minimoo Skrevet 18. August 2012 Rapporter Share Skrevet 18. August 2012 Finnes det noen fine trekkseler som går ned i små størrelser? Er på utkikk etter noe nome-greier, evt annet som kan brukes til trekk på ski o.l. Vi bruker str. 60 i Hurtta-seler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 18. August 2012 Rapporter Share Skrevet 18. August 2012 Vi bruker Ruffwear (kløven, men selen er jo den samme) til Odin. Er faktisk den selen jeg synes har fungert best til trekk med ham. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barney Skrevet 18. August 2012 Rapporter Share Skrevet 18. August 2012 Jeg har bla denne (øverst til venstre) http://www.paratuspet.no/seler.37981.no.html og syns den er god. Bruker den til skiturer. Har også en spesialsydd sele herfra http://minipina.com/minipina-selen.htm som sitter veldig bra. Den minste yukon-selen ( http://www.4dogs.no/hund/trekk-og-tur/seler/trekkseler/trekksele-regulerbar#variation=131543 ) burde vel og passe din hund, den sitter og godt syns jeg, men tror trekkpunktet blir litt feil for små hunder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 18. August 2012 Rapporter Share Skrevet 18. August 2012 Alle de som syr seler på mål kan vell lage sele til din hund også Mr og seleverkstedet har gode produkter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barney Skrevet 18. August 2012 Rapporter Share Skrevet 18. August 2012 Da jeg skulle ha sele til min hund kontaktet jeg både seleverkstedet og troll og ingen av de kunne/ville sy:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 18. August 2012 Rapporter Share Skrevet 18. August 2012 Da jeg skulle ha sele til min hund kontaktet jeg både seleverkstedet og troll og ingen av de kunne/ville sy:) Ikke? Sa de hvorfor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barney Skrevet 18. August 2012 Rapporter Share Skrevet 18. August 2012 Nei de sa bare at de desverre ikke hadde mulighet. Men seleverkstedet anbefalte den yukon-selen som jeg linker til lenger oppe, og den passet veldig bra, så da gjorde det jo ikke noe:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 18. August 2012 Rapporter Share Skrevet 18. August 2012 Ikke? Sa de hvorfor? Vil tippe båndene og foringa de vanligvis bruker blir for tjukk for så små seler og at de dermed blir stive og dårlig passform. Og de gidder vel ikke kjøpe inn og gjøre veldig mye for de få små selene de ville fått solgt. Det er ikke mange med småhunder som bruker dem til aktivt trekk og de selger nok til store hunder Men er egentlig nomesele beste alternativ på en så liten hund? De får et veldig annerledes trekkpunkt enn store hunder fordi vinklen opp til mennesket blir mye større. Hvor hardt og mye trekker hunden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 18. August 2012 Rapporter Share Skrevet 18. August 2012 Da jeg skulle ha sele til min hund kontaktet jeg både seleverkstedet og troll og ingen av de kunne/ville sy:) Seleverkstedet hadde ikke noe problem med å si nomesele til Tinka ihvertfall, og den ble kjempefin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minstemann Skrevet 18. August 2012 Rapporter Share Skrevet 18. August 2012 Nei de sa bare at de desverre ikke hadde mulighet. Men seleverkstedet anbefalte den yukon-selen som jeg linker til lenger oppe, og den passet veldig bra, så da gjorde det jo ikke noe:) så rart, jeg har fått sele til liten hund fra seleverkstedet. Og kløv, forsåvidt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shokata Skrevet 18. August 2012 Rapporter Share Skrevet 18. August 2012 Jeg vurderte sele fra Seleverkstedet i vår. Fikk beskjed om at de sydde en form for halvnome til småhunder fordi de satt betraktelig bedre enn vanlige trekkseler. Jeg har brukt halvnomeseler til trekking (bare trukket tungt EN gang). De fungerer bedre til trekking når jeg går bak enn til trekking av vogn. De strammer seg en del i reimene hvis belastninga blir veldig stor. Ellers er de supre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anita F Skrevet 19. August 2012 Rapporter Share Skrevet 19. August 2012 Huken syr halvnome-seler helt ned til chi-størrelse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carro92 Skrevet 19. August 2012 Rapporter Share Skrevet 19. August 2012 anbefaler Youkon sin regulerbare sele, elsker min og en vennine har en til sin dverg pinscher, den fungerer kjempe fint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minimoo Skrevet 20. August 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. August 2012 Tusen takk for gode tips - da titter vi litt rundt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hampus Skrevet 20. August 2012 Rapporter Share Skrevet 20. August 2012 Vi bruker Ruffwear (kløven, men selen er jo den samme) til Odin. Er faktisk den selen jeg synes har fungert best til trekk med ham. Den har jeg også til Hampus og Gåttfred når de skal trekke feks når vi sparker. Stabil og fin sele som passer kroppsformen deres bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts