Gå til innhold
Hundesonen.no

Lengde på bilbur


soelvd
 Share

Recommended Posts

Siden vi snart kjøper oss stasjonsvogn har vi endelig plass til et skikkelig bilbur. Sendte i den forbindelse en forespørsel til trønderbur og fikk beskjed om at de trodde målene bredde på 55cm,dybde 85cm,og høyde på 65cm ville passe.

Jeg målte Monti nå og han er 70 cm over ryggen. Da blir vel 80 cm i dybde litt snaut? Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dybden på buret bli begrenset av avstanden mellom luke og bakseter. Med mindre dere tenker på å legge ned setene? Ville ikke ha bestilt bur før du vet hvilken bil dere skal kjøpe.

Vi sendte inn forespørsel med tanke på å kjøpe en peugeot 407. Men om den er lengre enn 80 cm i dybden vet jeg ikke. Vi kjøper selvsagt ikke bur før vi vet hvilken bil vi skal ha - undersøkte mest for å vite hva det ville koste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært enda mer bekymret for høyden på buret! Hvis bikkja forventes å bli 70 cm i mankehøyde, er et bur med 65 cm høyde alt for lavt. Da kan han jo verken sitte eller stå, eller snu seg normalt inni der. Min blir ca 70 høy, og jeg tenker at 80 cm pluss er ok høyde. Fordi han skal ligge en del inni der på trening mv trenger jeg også plass til at han kan ligge komfortabelt, så 80 x 100 (BxL) er nok minimum av hva jeg vil ha. Men spørsmålet er jo om stasjonsvogna deres blir stor nok? Vi hadde en 406, den hadde stort og godt bagasjerom, tror 407 er ganske mye mindre praktisk laget..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi snart kjøper oss stasjonsvogn har vi endelig plass til et skikkelig bilbur. Sendte i den forbindelse en forespørsel til trønderbur og fikk beskjed om at de trodde målene bredde på 55cm,dybde 85cm,og høyde på 65cm ville passe.

Jeg målte Monti nå og han er 70 cm over ryggen. Da blir vel 80 cm i dybde litt snaut? Hva tror dere?

Jeg synes det høres veldig snaut ut.

Mikrolabbisen jeg hadde på 22-23 kg/ 49-50 cm høy / 55 cm rygglengde, hadde et bilbur på D:80, B:55, H: 70.

Endret av *mokken*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt er 103 dypt, 82 bredt og 62 høyt. Pøbel er vel rundt 65 cm høy i manken, og selvsagt høyere med hodet. Om han skulle fått plass til å sitte, måtte jeg hatt varebil om han skal kunne stå oppreist. Begge hundene får plass i buret, Pøbel sitt hode går i toppen, men ikke så ille at han blir heeelt krokbøyd. og han ligger aldri rett ut, men krøller seg som regel alltid sammen år han legger seg ned, både inne og i buret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...