvorlig bekymra for hvor det skal ende :aww: Men fin Lill! :D

Er litt lei meg jeg. For jeg går glipp av basenjispesialen i år, for første gang siden jeg fikk basenji! Men det er lurt å være litt realistisk, med tanke på at jeg har tvillinger og kommer til å være i uke 30 da... :aww: Da tror jeg ikke det er kjempelurt å reise i mange timer for så å overnatte på ymse steder :P I allefall ikke med tanke på at man blir rutinemessig sykemeldt i uke 20 med tvillinger, fordi man skal ta det med RO! :lol:

Skrevet
Lill, fin mage! Sånn ser min ut nå! Hvordan skal det bli om 3 måneder da! :cry:

Om ganske få timer får jeg vite om jeg skal bli mamma til en sønn eller en datter :frantics:

SPENNENDE! :D Jeg får kaaaaanskje vite om to uker, med litt flaks.

Skrevet
Haha, jeg tenkte det samme! Jeg er alvorlig bekymra for hvor det skal ende :aww: Men fin Lill! :D

Er litt lei meg jeg. For jeg går glipp av basenjispesialen i år, for første gang siden jeg fikk basenji! Men det er lurt å være litt realistisk, med tanke på at jeg har tvillinger og kommer til å være i uke 30 da... :aww: Da tror jeg ikke det er kjempelurt å reise i mange timer for så å overnatte på ymse steder :P I allefall ikke med tanke på at man blir rutinemessig sykemeldt i uke 20 med tvillinger, fordi man skal ta det med RO! :lol:

Åh jeg som lurer på om vi skal dit liksom. Nedtur! Men skjønner den veldig godt altså. :hug:

Charleen: Vi holder pusten i spenning! :D :D

Skrevet

Ååå, så spennende, Charleen :D

Legen var veldig grei. og ærlig. "Jeg kan ikke så mye om det å kjenne på hvordan babyen ligger og sånn, men siden dere har vært på ultralyd så dropper jeg det, om det er greit." :lol:

Ellers overraskende resultater på urinprøve. +4 og fullt utslag på urinveisinfeksjon! Jeg som alltid vet VELDIG godt bare når noe sånt nærmer seg. Men det er vel annerledes når man er gravid. Snakka først med han om bihulebetennelsen min men den ville han ikke gjøre noe med før etter fødsel. Men nå må jeg uansett på en kur for urinveisinfeksjonen, så hell i uhell, han regnet med den tok knekken på bihulene også :lol:

• Like 1
Skrevet

Nå er jeg spent Charleen!! :D

Soelvd, godt du ble sjekket idag da. :)
Når skal du til jordmor / sykehus neste gang?

Skrevet
Nå er jeg spent Charleen!! :D

Soelvd, godt du ble sjekket idag da. :)

Når skal du til jordmor / sykehus neste gang?

Ja. Det er jo bare en uke sidne sist så sånt går visst fort. :) Må ringe og bestille time hos jordmor og satse på at hun er tilbake eller at de har vikar.. Som vanlig. Men skal vel i teorien ha time en gang i uka nå.. :) Krysser fingrene veldig for at du får føde der du vil! Du får være tydelig på hva du har lyst til. :)

Skrevet
Ja. Det er jo bare en uke sidne sist så sånt går visst fort. :) Må ringe og bestille time hos jordmor og satse på at hun er tilbake eller at de har vikar.. Som vanlig. Men skal vel i teorien ha time en gang i uka nå.. :) Krysser fingrene veldig for at du får føde der du vil! Du får være tydelig på hva du har lyst til. :)

Takk!

Syntes det er spennende om du skal på kontroll hos en som faktisk kan litt ( :P) som kan se om alle disse greiene du har har ført til noe fremgang. :) Så håper jordmoren din er tilbake!

Skrevet
Syntes det er spennende om du skal på kontroll hos en som faktisk kan litt ( :P) som kan se om alle disse greiene du har har ført til noe fremgang. :) Så håper jordmoren din er tilbake!

:lol: Det har jeg ikke tenkt på en gang (flaut at andre tenker det før meg). Men ja, kanskje hun kan si noe mer. Hmm, spennende blir det i alle fall!

Har hatt barnesenga i stua noen dager. Og katten elsker den. Greit å vite på forhånd i alle fall, at katten ikke under noen omstendigheter skal få lov til å gå inn der..

Skrevet

Nå får snart Charleen vite hva det blir!! :D Så spent man kan være på andre sine vegne :lol:

Og da var jeg ferdig på kontroll for denne uken! Og det er litt spennende, må jeg innrømme... Hodet er festet, jeg er moden (for et uttrykk :lol: ) og har 2 cm åpning! Hun mente det kan starte når som helst, men det betyr jo alt ifra timer til uker :lol: Det burde virkelig vært en lov mot jordmødre og leger fikk si sånt altså. Tenk om jeg går 7 dager overtid og forventer fødsel fra nå av :lol: Fikk beskjed om å leve som normalt og fortsette dagen som jeg gjør.... Så vi reiser på utstilling i helgen og holder bursdagselskap til Soph, og jeg prøver å ikke tenke på det :aww:

• Like 2
Skrevet
Nå får snart Charleen vite hva det blir!! :D Så spent man kan være på andre sine vegne :lol:

Og da var jeg ferdig på kontroll for denne uken! Og det er litt spennende, må jeg innrømme... Hodet er festet, jeg er moden (for et uttrykk :lol: ) og har 2 cm åpning! Hun mente det kan starte når som helst, men det betyr jo alt ifra timer til uker :lol: Det burde virkelig vært en lov mot jordmødre og leger fikk si sånt altså. Tenk om jeg går 7 dager overtid og forventer fødsel fra nå av :lol: Fikk beskjed om å leve som normalt og fortsette dagen som jeg gjør.... Så vi reiser på utstilling i helgen og holder bursdagselskap til Soph, og jeg prøver å ikke tenke på det :aww:

Knip igjen :lol:

Guest Michellus
Skrevet

Jeg ble visst født 18 dager over termin jeg! Da fant jeg ut noe nytt i dag. Jeg er også keiserinne. Sikkert derfor jeg har allergi :lol:

Det er visst noen som sa (veit ikke hvor, har bare hørt det fra folk) at om man ikke blir født på den naturlige måten og ikke får ehhh slim fra et visst sted i nesa så får man astma og allergi. Det høres... helt rart ut og kanskje litt perverst å si det på DEN måten :lol: Det ligger vel ikke noe bak det tror dere? Sambis er også keiser og har asta og allergi.

Skrevet
Jeg ble visst født 18 dager over termin jeg! Da fant jeg ut noe nytt i dag. Jeg er også keiserinne. Sikkert derfor jeg har allergi :lol:

Det er visst noen som sa (veit ikke hvor, har bare hørt det fra folk) at om man ikke blir født på den naturlige måten og ikke får ehhh slim fra et visst sted i nesa så får man astma og allergi. Det høres... helt rart ut og kanskje litt perverst å si det på DEN måten :lol: Det ligger vel ikke noe bak det tror dere? Sambis er også keiser og har asta og allergi.

Ingen i min familie er tatt med keisersnitt og der har mange astma allergi. ..

Charleen, Charleen, Charleen, chaaaarleeeeee! * gaulet til tonene av Jolene*

Hva skjer i magen! ?

• Like 1
Skrevet

Tror det er noe med at de under en normal fødsel får pressa alt fostervannet ut av lungene, og det blir jo litt annerledes med keisersnitt. Så risikoen for astma er noe høyere for keisersnittbarn :)

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
    • Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...