Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Samme her! Jeg har aldri tenkt på hvordan man gjør rom spennende og sånn heller, så veldig nyttig! Når jeg var liten hadde mamma alltid masse tid med oss når vi hadde lagt oss. Var gjerne en halvtime innehos hver av oss og leste og sang. DET husker jeg godt for det var skikkelig kvalitetstid. Og sånn skal det bli her. Leker litt med tanken på en kosekrok med puter, tepper o.l. litt bortgjemt bak en hylle :)

Åh, nå følte jeg meg som en skikkelig drittmamma her :lol: Men jeg tror ikke Tuva vet at hun sover med oss. Og om det skulle dukke opp problemer så er jo ingenting fastbestemt, så da flytter vi henne bare tilbake til oss. På en måte kan det være en god idé at hun flytter nå før hun er mer bevisst på at vi er i nærheten? Hmm!

Edit: Dere som vil ha ungene på rommet superlenge (gjelder ikke for dere som ikke har mann) - vil dere ikke gjerne ha tilbake privatlivet deres? :lol::icon_redface:

Privatliv? :P

Sånt ordner man på andre måter hehe. Nå har jeg og sambo hvert vårt soverom siden han må samsove med datterbarnet , så A sin samsoving har lite å si.

En av hovedgrunnen til at vi falt for hverandre var vel at ingen av oss ville kaste barnet ut av soverommet hehe. Jeg tror ikke så mange menn hadde syntes det var greit egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Nei, huff, så dum jeg er. Privatliv liksom, noe så teit :lol:

Har du ikke skjønt at det var kjørt så fort det dukket opp blå strek på testen? :D

Jeg husker det ikke var sjelden jeg og søsteren min fant mamma i den 1.50 lange køyesengen vår på morningen, pappa hadde rømt for lengst :lol: Jeg og syrran hadde det men å ligge som to små sjøstjerner i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, dette er en av de dagene som starter med en gigantisk sprutgulp av dimensjoner tre skritt ut fra badet etter morgenstellet, den la lista for dagen for å si det slik. Jeg vet ikke hvor mange bodier vi har skiftet, men har utrolig nok beholdt samme buksa.. Jeg burde vel strengt tatt skiftet jeg og, eller, tatt en dusj, men lille damen er ikke vennlig innstilt til akkurat det. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, dette er en av de dagene som starter med en gigantisk sprutgulp av dimensjoner tre skritt ut fra badet etter morgenstellet, den la lista for dagen for å si det slik. Jeg vet ikke hvor mange bodier vi har skiftet, men har utrolig nok beholdt samme buksa.. Jeg burde vel strengt tatt skiftet jeg og, eller, tatt en dusj, men lille damen er ikke vennlig innstilt til akkurat det. :lol:

Unnskyld, men :lol:

Hoi, som vi gleder oss :blink::lol:

Prøver å få oversikt over hvordan man skal søke tvillingukene av permisjonen til far. Lettere sagt enn gjort gitt! Det er jo ikke hver gang man ringer til Nav at man får snakke med personer som er genuint opptatt av å hjelpe :whistle: Jeg har i allefall fått min permisjon på stell, men far skulle jo helst vært hjemme helt fra den dagen de kommer da...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men :lol:

Hoi, som vi gleder oss :blink::lol:

Prøver å få oversikt over hvordan man skal søke tvillingukene av permisjonen til far. Lettere sagt enn gjort gitt! Det er jo ikke hver gang man ringer til Nav at man får snakke med personer som er genuint opptatt av å hjelpe :whistle: Jeg har i allefall fått min permisjon på stell, men far skulle jo helst vært hjemme helt fra den dagen de kommer da...

Mihihi, dobbel lykke og alt det der..... :poke: Neida, gulp er forsvinnende lite ekkelt fra ditt eget barn altså, spesielt om du er flink til å vaske ting som blir gulpet på :lol: La det marinere en dag og det lukter rett og slett himmelsk..... :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mihihi, dobbel lykke og alt det der.... :poke: Neida, gulp er forsvinnende lite ekkelt fra ditt eget barn altså, spesielt om du er flink til å vaske ting som blir gulpet på :lol: La det marinere en dag og det lukter rett og slett himmelsk.... :innocent:

Haha, jada, jeg tåler en god del :P Har en hund som spyr en del :lol: Og når det kommer fra egen unge er det sikkert enda greiere enn når det kommer fra egen hund :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men :lol:

Hoi, som vi gleder oss :blink::lol:

Prøver å få oversikt over hvordan man skal søke tvillingukene av permisjonen til far. Lettere sagt enn gjort gitt! Det er jo ikke hver gang man ringer til Nav at man får snakke med personer som er genuint opptatt av å hjelpe :whistle: Jeg har i allefall fått min permisjon på stell, men far skulle jo helst vært hjemme helt fra den dagen de kommer da...

Jeg begynte å tenke litt... (det hender innimellom) og sjekket permisjonsreglementet her på jobb.

Det jeg fant:

De første ukene etter fødsel dekkes av arbeidsmiljøloven : § 12-3. Omsorgspermisjon

(1) I forbindelse med fødselen har faren rett til to ukers permisjon for å bistå moren. Hvis foreldrene ikke bor sammen, kan retten til permisjon utøves av en annen som bistår moren.

Om den er betalt eller ikke kommer an på arbeidsgiver om de innvilger med eller uten lønn. Da jeg fikk yngstemann for 14 år siden var den lokale avtalen at far fikk 1 uke med lønn og kunne ta 1 uke uten lønn. Reglene for permisjon med lønn har endret seg til å bli mer opp til den enkelte leder og mindre absolutte grenser.

Men det er ikke Nav som utbetaler de ukene, uansett, så vidt jeg skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å tenke litt... (det hender innimellom) og sjekket permisjonsreglementet her på jobb.

Det jeg fant:

De første ukene etter fødsel dekkes av arbeidsmiljøloven : § 12-3. Omsorgspermisjon

(1) I forbindelse med fødselen har faren rett til to ukers permisjon for å bistå moren. Hvis foreldrene ikke bor sammen, kan retten til permisjon utøves av en annen som bistår moren.

Om den er betalt eller ikke kommer an på arbeidsgiver om de innvilger med eller uten lønn. Da jeg fikk yngstemann for 14 år siden var den lokale avtalen at far fikk 1 uke med lønn og kunne ta 1 uke uten lønn. Reglene for permisjon med lønn har endret seg til å bli mer opp til den enkelte leder og mindre absolutte grenser.

Men det er ikke Nav som utbetaler de ukene, uansett, så vidt jeg skjønner.

Ah! Det var ikke det jeg lurte på, men veldig nyttig likevel :D Da forstår jeg det sånn at han kan ta disse to ukene fra den dagen de blir født. Men han har også rett på 5 uker ekstra fordi det er tvillinger, og de kan han ta samtidig som jeg har permisjon. Vi synes det er mest hensiktsmessig at han tar dem helt i starten. Det vil si at han kan få 7 uker hjemme i starten, 2 fra arbeidsgiver og 5 fra Nav.

Men så er det et annet spørsmål som dukker opp... Han er jo sjømann, noe som vil si at han har 1,5 uke på og 3 uker av. (Akkurat nå, dette varierer litt.) Hva skjer om ungene kommer i en friperiode? Kan han da vente med å ta ut de to arbeidsgiverukene til han skulle begynt på jobbperiode igjen? Dette kan ikke Nav svare på, for de har ikke noe med de to ukene å gjøre... Og arbeidsgiveren hans har ikke peiling på noe som helst :aww: Regner ikke med at noen her har full oversikt over dette, men er det noen som vet hvem vi eventuelt kan henvende oss til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Det var ikke det jeg lurte på, men veldig nyttig likevel :D Da forstår jeg det sånn at han kan ta disse to ukene fra den dagen de blir født. Men han har også rett på 5 uker ekstra fordi det er tvillinger, og de kan han ta samtidig som jeg har permisjon. Vi synes det er mest hensiktsmessig at han tar dem helt i starten. Det vil si at han kan få 7 uker hjemme i starten, 2 fra arbeidsgiver og 5 fra Nav.

Men så er det et annet spørsmål som dukker opp... Han er jo sjømann, noe som vil si at han har 1,5 uke på og 3 uker av. (Akkurat nå, dette varierer litt.) Hva skjer om ungene kommer i en friperiode? Kan han da vente med å ta ut de to arbeidsgiverukene til han skulle begynt på jobbperiode igjen? Dette kan ikke Nav svare på, for de har ikke noe med de to ukene å gjøre... Og arbeidsgiveren hans har ikke peiling på noe som helst :aww: Regner ikke med at noen her har full oversikt over dette, men er det noen som vet hvem vi eventuelt kan henvende oss til? :)

De første 6 ukene er forbeholdt mor, og dere kan ikke ha permisjon som Nav dekker samtidig.

Første søket mitt på lovdata ang. permisjon gjaldt sjøfolk :D

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/app/gratis/www/docroot/for/sf/nh/nh-19950214-0382.html&emne=permisjon*&

De har egen lov :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første 6 ukene er forbeholdt mor, og dere kan ikke ha permisjon som Nav dekker samtidig.

Første søket mitt på lovdata ang. permisjon gjaldt sjøfolk :D

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/app/gratis/www/docroot/for/sf/nh/nh-19950214-0382.html&emne=permisjon*&

De har egen lov :aww:

Jo, vi kan det når vi skal ha tvillinger :)

Takk :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Lille tjukkO'go er fornøyd med nye leken :) 

Han er så fantastisk søt!:wub:

Her startet dagen ALTFOR tidlig. Er ikke vant med å bli vekt før 05 lengre...

Får ikke lastet opp bilder via Tapatalk plutselig, hvis ikke kunne dere fått sett et søtt bilde av Yari og A i sofaen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er så fantastisk søt! :wub:

Her startet dagen ALTFOR tidlig. Er ikke vant med å bli vekt før 05 lengre...

Får ikke lastet opp bilder via Tapatalk plutselig, hvis ikke kunne dere fått sett et søtt bilde av Yari og A i sofaen.

Før fem :o Jeg var oppe halv sju for å lage frokost til mannen som er 30 i dag - syntes det var tidlig nok. Rar dag, mannen min er blitt 30 mens vi har hatt nok en dødsulykke i hjembygda, nok en gang kjentfolk som er død, en gutt på 19.. Tenk å miste sønnen sin så tidlig. *Klemme ekstra godt og lenge på Tuva i dag*

Men, i forbindelse med bursdag har jeg kjøpt et svæææært kort og tenkte jeg skulle lage noe fra Tuva inni der. Har kjøpt vannmaling og tenkte egentlig at jeg kliner det på hendene hennes og ser hva det blir. Er det noe i veien for det, eller er det bare å kjøre på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er så fantastisk søt! :wub:

Her startet dagen ALTFOR tidlig. Er ikke vant med å bli vekt før 05 lengre...

Får ikke lastet opp bilder via Tapatalk plutselig, hvis ikke kunne dere fått sett et søtt bilde av Yari og A i sofaen.

Vi startet dagen kl. 4, med en illsint L som ikke ville noen ting, og ivertfall ikke sove. Så mamman innså at hun ikke kunne gjøre noe med situasjonen selv og hentet flaske med melk, og da sovnet L, mens mamman visste at hun uansett måtte opp kl 6 for å være på jobb 7, så hun fikk ikke sove... Tenker det er en bra start på en dag som også skal inkludere øyelegetime for L. Håper hun har fått frest fra seg før det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste sønn knekte to ribben på meg, mens han var in utero. vond

Og ja-han har blitt ivrig fotbsllspiller, og spiller nå aktivt på to lag, derav et for barn av eldre årskull enn han selv.

Åh fytti! tror baby her har planer om å bli verdensmester i benpress eller noe sånt. Samme greia i natt. Dæven det er godt når det brått slipper.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før fem :o Jeg var oppe halv sju for å lage frokost til mannen som er 30 i dag - syntes det var tidlig nok. Rar dag, mannen min er blitt 30 mens vi har hatt nok en dødsulykke i hjembygda, nok en gang kjentfolk som er død, en gutt på 19.. Tenk å miste sønnen sin så tidlig. *Klemme ekstra godt og lenge på Tuva i dag*

Men, i forbindelse med bursdag har jeg kjøpt et svæææært kort og tenkte jeg skulle lage noe fra Tuva inni der. Har kjøpt vannmaling og tenkte egentlig at jeg kliner det på hendene hennes og ser hva det blir. Er det noe i veien for det, eller er det bare å kjøre på?

Grattis til mannen din!! Nei, det er vel bare å kjøre på tenker jeg. Vet ikke om det er sånn som er beregnet for barn eller ikke? Er det det så er det ikke farlig om hun spiser litt av det, usikker på hvordan vanlig vannmaling er.

Elsker denne tiden! Sånn bortsett fra når de verste raserianfallene dukker opp da. De går heldigvis over ganske raskt, så da er det jo ikke noe problem. Hun er så snill og grei, og har lært seg å tullegråte! Hun ville ikke gi meg kos i stad så da lot jeg som om jeg gråt. Lillesnupp kastet seg ned på sengen og gjorde akkurat det samme før hun holdt på å le seg ihjel :wub: også har hun begynt å rope på alt og alle. "KOM!" sier hun bestemt, spesielt til ballen eller ballongen. Også svarer hun syngebamsen når den spør om de skal danse/leke. Og danser hele tiden :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til mannen din! Nei, det er vel bare å kjøre på tenker jeg. Vet ikke om det er sånn som er beregnet for barn eller ikke? Er det det så er det ikke farlig om hun spiser litt av det, usikker på hvordan vanlig vannmaling er.

Elsker denne tiden! Sånn bortsett fra når de verste raserianfallene dukker opp da. De går heldigvis over ganske raskt, så da er det jo ikke noe problem. Hun er så snill og grei, og har lært seg å tullegråte! Hun ville ikke gi meg kos i stad så da lot jeg som om jeg gråt. Lillesnupp kastet seg ned på sengen og gjorde akkurat det samme før hun holdt på å le seg ihjel :wub: også har hun begynt å rope på alt og alle. "KOM!" sier hun bestemt, spesielt til ballen eller ballongen. Også svarer hun syngebamsen når den spør om de skal danse/leke. Og danser hele tiden :wub:

Åååååh :wub::wub::wub:

Ikke beregnet for barn, men hindret henne i å spise det :lol: Tørka fort av henne etterpå. Vi så ut som vi hadde tryna i malingsspann begge to :lol:

Jaja, det ble jo noe da :P

945695_10151665389017225_578357694_n.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...