Gå til innhold
Hundesonen.no

Dempende signaler?


Bombini
 Share

Recommended Posts

Når jeg hilser på fremmede bikkjer så setter jeg meg ned på skrå. Ikke med ryggen mot, ikke gjespende, ikke mysende/blinkende eller munnvik-slikkende. Men likeframst på skrå. 2ne får bare bli så voldelig hun vil og begynne å slå etter meg, eller hva hun nå tenkte på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interessert i hva du er uenig i da :)

Var bare at jeg ikke oppfører meg så anderledes rundt barn eller hunder :P Barn fordi de fortjener å bli snakket skikkelig til synes jeg. Hunder fordi jeg ikke er hund :P Er barn eller hund usikker på meg, så får de være det og komme når de er trygge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor pokker skal folk hilse på bikkjer egentlig? Det har jeg lurt litt på?

Om hunden helt tydelig ikke er intressert i å bli tatt kontakt med eller bli hilst på, hvorfor den ekstreme trangen til at den SKAL hilse? Hvofor lage "kleine" situasjoner som ikke er normalt for mennesker overhode? Dvs sette seg ned på skrå, se bort og vise en haug med atferder som folk rundt den normalt ikke har?

Det beste man kan gjøre i en slik situasjon er jo totalt overse bikkjen og ikke absolutt ta på den når den snuser, snakke til den, sette seg ned osv osv

Har alltid lurt på den ekstreme trangen folk har til å hilse på ukjente hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor pokker skal folk hilse på bikkjer egentlig? Det har jeg lurt litt på?

Jeg hilser ikke på hunder til folk jeg ikke kjenner, men klart jeg hilser på hunder til folk jeg kjenner eller blir kjent med. Gjør ikke du?

Om hunden tydelig ikke er interessert, lar jeg det selvsagt være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margrete - syns nå du oppfører deg litt uvanlig i forhold til 'normalen' jeg da. Klart at det er lettere å bli litt skeptisk for hund/barn når du snakker og oppfører deg som kvinne, men er mann. Normalt for deg, men noe anderledes for barnet/hunden

*ler* Er kvinne fra innerst til ytterst jeg :P Står fortsatt fast på at hund/barn fortjener at jeg oppfører meg som en kvinne (noe jeg er) og ikke som noe jeg ikke er.

Ellers er jeg enig med det Jeanette sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hilser ikke på hunder til folk jeg ikke kjenner, men klart jeg hilser på hunder til folk jeg kjenner eller blir kjent med. Gjør ikke du?

Om hunden tydelig ikke er interessert, lar jeg det selvsagt være.

Ikke med mindre bikkjen tar kontakt med meg, men da snakker vi "Hei" *klappklapp* ferdig. Mange skal nesten sette seg ned å ha intime samtaler med hunden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Er kvinne fra innerst til ytterst jeg :P Står fortsatt fast på at hund/barn fortjener at jeg oppfører meg som en kvinne (noe jeg er) og ikke som noe jeg ikke er.

Blir bare forvirret når du selv påstår du er mann og så er du ikke likevel - litt tvetydig og forvirrende for en gammel mann også ;)

post-4282-0-96070100-1346669038.jpg

Bare jeg som kjeder meg - er egentlig enig med alle idag jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I våres var jeg ute og gikk med hunden min da jeg plutselig støtte på en løs hund som jeg kjente igjen fra en savnet annonse på facebook. Denne hunden kom gående mot oss og jeg ropte navnet hans. Den så på meg og økte tempoet forbi meg. Jeg fikk litt småangst og satte meg på huk og ropte med skikkelig gladstemme, da kom den travende bort med lykkelyder (aldri møtt en så vokal hund før) og jeg fikk huket den fast i andre enden av båndet til Kuma og ringt eieren. Etter det har jeg begynt å tenke mer over hvordan hunder oppfatter meg, man må da ha lov til å endre oppførsel litt uten å bli sett på som en gal, gal dame?

Nå finner jeg selvfølgelig ikke artikkelen, men leste at angående gjesping og hund så var det smittsomt mellom hund og menneske om det 1. var eieren som gjespet og det 2. var en ekte gjesp og ikke sånn "nå gjesper jeg for at du skal slappe av bare"-gjesp. Syntes det var litt kul lesing og har etter det lagt merke til at som oftest når jeg gjesper kommer monsteret med et like etter (med mindre han sover da).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare forvirret når du selv påstår du er mann og så er du ikke likevel - litt tvetydig og forvirrende for en gammel mann også ;)

post-4282-0-96070100-1346669038.jpg

Bare jeg som kjeder meg - er egentlig enig med alle idag jeg :D

*ler* Gjør jeg bare for å forvirre menn som deg!

Sånn føles det bedre i mannehjernen nå? :ike:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg måtte le av samtalen mellom KarpeSkrotum (som må være det beste forumnavnet i verden?) og Margrete! =)

Anyway. Hunder som ikke vil hilse får jo slippe. Jeg blir kjempeglad når jeg treffer hunder og vil helst hilse skikkelig, men om ikke bikkja er interessert så er ikke jeg det heller. De må jo få fred og tid og greier.

Når det gjelder å lage en scene ser jeg ikke problemet helt egentlig. Under trening må man jo være entusiastisk og teit, og jeg tror allmennheten har forstått at vi hundefolk er litt koko. Så går jeg ofte i en orange kåpe med spygrønne gummistøvler til og, da.... Og jeg løper skrikende med veivende armer fra hunder som ikke kommer på innkalling. Det virker nesten alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg måtte le av samtalen mellom KarpeSkrotum (som må være det beste forumnavnet i verden?) og Margrete! =)

Anyway. Hunder som ikke vil hilse får jo slippe. Jeg blir kjempeglad når jeg treffer hunder og vil helst hilse skikkelig, men om ikke bikkja er interessert så er ikke jeg det heller. De må jo få fred og tid og greier.

Når det gjelder å lage en scene ser jeg ikke problemet helt egentlig. Under trening må man jo være entusiastisk og teit, og jeg tror allmennheten har forstått at vi hundefolk er litt koko. Så går jeg ofte i en orange kåpe med spygrønne gummistøvler til og, da.... Og jeg løper skrikende med veivende armer fra hunder som ikke kommer på innkalling. Det virker nesten alltid.

*ler* Jeg gleder meg virkelig til å se det hahahaha. Skal denge deg i hodet med dempede signaler jeg når valpen kommer. Du bor jo tross alt i mitt hus! Dempende signaler er for pyser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hilser på fremmede bikkjer så setter jeg meg ned på skrå. Ikke med ryggen mot, ikke gjespende, ikke mysende/blinkende eller munnvik-slikkende. Men likeframst på skrå. 2ne får bare bli så voldelig hun vil og begynne å slå etter meg, eller hva hun nå tenkte på :)

Ntaaaw, du er så søt når du prøver å nægge :ahappy: Lese igjen, særlig det jeg har fremhevet:

Jeg tør jo påstå at nettopp usikre hunder reagerer på at folk oppfører seg så unormalt, jeg da. Greit at man ikke trenger å stirre på de eller møte de med bred front, men den der snikinga med krom rygg og en arm ut til siden mens man ser i bakken, den reagerer stort sett alle sosialt usikre hunder på - fordi mennesker ikke beveger seg sånn, normalt sett. Det er en av de mest irriterende greiene jeg ser, jeg får lyst til å bli voldelig når folk leker hund. Vi har ikke de samme fysiske forutsetningene og klarer ikke å være nyanserte nok.

Det er mulig at det bare er fordi at jeg er såpass voksen, men jeg har nå en gang impulskontroll, så jeg pleier ikke å gi etter for mine lyster selv når folk åpenbart er idioter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at man ikke trenger å stirre på de eller møte de med bred front, men den der snikinga med krom rygg og en arm ut til siden mens man ser i bakken,

Ha ha! Lundqvistere i et nøtteskall. Du spotter dem på kilometers avstand der de kommer nærmest ryggende på huk mens det står en sky av godbiter rundt dem. Wtf liksom. :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha! Lundqvistere i et nøtteskall. Du spotter dem på kilometers avstand der de kommer nærmest ryggende på huk mens det står en sky av godbiter rundt dem. Wtf liksom. :D

*flir* Jeg tenkte ikke på det, men ja, det er nok på X antall kurs der jeg har sett mest av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Nå er det vel ikke hva vi syns er teit, men hva bikkja syns er teit som er viktig. Jeg stemmer for å overse usikre hunder. Drittbikkja her tror at de som strekker ut armen (hvorfor strekker folk ut en arm når de møter en hund?), gjør det for at hun skal smake på den, Hun får ikke lov til det, men altså, den armen som spretter ut som en stålfjær, er teit i min hundeverden. Det beste er å gå i en liten bue utenom. Den kan være rimelig umerkelig, men hunden oppfatter at du går utenom og er fornøyd. Hun fikser ikke påtvungne sosiale arrangement og liker at andre viser at de også kan stå over.

Jeg derimot elsker å hilse på alt av hunder, men kan holde meg i skinnet. Man er da sivilisert. Stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Nå er det vel ikke hva vi syns er teit, men hva bikkja syns er teit som er viktig. Jeg stemmer for å overse usikre hunder. Drittbikkja her tror at de som strekker ut armen (hvorfor strekker folk ut en arm når de møter en hund?), gjør det for at hun skal smake på den, Hun får ikke lov til det, men altså, den armen som spretter ut som en stålfjær, er teit i min hundeverden. Det beste er å gå i en liten bue utenom. Den kan være rimelig umerkelig, men hunden oppfatter at du går utenom og er fornøyd. Hun fikser ikke påtvungne sosiale arrangement og liker at andre viser at de også kan stå over.

Jeg derimot elsker å hilse på alt av hunder, men kan holde meg i skinnet. Man er da sivilisert. Stort sett.

Du må iallefall gjøre noe riktig, Frøken synes du var topp! :flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også oppgitt over huking og kryping og lukt på fingær'n osv - og bikkja her som ikke er en sosal blomst, friker helt klart ut om folk ikke oppfører seg normalt. Syntes bikkja du er ekkel - så stå rolig og ignorer. Da går det så fint så. Trenger ikke myse og sikle og skakke på huet og vrikke på rumpa. Vil bikkja ha kontakt, tar den det. Bikkja mi liker heller ikke om ukjente folk setter seg på huk - det blir for tett på ansiktet.

Appropo Lundqvist... De kjørte den derre sidelengs hukinga på Grim. Han nappa hu ene i hånden, og tisset hu andre på skoen. :icon_redface::lol::aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...