Gå til innhold
Hundesonen.no

Kursanbefalinger?


Annegru
 Share

Recommended Posts

Jeg har så lyst til å gå kurs med hunden min, jeg. Har noen hundeskoler/kurs/instruktører de vil anbefale? Vi har gått valpekurs hos Canis, men ikke noe annet. Jeg har veldig lyst til å prøve agility med ham, men han er for ung for det foreløpig. Hva slags erfaringer har dere? Jeg kunne forsåvidt egentlig godt tenke meg kurs i både spor, lydighet og passering osv. Hva er greit å starte med? Hva er morsomt?

Mange spørsmål, jeg vet, det bare er litt vanskelig å vite i hvilken ende man skal begynne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke for tidlig å begynne å legge grunnlaget for agility, så lenge du ikke trener masse på belastende øvelser (slalom, hopp osv.). Har selv gått agilitykurs hos HundeAkademiet (samt flere andre kurs) og er veldig fornøyde med dem.

Om du har lyst til å prøve deg på litt forskjellig så kan jeg anbefale Canis Cup som starter på veterinærhøgskolen 16. august. Kjempemorsomt kurs som vi skal gå for andre gang nå i høst, passer for alle som tenker på å konkurrere i hundesport!

Ellers har Tess Erngren (gooddog.se) mange morsomme kurs, og en klippekort-ordning som gjør at du kan prøve litt forskjellig fra uke til uke.

Sidevedside.webs.com har flere helgekurs i høst med rundering, spor og rallylydighet.

Finnes jo et hav å velge i, men de ovennevnte er ihvertfall noen av de jeg synes er interessante! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar :)

Det er ikke for tidlig å begynne å legge grunnlaget for agility, så lenge du ikke trener masse på belastende øvelser (slalom, hopp osv.). Har selv gått agilitykurs hos HundeAkademiet (samt flere andre kurs) og er veldig fornøyde med dem.

Om du har lyst til å prøve deg på litt forskjellig så kan jeg anbefale Canis Cup som starter på veterinærhøgskolen 16. august. Kjempemorsomt kurs som vi skal gå for andre gang nå i høst, passer for alle som tenker på å konkurrere i hundesport!

Ellers har Tess Erngren (gooddog.se) mange morsomme kurs, og en klippekort-ordning som gjør at du kan prøve litt forskjellig fra uke til uke.

Sidevedside.webs.com har flere helgekurs i høst med rundering, spor og rallylydighet.

Finnes jo et hav å velge i, men de ovennevnte er ihvertfall noen av de jeg synes er interessante! ;)

Det Canis Cup kurset så jo morsomt ut, da. Kanskje jeg skal melde oss på det. Sidevedside også så ut til å ha fine helgekurs.

Gilabb, men det er kanskje litt langt å reise hvis du bor i Bærum :)

Det var litt i lengste laget, ja.. Men kanskje til helgekurs etterhvert :)

Kruttlappen! Jeg har gått to(?) lydighetskurs der og et sporkurs, og er kjempefornøyd :) Det er vel først og fremst helgekurs, men jeg syns helgekurs er greit jeg da :)

Kongsvinger er nok litt i lengste laget unna for oss, iallefall på hverdagene. Men skal sjekke ut helgekurs, da har man jo gjerne mer tid man kan bruke på kjøring..

Oslo hundeskole :)

Hvilke kurs har du gått der, og hva synes du var bra?

Har hørt mye variabelt om dem, men mest negativt. :P

Jeg synes det er så mange som er negative til Oslo hundeskole, så jeg er rett og slett litt skeptisk til dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på agilitykurset til Oslo Hundeskole. Har ikke noe å si på behandling av hunder eller noe som ofte er det man hører negativt om Oslo Hundeskole, men det føltes veldig lite personlig. Litt mange deltagere, og instruktøren var nok ikke kjempeerfaren. I hvert fall løste instruktøren på retrieverklubbens hundeferie i Hemsedal mange av problemene jeg har hatt med Aisha i løpet av ett par timer, mens Oslo Hundeskole ikke løste de på de 20 timene vi gikk kurs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongsvinger er nok litt i lengste laget unna for oss, iallefall på hverdagene. Men skal sjekke ut helgekurs, da har man jo gjerne mer tid man kan bruke på kjøring..

Ja, som helgekurs er det yppelig :) Og det er ikke umulig å finne overnatting i nærheten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten har jeg også gått ett par kurs med Side ved Side. Veldig trivelig kurs hvor både Aisha og jeg har kost oss veldig. Ikke de kursene du går på om du har ambisjoner om å nå langt innen lydighet f. eks. men fin aktivisering av hunden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten har jeg også gått ett par kurs med Side ved Side. Veldig trivelig kurs hvor både Aisha og jeg har kost oss veldig. Ikke de kursene du går på om du har ambisjoner om å nå langt innen lydighet f. eks. men fin aktivisering av hunden. :)

Hvilke kurs har du gått med Merete?

Er en av de beste trenerene jeg har gått for, og tror ikke det er noe problem å nå langt i lp heller, hvis man går lp-kurs med henne. Vi har gått jevnlige treninger der, og løst mange av tingene jeg og Odin har slitt med ift. LP. Det er lp-kurs gjennom Side ved Side i høst med Kristin Gudem, lurer på å melde oss på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er intressert i gå helgekurs innen lydighet ville jeg ha gått for Maren Teien..Har gått på kurs hos henne før og jeg er super fornøyd :D Jeg får faktisk mer igjen av og gå et helge kurs med henne i forhold til og gå ukes kurs over lang tid :D

Vil også anbefale Vicky Moen når det kommer til agility..Har også gått en del kurs for henne og er også super fornøyd :D

Når det kommer til spor så er faktisk hundeklubber som regel mye billigere enn hundeskoler..Jeg gikk spor kurs hos dachs klubben og betalte 800 kr for 7 ganger..På en hundeskole måtte jeg ut med 2100 kr for akkurat like mange kurs kvelder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for mange svar :)

Jeg har sett noen av kursene til Maren Teien, men det virker så skummelt, siden hun liksom er verdensmester og min hund ikke kan annet enn å sitte og stå på bakbeina en gang i mellom :P Er det forresten hun som er "borderen" her?

Nå er vi påmeldt Canis Cup i første omgang, så får vi vurdere hvilket annet høstkurs vi skal melde oss på. Skal se om jeg finner noen hundeklubber i nærheten av oss også. Men det er ikke sånn at kun dachser kan gå kurs hos dachsklubben (f.eks)? Jeg trodde det, jeg :P

Hvis noen vet om noen bra klubber i Asker/Bærum/Oslo (forsåvidt også Drammen og Romerike) så er det bare å si fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på agilitykurset til Oslo Hundeskole. Har ikke noe å si på behandling av hunder eller noe som ofte er det man hører negativt om Oslo Hundeskole, men det føltes veldig lite personlig. Litt mange deltagere, og instruktøren var nok ikke kjempeerfaren. I hvert fall løste instruktøren på retrieverklubbens hundeferie i Hemsedal mange av problemene jeg har hatt med Aisha i løpet av ett par timer, mens Oslo Hundeskole ikke løste de på de 20 timene vi gikk kurs...

Jeg tok nybegynnerkurset i agility hos Oslo Hundeskole. Der og da virket det jo helt greit (i mangel på noe å sammenlikne med), men etter å ha gått kurs andre steder må jeg si at jeg ikke anbefaler OH. Den instruktøren jeg hadde brukte mye tvang (klikker og tvang i kombinasjon faktisk), og det er ikke så lurt i agility hvis ikke du vil ha en redd hund... Båndet på og dra hunden over vippa - vil du ikke så skal du :huh:

Hvis du er intressert i gå helgekurs innen lydighet ville jeg ha gått for Maren Teien..Har gått på kurs hos henne før og jeg er super fornøyd :D Jeg får faktisk mer igjen av og gå et helge kurs med henne i forhold til og gå ukes kurs over lang tid :D

Helt enig! Maren er superdyktig, og har mange løsninger på samme problem!

Takk igjen for mange svar :)

Jeg har sett noen av kursene til Maren Teien, men det virker så skummelt, siden hun liksom er verdensmester og min hund ikke kan annet enn å sitte og stå på bakbeina en gang i mellom :P Er det forresten hun som er "borderen" her?

Nå er vi påmeldt Canis Cup i første omgang, så får vi vurdere hvilket annet høstkurs vi skal melde oss på. Skal se om jeg finner noen hundeklubber i nærheten av oss også. Men det er ikke sånn at kun dachser kan gå kurs hos dachsklubben (f.eks)? Jeg trodde det, jeg :P

Hvis noen vet om noen bra klubber i Asker/Bærum/Oslo (forsåvidt også Drammen og Romerike) så er det bare å si fra :)

Jeg anbefaler Asker hundeklubb! De har et stort, aktivt agilitymiljø, og også lydighetsmiljø. Det holdes kurs jevnlig, og hver tirsdag er det felles lydighetstrening og rallylydighetstrening for alle medlemmene. Det er egentrening, men noen drar alltid igang med fellesøvelser, og alle hjelper hverandre :) I agility kan man trene når man vil sålenge det ikke er kurs på banen, vi har en egen inngjerdet bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Asker hundeklubb! De har et stort, aktivt agilitymiljø, og også lydighetsmiljø. Det holdes kurs jevnlig, og hver tirsdag er det felles lydighetstrening og rallylydighetstrening for alle medlemmene. Det er egentrening, men noen drar alltid igang med fellesøvelser, og alle hjelper hverandre :) I agility kan man trene når man vil sålenge det ikke er kurs på banen, vi har en egen inngjerdet bane.

Hvor er det de holder til? Klarer ikke å finne det på nettsidene deres, jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...