Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Jeg har i alle fall tatt blodprøve etter testen. Ikke stikk i fingern.

Det må da gå an å eventuelt gjøre begge deler i stedet for å måtte vente i to uker på svaret? Man får målt langtidsblodsukkeret også på noen få sekunder... Det er jo litt viktig å få vite det så tidlig som mulig, og det gjør jo pasienten mer stresset å ikke vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skuffa ja, for jeg trodde jeg fikk vite samme dag. Burde lånt med meg testapparatet til svigerfar og sjekket selv :aww::lol:

Men blir man dårlig av testen om man har for høyt eller merker man ikke noe uansett eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skuffa ja, for jeg trodde jeg fikk vite samme dag. Burde lånt med meg testapparatet til svigerfar og sjekket selv :aww::lol:

Men blir man dårlig av testen om man har for høyt eller merker man ikke noe uansett eller?

Be de sjekke det så du får vite det med en gang da? De bør jo ha et sånt apparat der også... Jeg mente forresten at det tar noen minutter å få svar på langtidsblodsukkeret, ikke sekunder! 6 minutter eller noe tror jeg det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be de sjekke det så du får vite det med en gang da? De bør jo ha et sånt apparat der også... Jeg mente forresten at det tar noen minutter å få svar på langtidsblodsukkeret, ikke sekunder! 6 minutter eller noe tror jeg det er...

Åh hmm.. kanskje spørre da - om de har sånt som de kan sjekke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sender inn til laboratoriet fordi det er mye mer nøyaktig enn de vanlige maskinene legekontorene har. Det var iallfall svaret jeg fikk da jeg lurte på det samme. På meg tok de stikk i fingeren også, og noterte svarte, sikkert som en slags dobbeltsikring eller noe? Om de resultatene er off the wall så tar de nok hensyn og setter igang tiltak med en gang.

Jeg måtte ikke vente dritlenge, og jordmor sa jeg kunne ta j´kontakt med labben direkte (det var Fürst) som tok prøvene mine, og jeg fikk svar innen noen dager tror jeg det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! oki, nei er vel ikke noe krise med et par dager fra eller til uansett - håper jeg får det før helga hvertfall. Og skynte meg hjem og spise opp alt fyfymat jeg ikke kan spise om jeg har det. :aww::lol:

Halvtime igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sender inn til laboratoriet fordi det er mye mer nøyaktig enn de vanlige maskinene legekontorene har. Det var iallfall svaret jeg fikk da jeg lurte på det samme. På meg tok de stikk i fingeren også, og noterte svarte, sikkert som en slags dobbeltsikring eller noe? Om de resultatene er off the wall så tar de nok hensyn og setter igang tiltak med en gang.

Jeg måtte ikke vente dritlenge, og jordmor sa jeg kunne ta j´kontakt med labben direkte (det var Fürst) som tok prøvene mine, og jeg fikk svar innen noen dager tror jeg det var.

Hos fastlegen min sender de også inn prøvene, i stedenfor å sjekke med en gang. Synes det blir litt dumt, for da kan man jo faktisk gå med høyt blodsukker lenger enn man bør. Da syns jeg det er bedre at de måler det med en gang i tillegg, så man får en viss pekepinn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos fastlegen min sender de også inn prøvene, i stedenfor å sjekke med en gang. Synes det blir litt dumt, for da kan man jo faktisk gå med høyt blodsukker lenger enn man bør. Da syns jeg det er bedre at de måler det med en gang i tillegg, så man får en viss pekepinn...

Ja, men med svangerskapsdiabetes gjør man begge deler. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!

Noen har bestemt seg for å spise hver annen time igjennom natten den siste tida. Jeg klager ikke helt enda for vi har hatt veldig fredlige netter fram til den siste tiden, men.. Trøtt!

Her og! Johanne har sovet ganske fast sånn 10 - 01 - 04 - 06 - 08 de første månedene. Og jeg gleedet meg til 3 mnd, for da skal de visstnok produsere mer melatonin og sove bedre mellom 12 - 06 gjerne 5 timer i strekk hvertfall.

Og sånn ca presis rundt 3 mndr begynte hun å våkne hver time / halvtime istedet. :bye:

Jeg beklager men den neste som skryter av at babyen sover gjennom hele natta står i fare for å bli slått i hodet med en spade! :lol:

Takk :) Ja, det tenker egentlig jeg også. Og hun blir som du sier sterkere og sterkere. Det er visst sånn at de kan få skeiv beinstilling, bli hjulbeinte, etc. Men jeg forstår ikke helt hvordan vi skal klare å unngå det. Uten masse skriking, da. Hun er blitt fullstendig propell etter at hun begynte på babysvømming, det er tydelig bra for motorikken! Å ta på bleie er blitt et prosjekt uten like, hun vrir og vender og spenner alt hun klarer :lol: Og i babygymmen må vi stadig flytte henne, hun drar og dytter seg avgårde. Og nå måtte jeg jo google og noen påstår det er tegn på ADHD om de er så propell. Det er ikke lett det her :lol:

Isåfall har J det og! :ahappy:

Nydelig bilder av lille dokka! Jeg tuller over her altså, for jeg unner alle spebarnsforeldre så mye søvn de kan få. :)

Godt å høre at dere har det så fint, tror ikke det er noe å bekymre seg for!

Heia Wednesday!

Og lykke til Rak! Uansett ikke så lenge igjen nå! Tenk så heldig baby dere får som får bo på gård med naturen og alle de dyrene som venter på henne, tilogmed egen shettis! :wub:

Utrolig herlig bilde av Soph med 8 hunder! :D Hun er også heldig!

Og søte gode Jaran da. :wub:

Håper vi får til treff en annen gang, vil møte de skjønne ungene deres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par uker? Tok et par dager her. Og de sjekker jo blodsukker før man drikker det greiene også. Så som Mari sier, om de er helt på viddene så setter de vel i gang tiltak.

Ja, men med svangerskapsdiabetes gjør man begge deler. :)

Her har jeg aldri fått svar før ca to uker etter jeg har målt langtidsblodsukkeret hos fastlegen, mens på poliklinikken fikk jeg svar etter 6 minutter... Fikk inntrykket av at man bare sendte inn til lab, men hvis begge deler blir målt etter glukosebelastningen også så er det jo greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og! Johanne har sovet ganske fast sånn 10 - 01 - 04 - 06 - 08 de første månedene. Og jeg gleedet meg til 3 mnd, for da skal de visstnok produsere mer melatonin og sove bedre mellom 12 - 06 gjerne 5 timer i strekk hvertfall.

Og sånn ca presis rundt 3 mndr begynte hun å våkne hver time / halvtime istedet. :bye:

Jeg beklager men den neste som skryter av at babyen sover gjennom hele natta står i fare for å bli slått i hodet med en spade! :lol:

Isåfall har J det og! :ahappy:

Nydelig bilder av lille dokka! Jeg tuller over her altså, for jeg unner alle spebarnsforeldre så mye søvn de kan få. :)

Godt å høre at dere har det så fint, tror ikke det er noe å bekymre seg for!

Heia Wedn

:lol: Jeg er litt redd for å skryte :lol: Men wow, tar av meg hatten og bøyer med i støvet for dere som har babyer som våkner så ofte. Det må være blytungt. Jeg syntes det var slitsomt nok når hun våknet hver tredje time den første stunden. Stå på! Plutselig løsner det!

Alle fortalte meg at ting går i perioder/faser. Og det trodde jeg jo på. Men jeg hadde aldri trodd det var SÅ i perioder. Altså, det er ingen glidende overgang på noe her. PLutselig sov hun gjennom natten. Og siden har hun gjort det. Plutselig kunne vi legge henne uten byssing og styr og skrik - og siden har hun sovnet av seg selv. Ingen mellomting på noe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager men den neste som skryter av at babyen sover gjennom hele natta står i fare for å bli slått i hodet med en spade! :lol:

:shifty: I'm in!

Hehe, neida, det skal selvfølgelig ikke være slik at man er redd for å nevne slike ting som nettopp at babyen sover igjennom natten, for det er jo unntaket iallefall blandt de som ammer. Men fytti katta. Jeg var borti ei som klaget litt over at babyen hennes trengte mat 7 ganger i døgnet, han var jo hele 4 mnd... Jeg var så trøtt at jeg trengte en telefon for å sjekke hvor masse 24 delt på 7 var og fikk mildt sagt sjokk. Jeg mener, hva trodde hun? At han skulle klare seg med frokost, lunsj, middag og kvelds fra han var 4 mnd? :huh:

Men jeg er hittil forbausende lite trøtt altså, utrolig de der hormonene, de ordner liksom opp! Og Tuva er jo så i ørska selv når hun spiser at hun sovner før jeg rekker kneppe igjen BH'n..

Jeg lurer litt på en ting. Man hører jo at man absolutt ikke skal amme i søvn, for de blir så avhengige av det (og de blir så avhengige av mamma'n... No shit Sherlock, jeg føler meg ganske så stuck på den fronten allerede, her er det kun jeg som er god nok om det er trøbbel med vondt/trøtt/sulten :lol: ). Well, om jeg ikke ammer i søvn så sovner hun ikke. Hun tar ikke smokk, og det er ikke snakk om å gynge eller bysse i søvn. Hun vil spise seg mett, så kose seg og slappe av litt før hun sovner ved puppen. Jeg kobler henne av så fort jeg klarer, så hun ligger ikke der å sover og sutter lenge, men dette her blir jeg altså advart mot over alt. Men ingen ser ut til å ha noen gode svar på hvordan la være?

Det er jo de som sier at de vasker, mater og legger ungen, og så får den smokken sin og så finner den søvnen selv. Well, den finner jo ikke akkurat søvnen selv om den må ha smokk for å sove. Og Tuva trenger da en pupp i stedet for smokk... Jeg tar ikke så veldig tungt på det her altså, det er bare litt interessant å lese om. Og jeg regner med det ordner seg av seg selv med litt planlegging og tilrettelegging fra meg etterhvert (selv om helsesøstra her sier de skal finne søvnen selv ved 4 mnd, jeg teller dager og gleder meg! :D )..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Home sweet home! Ting tar tid. Glemte å spørre om de kunne sjekke med en gang også, så fikk beksjed om å ringe på mandag om jeg ikke hørte noe. Men resultatet skal komme på fredag. Jordmor nå mente det ikke var nødvendig med test og jeg kunne nok ta det helt med ro. Siden jeg ikke har hatt sukker i urinen. Men nå får jeg avklaring hvertfall.

Men, må tilbake om 14 dager for ny symfysemåling. Hun fikk den på samme mål som jeg ble målt til sist , riktignok bare 2 og en halv uke siden sist, og hun mente det kunne være bare at de er to forskjellige som har målt, eller baby ligger anderledes nå. Så var ingen grunn til panikk, men om målingen om 14 dager viser det samme så må jeg inn på ultralyd for finne ut hvorfor. Viktig å ha noe å bekymre seg for. :aww:

Og når jeg først var der så fikk jeg henvisning til fysio. Både lege og jordmor skjønte veldig godt at jeg VIL jobbe det lille jeg gjør, så de mente fysio kunne være verd et forsøk. :ahappy: Satse på at det ikke er 3 mnds venting da :lol:

:lol: !! Svigermor mener jeg har vært dritteit - for jeg har jo kjøpt barnevogn. Den som Bonden og søstrene lå i for omtrent 40 år siden var like fin enda :aww::lol:

Hun mener det ikke vondt men hallo! :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på en ting. Man hører jo at man absolutt ikke skal amme i søvn, for de blir så avhengige av det (og de blir så avhengige av mamma'n... No shit Sherlock, jeg føler meg ganske så stuck på den fronten allerede, her er det kun jeg som er god nok om det er trøbbel med vondt/trøtt/sulten :lol: ). Well, om jeg ikke ammer i søvn så sovner hun ikke. Hun tar ikke smokk, og det er ikke snakk om å gynge eller bysse i søvn. Hun vil spise seg mett, så kose seg og slappe av litt før hun sovner ved puppen. Jeg kobler henne av så fort jeg klarer, så hun ligger ikke der å sover og sutter lenge, men dette her blir jeg altså advart mot over alt. Men ingen ser ut til å ha noen gode svar på hvordan la være?

Det er jo de som sier at de vasker, mater og legger ungen, og så får den smokken sin og så finner den søvnen selv. Well, den finner jo ikke akkurat søvnen selv om den må ha smokk for å sove. Og Tuva trenger da en pupp i stedet for smokk... Jeg tar ikke så veldig tungt på det her altså, det er bare litt interessant å lese om. Og jeg regner med det ordner seg av seg selv med litt planlegging og tilrettelegging fra meg etterhvert (selv om helsesøstra her sier de skal finne søvnen selv ved 4 mnd, jeg teller dager og gleder meg! :D )..

Jeg ammet i alle fall i søvn den første tiden. Ingen avhengig baby her ;) Det vi gjorde etterhvert var å bytte med smokk. Om Tuva (din) tar smokk, da. Altså at jeg ammet en stund til hun var mett og "døsig", så byttet jeg fort og effektivt med smokk. :) De første gangene sutra hun litt etter en stund, da byttet jeg tilbake og forsøkte på nytt. Etterhvert ble hun vant til smokk når hun sovna. :)

Hadde ikke giddi å se noe problem i å amme i søvn heller jeg da. Men det er litt enklere nå som mannen kan legge henne også. :)

Home sweet home! Ting tar tid. Glemte å spørre om de kunne sjekke med en gang også, så fikk beksjed om å ringe på mandag om jeg ikke hørte noe. Men resultatet skal komme på fredag. Jordmor nå mente det ikke var nødvendig med test og jeg kunne nok ta det helt med ro. Siden jeg ikke har hatt sukker i urinen. Men nå får jeg avklaring hvertfall.

Men, må tilbake om 14 dager for ny symfysemåling. Hun fikk den på samme mål som jeg ble målt til sist , riktignok bare 2 og en halv uke siden sist, og hun mente det kunne være bare at de er to forskjellige som har målt, eller baby ligger anderledes nå. Så var ingen grunn til panikk, men om målingen om 14 dager viser det samme så må jeg inn på ultralyd for finne ut hvorfor. Viktig å ha noe å bekymre seg for. :aww:

Og når jeg først var der så fikk jeg henvisning til fysio. Både lege og jordmor skjønte veldig godt at jeg VIL jobbe det lille jeg gjør, så de mente fysio kunne være verd et forsøk. :ahappy: Satse på at det ikke er 3 mnds venting da :lol:

Jeg har aldri venta lenge på fysiotime i alle fall. Og når du er gravid i tillegg trenger du sikkert ikke vente lenge. :)

Ang symfysemål så merket jeg STOR forskjell på når legen min målte og når jordmoren min målte. De målte på ganske forskjellige steder og det ble noen cm i forskjell, noe osm syntes på tallene når vi sammenligna de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri venta lenge på fysiotime i alle fall. Og når du er gravid i tillegg trenger du sikkert ikke vente lenge. :)

Ang symfysemål så merket jeg STOR forskjell på når legen min målte og når jordmoren min målte. De målte på ganske forskjellige steder og det ble noen cm i forskjell, noe osm syntes på tallene når vi sammenligna de. :)

Godt! Regner vel med at bekkenløsning blir prioritert? Legen trykket på to punkter bak i ryggen/bekkenet og dæven det kjente jeg godt.

Ja, altså hun var veldig tydelig på at det ikke var noe grunn til panikk, men ville gjerne se meg igjen om 14 dager, sånn at OM det skulle være noe, så blir det fanget opp nå, og ikke gå en hel mnd. Og så må jeg spise mer, og oftere. Kjempelett. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:shifty: I'm in!

:D

Hehe, neida, det skal selvfølgelig ikke være slik at man er redd for å nevne slike ting som nettopp at babyen sover igjennom natten, for det er jo unntaket iallefall blandt de som ammer. Men fytti katta. Jeg var borti ei som klaget litt over at babyen hennes trengte mat 7 ganger i døgnet, han var jo hele 4 mnd... Jeg var så trøtt at jeg trengte en telefon for å sjekke hvor masse 24 delt på 7 var og fikk mildt sagt sjokk. Jeg mener, hva trodde hun? At han skulle klare seg med frokost, lunsj, middag og kvelds fra han var 4 mnd? :huh:

Hun vet ikke hvordan det kunne ha vært. Det er da like vanlig at de trenger mat 24 timer i døgnet, er det ikke det da? :P

Jeg lurer litt på en ting. Man hører jo at man absolutt ikke skal amme i søvn, for de blir så avhengige av det (og de blir så avhengige av mamma'n... No shit Sherlock, jeg føler meg ganske så stuck på den fronten allerede, her er det kun jeg som er god nok om det er trøbbel med vondt/trøtt/sulten :lol: ). Well, om jeg ikke ammer i søvn så sovner hun ikke. Hun tar ikke smokk, og det er ikke snakk om å gynge eller bysse i søvn. Hun vil spise seg mett, så kose seg og slappe av litt før hun sovner ved puppen. Jeg kobler henne av så fort jeg klarer, så hun ligger ikke der å sover og sutter lenge, men dette her blir jeg altså advart mot over alt. Men ingen ser ut til å ha noen gode svar på hvordan la være?

Det er jo de som sier at de vasker, mater og legger ungen, og så får den smokken sin og så finner den søvnen selv. Well, den finner jo ikke akkurat søvnen selv om den må ha smokk for å sove. Og Tuva trenger da en pupp i stedet for smokk... Jeg tar ikke så veldig tungt på det her altså, det er bare litt interessant å lese om. Og jeg regner med det ordner seg av seg selv med litt planlegging og tilrettelegging fra meg etterhvert (selv om helsesøstra her sier de skal finne søvnen selv ved 4 mnd, jeg teller dager og gleder meg! :D )..

Så deilig da,det gleder jeg meg også til isåfall!

Nei, her er det bare vugging / trilling som fungerer på dagtid og pupp om kvelden.Ikke alltid det funker med en gang da, ettersom hun får vondt i magen av å spise i tillegg. Så hvis det blir flere, så tar jeg med smokk til sykehuset...

Vi har prøvd å la henne finne søvnen selv og det resulterer i ikkenoe søvn.

Trøster meg med Maris ord om at ingenting er hugget i stein og at ting går seg til underveis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quoting er for pyser :D

Tuva tar ikke smokk, enkelt og greit, hun tok de 4 første ukene.. Her er det boobies ftw! :D Satser på vi fikser det også jeg, på en eller annen måte. We'll cross that bridge when we get there.

Mitt største problem i dag, Tuva har oppdaget sin egen stemme og utvidet vokabularet kraftig siden i går. Og jeg skjønner ikke hva hun mener og hun høres rimelig cranky ut... What to do?! :babybanana: Elimineringsprosessen er i gang.... Bæsj? Våt? Sulten? Trøtt? Definitivt nei på de tre første, muulig ja på sistnevnte men hun nekter sove... :hmm: (oi! Vent litt, der sover hun jo jammen meg! Vippestol er gull i grunn!)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A var også sånn baby som ikke kunne ligge i ro på fanget, og jeg ble også litt bekymret. Fikk beskjed om å ikke oppfordre det, men ikke stoppe han heller. Vi har jo HD i familien og frem til han ble frirøntget var vi litt nervøse. Vi trodde han kom til å gå altfor tidlig, vi tok feil :lol:

Jeg misunner ikke dere som har babyer som ammer ofte om natta kjenner jeg, skulle ønske jeg kunne si det gikk over her etter noen uker, men det varte i 9 mnd. Han var sånn fra fødselen av , det var ikke akkurat faser. Han sov ikke en hel natt igjennom før...vel, han gjør det sjelden enda.

Men heller et barn som våkner ofte og sovner igjen enn et barn som som er vanskelig å legge og gråter mye. Tror jeg. Jeg tenkte i hvertfall sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, Zorro, gjør det som funker. Mine tanker er som de ofte er når det kommer til babyer, møt barnet på behovene de har. Noen TRENGER puppen for å sove, og noen trenger den også i relativt lang tid. Det irriterer meg at det blir malt slik som om at foreldrene har skapt et behov, for slik trenger det faktisk ikke være i det hele tatt.

Barna trenger trygghet og omsorg, noen finner det i en smokk, andre trengee bare senga og en dyne, andre igjen trenger kroppskontakt og pupp. Det ene er ikke bedre enn det andre, annet enn for foreldrenes mentale helse hehe, det er bare at barna er forskjellige.

Det går ikke an å skjemme bort et barn på nærhet og omsorg, det gjør faktisk ikke det. Du skaper ikke needy og kravstore barn av å gi dem det de har behov for, man skaper trygge barn som tør å finne sin egen vei, siden de VET at foreldrene er der for de når de trenger det. Det får man ikke om vi avviser dem.

Klart, vi skal oppfordre de til å være selvstendige, der er like viktig som å ta mot de, men jeg har trua på at det er trygge barn som søker utover uten støtte.

Ikke at det er noe fasit, for det er det ikke. Men det er iallfall min generelle betraktning. Jeg synes det er vås at mange driver og skremmer mødre som har BABYER med at de lager uvaner. Dere ser selv hvor ufattelig fort ting endres med disse bitte små menneskene, behovene også. Så det er ikke lenge til de ikke trenger de tingene lenger, av den enkle årsak at barnet er blitt større og behovet har gått over. Slik soelvd ser akkurat nå. :)

Og da skal man nyte, for før man vet ordet av det så har det snudd igjen, og så klør man seg i hodet og tenker WTF skjedde? Vi hadde jo nettopp fått ting på stell! Slik elzorro erfarer. :D

Heldigvis er tendensen mer og mer forutsigbarhet da, tunge perioder blir kortere og sjeldnere. Slik føles det iallfall his meg.

Her trasses det. Så timingen her var bra. Jeg trengte en egen påminnelse tror jeg, for nivået av drama tar nye høyder hver dag virker det som. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A sovnet alltid med pupp i munnen. Han er en drøm å legge. Han trenger fortsatt nærhet til han sovner, men å ligge ved siden av han og kose i 10-15 min ser jeg på som en bonus i hverdagen. Jeg regner med han vokser det av seg før han flytter ut liksom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A sovnet alltid med pupp i munnen. Han er en drøm å legge. Han trenger fortsatt nærhet til han sovner, men å ligge ved siden av han og kose i 10-15 min ser jeg på som en bonus i hverdagen. Jeg regner med han vokser det av seg før han flytter ut liksom.

Sant? Leggingen er en av de koseligste tidene på hele dagen min. Det og henting i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...