Gå til innhold
Hundesonen.no

utstillingsline til valp - med fokus på komfort


Recommended Posts

Å få hunden til å stå litt "framoverlent" er vel mest for å få hunden til å stå bra på frambeina, slik at de står rett ned og har lite med masse i front og bakbeinsvinkler å gjøre. En hund som står på alerten står som regel mye mer balansert enn en som står lettere tilbakelent med sine noe knappe skuldervinkler/korte overarmer :).

Litt? Det er forskjell på å stå støtt på alle fire, og å lene seg så langt fram at hunden nesten tipper. Når albuen er nesten over poten står ikke bikkja mye støtt i alle fire hjørner. Framoverlent er nettopp det, hunden lener kroppen framover. Står den støtt, står den støtt. lener den seg bakover, lener den seg bakover.

Jeg er heldig, Oabba står støtt av seg selv, men på allerten er hun dessverre ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal jeg seriøst ha båndet så høyt opp?? Det ser jo helt koko ut... Og dessuten er det jo maks ubehagelig for bikkja om bandet strammer seg. (Og igjen, om jeg bruker halvstrup vil det jo ikke holde seg der oppe, med mindre jeg holder det helt stramt hele tida, hvilket vel heller ikke er ønskelig, med tanke på hopsideisi i løpinga)

Nei, må nok ta en titt på disse doberne...

Red: Her er visst

(video)... Men når jeg kikker på Internetten ser det ut som om dette her (foto) er den gjengse posisjonen, med halsbåndet langt nede? Må spørre oppdretter om dette her, skjønner jeg.

Dette båndet var jo ganske ålreit da. Ellers er det visst kjetting som er tingen. Og det er han vel aaaaalt for liten for, beeeeebien til mamsen sin *ler*

Jeg fristiller Kovu, slik at halsbåndet ligger slakt rundt halsen. Det forutsetter såklart at man har en hund som kan stå stille. :P Når vi traver løfter jeg halsbåndet opp, men strammer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt? Det er forskjell på å stå støtt på alle fire, og å lene seg så langt fram at hunden nesten tipper. Når albuen er nesten over poten står ikke bikkja mye støtt i alle fire hjørner.

Du får ikke en hund til å stå så framoverlent at den nesten tipper. Hvor i all verden har du sett det? Har du bilder, for det skulle jeg gjerne sett eksempler på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...