Gå til innhold
Hundesonen.no

Konkurranselydighetskurs med Maren 28.-29. juli 2012

simira
 Share

Recommended Posts

Jeg var så sliten i både kroppen og hodet i går da jeg kom hjem! Tross varierende vær fikk vi jobbet masse og fikk fremgang på de to største problemene vi har hatt i treningen. Og lillegutt lå godt over 2 minutter i fellesdekk opptil flere ganger!

Kjempefornøyd med kurset, vi kommer nok tilbake.

Tonje hadde tatt turen fra Trondheim med Kodak og Varga. Her prøver Tonje å forklare Varga at dekk impliserer å ligge på magen, ikke på ryggen.

P1030834.JPG

Mongoraptus

P1030836.JPG

Sånn ja

P1030837.JPG

Monica og Bella

P1030841.JPG

Anette og Dotten-Vinnie-Thornby-Eple-Com-Moody trener target

P1030846.JPG

Sandra og Aiko trener lineføring

P1030848.JPG

Amira og Odin ligger trygt og tørt og venter

P1030850.JPG

Dany blir introdusert til apport

P1030852.JPG

Arla fikk også apportere!

P1030855.JPG

Våt-våtere, Tindra og Monica

P1030856.JPG

Neseprøve-Aiko

P1030857.JPG

Ferdig for dagen-hunder!

P1030860.JPG

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag var det heldigvis litt bedre vær, så jeg fikk brent meg litt, og trent masse!

Marianne og Dany finner ruta

P1030863.JPG

Amiga later som hun er tålmodig

P1030865.JPG

Lineføring med fantastiske Aiko

P1030871.JPG

Rottefanger-Aiko

P1030872.JPG

Hoppe-Aiko

P1030878.JPG

Moony viste seg å ha talent for apportering

P1030884.JPG

Marianne og Marvin venter på tur

P1030888.JPG

Apport-jenter

P1030893.JPG

P1030895.JPG

En slags lineføring, tror jeg

P1030897.JPG

Best uten bånd

P1030906.JPG

Kodak vil også være med

P1030911.JPG

Teller flått

P1030912.JPG

Makan til fokusert kelpie!

P1030921.JPG

Bakbeinskontroll

P1030923.JPG

Hoppedott

P1030925.JPG

Sulten Kodak

P1030927.JPG

Marvin i ruta

P1030929.JPG

Amiga kan også apportere

P1030936.JPG

Valpemage!

P1030939.JPG

Valpeinnkalling

P1030942.JPG

Kiter venter (ikke fullt så) tålmodig

P1030949.JPG

P1030953.JPG

Oppsummering... så fornøyde var Marianne og Sandra! :P

P1030955.JPG

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha :P oppsummeringsbildet viste mer den slitne siden :lol: all entusiasmen var brukt opp da :lol:

Var en knall helg, og jeg vet monica123 og Marvin har masse masse bilder også :D og malamuten tok bilder også :aww: Bare teite Anette som glemte kamerabag'en på nøtterøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiko avstands kommandering

aikoavstand.jpg

Aiko hopp over hinder

aikohopp.jpg

Skjer det ikke noe snart a?

aikokjedelig.jpg

Viktig og ha det morro

aikoleke.jpg

Amiga apport

amigaapport.jpg

Amiga trikser

amigatriks.jpg

Bella hopper

bellahd.jpg

Sitt og bli

bella1d.jpg

Bella ruta

bella2p.jpg

Dany hopper

danyhopper.jpg

Dany ruta

danyruta.jpg

Ruta

danyruta1.jpg

Fellesdekk

fellesdekk.jpg

Kiter

kiter.jpg

knertis koser seg på fanget til mamma

knertiskoser.jpg

Kodak

kodakh.jpg

konsentrerte damer

konsentrertejenter.jpg

Marvin kjekker seg i ruta

marvinkjekkerseg.jpg

En kookier dans

marviny.jpg

Marvin koser fanget til mamma

marvinkoser.jpg

Marvin flyr inn i ruta

marvinruta.jpg

Innkalling Moody

moodyo.jpg

Moody apport

moodyapport.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Mine videofeeds er fulle av prong collars, e-collars, absurde mengder røffe corrections for ingenting og trenere som advocater for det. Det røskes og rykkes hardt i vonde halsbånd og det strømmes. Hundene gjør nøyaktig som de blir bedt om og trenerne strutter av selvtillit, gir inntrykk av kompetanse. Guruvibber som tiltrekker følgeskarer.  Metoden deres fungerer jo. De gjør det godt i sport fordi hundene aldri vegrer å adlyde på flekken og aldri vender oppmerksomheten mot noe annet - de vet hva som skjer da - og folk lar seg forføre av at hundene opptrer som maskiner, derav populariteten.  Noe av det mest kvalmende var en video som representerte positiv forsterkning med en bøs kar utkledd som "Karen" med blågrønn parykk, med tynn pipestemme, unnskyldende kroppspråk, som klikket manisk, klikk, klikk, klikk, klikk, og ... Jeg finner den ikke igjen ved søk nå, men det var en utrolig teit og barnslig misrepresentation av klikkertrening for å latterliggjøre konseptet for menigheten, og menigheten synes det var morsomt. Flere titusen likes og mange hundre kommentarer, i hovedsak oppmuntrende til firmaet og trenerne. En må se den. Mye verre enn beskrivelsen. Det verste var at folk synes den var morsom og beskrivende og de hånlo i broderlig fellesskap av de dumme klikkertrenerne som ikke forstår at bikkja må røskes lydig. Ikke sett noe liknende fra skandinaviske content creators, her hjemme ser det greit ut på internettet, men innholdet fra over dammen vil antakelig smitte på den yngre garde. Ble vitne til det her om dagen da en dame med vesttysk frosk skulle entre en kurstime, og hunden ikke umiddelbart satte seg ved døren. Den fikk kjapt et hardt røsk i tynn kjetting helstrup som skar i ørene på 5 meters avstand. Usikker på om fører lærte det der på kurs eller fra internettet. Ikke pent ihvertfall. SÅ viktig er det ikke at hunden setter seg så intenst umiddelbart foran en dør på vei inn til trening.  Om en vil ha en titt down the rabbit hole, søk på øvelser fra ringsport og raser som rottweiler, doberman, malinois, dutch og german shepherd, så er feeden befengt med de der trenerne der på no time. 
    • Det var trist å høre, han var ung? (Heh, sjekket bloggen din, det er visst jeg som er gammel. Men trist likevel.) Ifølge Akkurat nå er det noen "motreaksjoner" mot den positive trenden:  Nå er det noen år siden jeg var aktivt inne i noe treningsmiljø selv, men jeg tenker jo at Canis og klikkertrening/positiv forsterkning fortsatt er greia, og jeg ville nå gått til de samme bøkene som for ti år siden. Men klart, noen endringer er det nok og sikkert noen nye flinke guruer kommet til, så håper noen kan bidra der!
    • Det er nå to år siden Pax vandret videre, og vi (jeg) har begynt å planlegge ny valp.  De siste årene har gått mye til småbarn, jobb og hus, så jeg har ikke fulgt noe særlig med på hva som går for seg i hundemiljøet. Det må jeg gjøre noe med, og derfor spør jeg dere på Sonen om hjelp til oppdatering. Hvis du skulle anbefalt meg, en kommende valpespekulant, noen ressurser, creators på sosiale medier jeg kan følge, bøker å lese, treningsmetoder, trender/diskusjoner som er sentrale, hva som helst egentlig, hva skulle det vært? Er det noen tema som er kontroversielle eller er alt bare fryd og gammen? Har Cæsar Millan kommet tilbake eller har verden gått videre? Hva bør jeg sjekke ut? Hva bør jeg holde meg langt unna?   
    • Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...