Gå til innhold
Hundesonen.no

Søt snill hund selges billig

Kristina

Recommended Posts

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Haha, Diego ligner på Balder. Jeg ble nesten litt lei.. Kjedelig hund :) Han var en del aktiv da, men var tussete etter godbiter og det var aldri noe problem med lydigheten. Han ødelagte ikke ting, var aldri i slosskamp, var glad i mennesker, men overfalt de aldri, Cita (og barn) kunne dra a han øret og halen og han bare lå og sov... sukk :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil ha en hund som ikke gjør noe gale?

Ok, kanskje jeg ikke burde klage, men Diego gjør så lite ut av seg..

Han ødelegger ikke ting, han er ikke dyr i drift, han drar ikke i bånd,  

stikker ikke av, legger seg rett ned hos fremmede, du kunne hengt all verdens julepynt på han uten han hadde brydd seg osv osv.

Den bikkja gjør **** meg ikke en dritt gale!!

Er det normalt!?!  :?

Chicka gjør liksom ikke noe galt hun heller, så jeg er vel heldig jeg og.

Det er liv og fres i hun, men jeg kan regulere det hvis det blir for mye.

Jeg vet ikke men jeg hadde slått hardt ned på disse tingene som du forteller at hun gjør, Kristina, det må være et ******* å leve med, selvom hunden er i en viss alder så ville jeg ikke latt den herje så med meg.

Iallefall ikke rive meg ned eller bite i benene mine, da hadde det blitt månelyst her i huset iallefall. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Diego ligner på Balder. Jeg ble nesten litt lei.. Kjedelig hund :) Han var en del aktiv da, men var tussete etter godbiter og det var aldri noe problem med lydigheten. Han ødelagte ikke ting, var aldri i slosskamp, var glad i mennesker, men overfalt de aldri, Cita (og barn) kunne dra a han øret og halen og han bare lå og sov... sukk :?

Ja, det blir nesten litt..kjedelig...når de ikke gjør noe galt.

Inne er han helt rolig og gjør ikke stort, ute han ganske aktiv, men stikker ikke av og gjør ikke noe galt.

Er liksom ikke så mye å jobbe med.. :?

Han hopper ikke opp på folk, barn kan rive å slite i han osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir nesten litt..kjedelig...når de ikke gjør noe galt.

Inne er han helt rolig og gjør ikke stort, ute han ganske aktiv, men stikker ikke av og gjør ikke noe galt.

Er liksom ikke så mye å jobbe med.. :?

Han hopper ikke opp på folk, barn kan rive å slite i han osv..

Vær glad du har en snill hund. Det betyr også at du har gjort ting riktig med hunden din, så du bør få skryt du også.

"man får den hunden man fortjener" heter et ord tak, jeg mener det er mye sant i det ordtaket. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad du har en snill hund. Det betyr også at du har gjort ting riktig med hunden din, så du bør få skryt du også.

"man får den hunden man fortjener" heter et ord tak, jeg mener det er mye sant i det ordtaket. :wink:

Når du sier det på den måten så. :( =D>

Hehe.

Søsteren min pleier å si jeg bare fikk en lett hund.

(Hun har da en problem hund selv da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil ha en hund som ikke gjør noe gale?

Ok, kanskje jeg ikke burde klage, men Diego gjør så lite ut av seg..

Han ødelegger ikke ting, han er ikke dyr i drift, han drar ikke i bånd,  

stikker ikke av, legger seg rett ned hos fremmede, du kunne hengt all verdens julepynt på han uten han hadde brydd seg osv osv.

Den bikkja gjør **** meg ikke en dritt gale!!

Er det normalt!?!  :?

jeg vil!! bare send ham oppover :mrgreen: du kan få Lucas i bytte. Han biter på ting, han drar litt men ikke masse i bånd, ser han noen så drar han veeldig mye! og skal absolutt hilse. kan stikke av om han ser ei katt eller en person tror jeg. du kan IKKE henge all verdens julepynt på han, vær sikker: det ramler av etter 1 sek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke men jeg hadde slått hardt ned på disse tingene som du forteller at hun gjør, Kristina, det må være et ******* å leve med, selvom hunden er i en viss alder så ville jeg ikke latt den herje så med meg.

Iallefall ikke rive meg ned eller bite i benene mine, da hadde det blitt månelyst her i huset iallefall. :?

Nytter ikke bli sinna på hu, da blir hu bare ennå mer vill. Har prøvd :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal aldri bli sinna på hunden sin. Jeg har hvertfall aldri vært det og kommer aldri til å bli det.

Det var ikke det jeg mente.

Jeg skal omformulere meg:

Det nytter ikke ta hu/straffe hu/korrigere hu for da blir hu ennå mer gæærn.

Skjønner alle parter meg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he :) Det med de raptusene gjør Loke noenganger enda...Jeg ser fakta ut som en sprøytenarkoman oppover armene :roll:

Men han er uansett ikke til salgs for all verdens gull og god mat,jeg vet nemlig at Vicky har helt rett ;det går over :)

Typisk sauebikkjer :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ALDRI byttet bort Vicky. Hun har spesielle sider, som f.eks at hun er en bestemt tispe, og en tøffing. Men hun kunne ikke vært mer perfekt! :) Selv da hun var på sitt verste var jeg like glad i henne, og jeg visste hele tiden og vet at hun er bare perfekt :) Har ingenting jeg må irritere meg over med henne. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ALDRI byttet bort Vicky. Hun har spesielle sider' date=' som f.eks at hun er en bestemt tispe, og en tøffing. Men hun kunne ikke vært mer perfekt! :) Selv da hun var på sitt verste var jeg like glad i henne, og jeg visste hele tiden og vet at hun er bare perfekt :) Har ingenting jeg må irritere meg over med henne. :D[/quote']

Det er jo ingen her som mener det de sier da.... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva som foregår i huet på den bikkja. Men når hu får raptus løper hu rundt som en stukken gris, hopper på meg og tygger litt på arma mine. Da søker jeg tilflukt i nærmeste tre (neida).

Enten så bare går jeg min vei, eller så overser jeg hu (Ja da, veldig lett), eller så prøver jeg å få tak i hu og holder hu mellom beina mine til hu roer seg og lukker munn forsiktig med henda, eller så brøler jeg NEEEEEEI (automatisk reaksjon) når jeg ser hu kommer stormende mot meg.

Hehe, måtte bare glise over sitatet ditt "NEEEEEEI", hihi.. kjenner meg godt igjen når det kommer til automatikk i "utsagn"..

Sofus får slike raptuser innimellom (mer enn det faktisk... prøver bare å "sukre bildet" litt.. ), men problemet er ikke bare at han smeller i meg og hopper, men at tenna hans dessverre "stikker" litt for langt ut av kjeften hans samtidig, så det gjøre rett og slett vondt. Jeg har forsøkt å snu ryggen rolig til ham og "ignorere" det han gjør, men det funker jo veldig dårlig når tennene hans tar litt tak til tider. Men det jeg har forsøkt når han har "mindre raptuser" dvs uten tenner, så setter jeg meg på huk med ryggen mot ham. DET roer ham faktisk, mer som om han blir litt nysgjerrig faktisk. Lettere å få ta i båndet og dermed ta "kontrollen" igjen. Jeg skal forsøke dette selv om tenna er med i bildet, har bare utsatt det foreløpig ;-) Dessuten, vet du hva en hund gjør, nå man overser den der den hopper opp og smålugger med tenna sine på armen din??? Jo, den kjører snuten med tenna ut mellom bena, bakfra (seff, du står jo med ryggen til.....) på deg! Ai, ai, ai... Sofus vet hvordan han skal sjarmere en dame gitt! [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vala: Ja jeg kjenner til den med at tenna stikker ut ja. Engang 'beit' lunah meg i låret. auau! Så vondt det var. Heldigvis er det vinter nå da' date=' og jeg er litt bedre polstra :lol:[/quote']

men hjelper det fortsatt å hyle når hunden din biter? husker du gjorde det før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vel egentlig ingen tror at det virkelig hjelper med å hyle når hunden biter. Men nå snakker vi jo ren reaksjon her da! Og den er ikke alltid lett å styre.

Man sier jo det, når valpen er liten, så skal man lage "valpehyl" når den er voldsom... Dette har aldri funket på Sofus, men kanskje på andre. Men når hunden er så gira som min, så funker ikke hyling fra meg på noen som helst annen måte, enn som ren gevinst på Sofus, hehe, men som sagt, vanskelig å la være.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...