Gå til innhold
Hundesonen.no

Lea


Arielle
 Share

Recommended Posts

Hilse på Lea! Min lille stjerne som kom hjem i går. Hun er en flat coated retriever tispe som er født 20.04.2012

mor: Hempth's Frisky

Far: Hempth's Sir Simon Pablo

Ei nydelig liten frøken som jeg har god tro på. Hun skal bli stilt ut, trenes til redninshund og hvis tiden strekker til så blir det konkurrering i lydighet. Går alt som det skal så blir dette en fremtidig avlshund. Hun skal til daglig være hos mine foreldre. Nå bor jeg hjemme pga. sykdom men når jeg flytter så blir hun værende hos mine foreldre og kommer til å fungere som deres hund. Jeg henter henne og tar henne emd på utstillinger og treninger når det måtte passe meg. Så det blir en slags fôravtale bare at hunden aldri blir deres. :) Lea er en liten drøm som ble virkelig. En kombinasjon som jeg har sett en del på men måtte slå i fra meg tanken pga. sykdom, men når da mine foreldre som og ønsket seg hund men ikke hadde råd til å kjøpe selv for øyeblikket pga. husbygging og ønsket hjelp med hunden så åpnet muligheten seg. En perfekt løsning for oss begge for jeg får ny hund til å stille ut, og kanskje muligheten til valper(er mye som skal stemme før den tid men), jeg får en ny hund til å trene som redningshund og han hente henne og trene så mye jeg vil. De får hund, de får masse hjelp, pass når de skal vekk(de liker å reise en del) og de får litt avlasting i og med at jeg skal trene henne 2 ganger i uken ca i NRH :)

Nydelige Lea. Flere bilder kommer når jeg får gang på det skikkelige kameraet :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var fin! Flat valper er noe av det søteste i verden! Jeg har også hempths hund, men han var noen mnder da jeg fikk han. Mer bilder, please :)

Takk :) Hun er virkelig nydelig og jeg er helt forelsket :wub: Hun er 3,5mnd gammel og vi hentet henne i går :) Det blir masssse bilder! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så kjekt at det passet bra med foreldrene dine osv, da kan du jo trene det som passer deg og få til mye uten at det sliter deg helt ut! :) Bra ordning.

Takk :) Ja det var en grei ordning synes jeg. Var de som kom og ville ha hund så da føler jeg ikke at jeg har "presset" de til noe heller. Mamma går mye turer og synes det er kjekt med selskap, og de synes det er koselig med hund i huset. En annen grunn til at de ville ha hund er nok pga. min søster som eg ganske så mye yngre enn meg har mast etter hund eller andre dyr i mange år. Jeg har fått "alt", både hester, hunder, kaniner osv. og hun har ikke fått mulighet til noe av det så det er greit for hennes del også å kunne ha noe som holder henne i aktivitet. Det er ikke så mange fritidsaktiviteter hun kan være med på siden hun sliter med beinhinne betennelse i begge bena så hun gleder seg masse til å kunne trene Lea. :) Skal det gå galt, eller at de ikke føler de har tid til henne så er hun alltid velkommen til meg. Så jeg er meget fornøyd både med ordningen og med Lea. :D

Tusen takk til dere andre også. Masse flere bilder kommer! Hun blir mer og mer rampete og livlig hele tiden... "storebror" Ivo får gjennomgå flere ganger til dagene. Det kjekkeste er visst å hoppe på han når han sover, dra i ører og spise på labbene hans, og snill og han er så finner han seg i alt han. :wub: I dag fikk jeg sove til ca 07.30 og etter en tissetur så var det stille til 10 i dag. Flinke lille pødeldyret :yes:

Lille pøbelen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Divaen har nå vært i hus i 3 uker, og ja hun er en diva hun! Prinsessen over alle prinsesser.... I hvert fall tror hun det. De enkle reglene her i huset passer ikke den lille frøkenen. Fortsatt går vi rett opp i sofanen som den største selvfølge for ingen prinsesse kan sove på gulvet! Labber opp på benken for å se om det er noe spiselig, det må enn jo når enn er så liten og ikke får med seg hva som er på benken må enn skjønne. Alt kan tygges på og når det er smakt på så kan faktisk det meste spises også. :blink: Plenen er visst til for å spises den også, til mn fars store fortvilelse. En ting har hun i hvert fall forstått riktig og det er at Ivo er verdens beste! Han kan lekes med, brukes som tyggeleke, soves på og han er faktisk en god pute til å hoppe på også. :wub: Forventningene til hvordan Ivo skulle takle dette var store og jeg hadde ingen andre tanker enn at dette går veldig bra! Han er snill som bare det og er veldig rettferdig og tålmodig, men jeg kunne ikke ha forestilt meg at dette skulle gå så bra! Han kan leke med henne, hun får sove omtrent på ryggen hans, ta lekene hans, tygge på han og de kan stå her å dra i hver sin ende av leken og han er så forsiktig. :wub:

Selv om en er liten så lærer enn fort(i hvert fall ting som fører til lek eller godbit sier Lea). I løpet av 3 uker nå så har hun lært sitt, kontakt, og vi holder på med innlæring av utgangsstillings, dekk og det å virkelig få henne til å skjønne sitt og kontakt i alle slags situasjoner. Vi har trent noen ganger på oppstilling og det går strålene for en prinsesse vet å vise seg frem hun! :aww: Innkalling har det også blitt litt av. Vi har trent mye på bur og det går veldig bra. Hun kan fint legge seg der å sove hvis hun er trett men hvis frøkenen vil noe annet så kommer det maaange klager som med alt annet som ikke passer henne. Ikke noe bjeffing, stressing, graving bare litt surting og klaaaaaging må til en og annen gang. Lært å gå i bånd har hun også.

Alt i alt så er det spennende å ha Lea i hus og hun er VALP! Ivo var eksemplarisk som valp og fant aldri på noe tull og det kan jeg ikke sin om hun her. Hun er en stor kosegris og elsker å kose, hun er veldig oppmerksom og veldig lærevillig. Full av liv og sprell med egne meninger. Jeg virkelig stortrives med å trene henne og jeg kan med hånden på hjerte si at dette virker som en hund som jeg kan ha! Jeg var skeptisk en liten stund for jeg er sær og vanskelig når det kommer til hunder egentlig. Jeg blir glad i de alle og har ikke problemer med å ha de men det skal det lille ekstra til for at jeg skal få en knall god konkurranse og arbeidshund. Det er vanskelig å forklare men Ivo er en sånn hund og vi har en kjemi og et bånd som av og til faktisk overasker meg også. :wub:

Jeg gleder meg til fortsettelsen og det skal bli spennende å se hva jeg klarer å få til med divaen når hun forstår at hun ikke kan være en diva hele tiden. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Lea har vært hos meg i over 3 mnd nå og på den tiden har mye hendt. Hun har blitt stor, blitt klippet, lært masse, brukt opp 25.000kr av forsikringen, plaget Ivo, laget noen grå hår og det beste av alt er vell at hun har fått en plass i hjerte mitt.

Det har tatt litt tid å bli kjent med henne, lære å forstå henne og skape et godt forhold. Hun er så annerledes enn Ivo men samtidig så god. Hun er en liten diva og tror fortsatt at hun kan gjøre som hun vil. Selvstendigheten er det ikke noe å si på. :aww: Selv om hun er utrolig selvstendig så jobber hun vanvittig bra. Hun er veldig lettlært og samarbeider meget bra. Jeg har tro på den lille frøkenen min jeg. :thumbs: Hun er fortsatt en veldig fin hund og har vokst veldig gjevnt og fint. Håper utviklingen fortsetter i den retningen det har gjort.

Så ja hun har blitt opperert! Sånn kan det gå når enn spiser ullsokker! Er lov å håpe og tro at hun har lært noe av det?! Det var ikke mye kjekt og mammahjerte mitt hadde det utrolig vondt når hun ble sendt avgårde til Sandnes kl 9 på kveld. Heldigvis var min mor så snill og kjørte inn med henne siden helsen min enda ikke er noe særlig god. Kl. 07 på morgene kom hun hjem igjen og de første dagene hadde jeg veldig vondt av en slapp og dårlig liten prinsesse. Hun kom seg fort og var veldig uenig i det å holde seg i ro en stund.

Mesteparten av tiden blir brukt til å kose og det er ikke noe Lea protesterer på. Hun er så utrolig god når hun kommer og dytter med nesen sin og forventer oppmerksomhet. :wub:

Siden sist så har Lea blitt min hund, eller det har hun alltid vært men nå skal hun ikke være på noen föravtale hos mine foreldre. Jeg hadde en anels om at det kom til å ende på dette viset men ikke så fort som det gjorde. Det var på et vis vært veldig greit men har skapt en del begymringer, ekstra arbeid og mye strev. Helsen min var og er egentlig ikke klar for å ha hele annsvaret for 2 hunder men jeg får til det jeg vil pleier jeg å si. Til nå har det gått greit men det er noen dager der jeg bare setter meg ned og griner fordi det tar på å ha veldig dårlige dager når enn har en hund på 6mnd som krever en del mer enn Ivo som sover så lenge jeg sover, som kan legge seg når som helst på dagen og som ikke krever stort. Tanken på å sette henne ut på för til noen andre har vært der men jeg har blitt alt for glad i det lille trollet mitt så dette skal jeg klare uansett hva! Skal også sies at de fleste dagene så går det greit og hun får turere eller blir trent nesten hver dag.

Lille godjenta mi :wub: Fler bilder får komme en av de neste dagene :) Nå har pelsen vokst så pass mye ut at jeg får prøve meg på noen oppstillingsbilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Tiden går og Lea er ikke lengre enn valp. I hode et hun enda like liten som når hun ble hentet men nå ser hun i hvert fall ut som en hund! Hun har krøpet rett inn i hjerte mitt og er helt fantastisk. Hun kan enda ikke så mye men jeg er meget godt fornøyd med den fantastisk fine fri ved foten vi har fått inn. Innkallingen er knallbra, sitt under marsj sitter godt nå, har begynt på dekk under marsj og hun lærer fort. Apport er knallgøy men mangler enda litt på innkomsten der. Har begynt å lære inn flat dekk men det er ikke lett for en liten prinsesse med masse energi. Hun har også lært seg avtandskommanderigen fra sitt til små helt supert. Ned i dekk er ingen problem for hun har en utrolig kjapp nerdekk men er litt for ivrig så der må det roes ned litt sånn at det ikke blir fremdrift.

Ellers så nyter hun livet med gamlingen(Ivo) som sitt private leketøy og lekestativ. Ivo han bites på, tygges på, dras i ører, nakke, halse og det enn måtte få tak i. Han kan stås på, hoppes på, graves på og dompes på. :|

Hun er MYE hund, veldig valp og har en enorm mengde energi og arbeidskapasitet. Jeg har fått meg en skikkelig brukshund i henne. Samtidig så er hun en koseprinsesse som elsker å ligge på fange. Dagens høydepunkt er nok de gangene hun får komme opp i sengen og ligge under dynen med meg. Hvis jeg prøver å ignorere henne når hun vil stå opp så sitter hun leeenge og bare ser på meg, flytter seg over på andre siden av meg og til slutt så kommer labben om og om igjen helt til jeg gir fra meg en reaksjon og da kryper hun fort under dynen og kan godt sove en time eller 2 til så lenge hun ligger i armkroken. :wub:

post-2805-0-93050500-1362956642_thumb.jp
post-2805-0-14980200-1364002249_thumb.jp
post-2805-0-20492200-1364002387_thumb.jp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...