Gå til innhold
Hundesonen.no

Sekk til fotoutstyr


Zitka
 Share

Recommended Posts

Jeg farter en del rundt og ønsker gjerne å ha en sekk som jeg får plass til det meste i. Jeg har et kamerahus, ei fastlinse på 50mm, standardobjektiv 18-55mm og ei zoomobjektiv 55-200mm + andre div småting. Jeg har også et ønske om jeg får plass til mac'n min oppi sekken.

Jeg kjøpte denne sekken, men den var jo bitteliten! Er jo ikke akkurat plass til noen bærbar pc i den, som det sto i beskrivelsen.

Noen som har noen tips til en sekk som innfrir mine ønsker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson

Jeg farter en del rundt og ønsker gjerne å ha en sekk som jeg får plass til det meste i. Jeg har et kamerahus, ei fastlinse på 50mm, standardobjektiv 18-55mm og ei zoomobjektiv 55-200mm + andre div småting. Jeg har også et ønske om jeg får plass til mac'n min oppi sekken.

Jeg kjøpte denne sekken, men den var jo bitteliten! Er jo ikke akkurat plass til noen bærbar pc i den, som det sto i beskrivelsen.

Noen som har noen tips til en sekk som innfrir mine ønsker? :)

Jeg og flere i klassen har denne og har vært veldig fornøyd med den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson

Den jeg har sett litt på :) Det er god plass i den, eller? Noen minuser som du har oppdaget?

Eneste jeg nå kan komme på er at «fotoustyrsdelen» kunne ha vært en tanke større for mitt bruk. Men skal du ha med deg det du nevner over så er det ikke noe problem. Liker at det er enkelt å få ut (men det kan jo også være et minus) og at det også er (store) lommer for andre ting.

Edit: Og så synes jeg den faktisk er litt for stor, ikke med tanke på innhold, men selve sekken. Jeg er ikke så høy og på meg ser den ganske enorm ut. For min del passer den supert når jeg skal på skolen eller ut og gjøre noen jobber hvor jeg trenger litt utstyr, men det er ikke sekken jeg tar med meg når jeg bare skal ut en tur og knipse litt. Til det må jeg finne en annen sekk.

Endret av janson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg nå kan komme på er at «fotoustyrsdelen» kunne ha vært en tanke større for mitt bruk. Men skal du ha med deg det du nevner over så er det ikke noe problem. Liker at det er enkelt å få ut (men det kan jo også være et minus) og at det også er (store) lommer for andre ting.

Edit: Og så synes jeg den faktisk er litt for stor, ikke med tanke på innhold, men selve sekken. Jeg er ikke så høy og på meg ser den ganske enorm ut. For min del passer den supert når jeg skal på skolen eller ut og gjøre noen jobber hvor jeg trenger litt utstyr, men det er ikke sekken jeg tar med meg når jeg bare skal ut en tur og knipse litt. Til det må jeg finne en annen sekk.

Hva har du i den sekken? Fikk litt lyst på den. Det jeg kommer til å ta med er en stk kamera med batterigrep, en stor 70-200, 15" macbook, termos, og om jeg klarer ventetiden, også to til objektiv som ikke er så aldeles store.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson

Hva har du i den sekken? Fikk litt lyst på den. Det jeg kommer til å ta med er en stk kamera med batterigrep, en stor 70-200, 15" macbook, termos, og om jeg klarer ventetiden, også to til objektiv som ikke er så aldeles store.

Alt det burde du få oppi der, tror jeg, man kan ommøblere og styre en del i kameradelen. Tror til og med 17" fungerer i de. Eneste jeg er usikker på er termosen. Den øverste lommen (den som er på toppen) er omtrent toalettmappestørrelse og du får vel lagt en halvlitersflaske på tvers. Ellers er det en nettinglommesak på siden hvor det går an å sette en flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en grå Canon kamera-ryggsekk, som har inndelte rom i til diverse linser og selve kameraet. Jeg har aldri brukt den utendørs :P

Husker dessverre ikke hvor jeg kjøpte den heller.

(Hvis noen vet hva en sånn går for, tips meg gjerne, for jeg vil selge min men aner jo ikke hva den kan selges for.)

Men det jeg skulle frem til, var inndelingen av "avdelinger" inni, myke sider av polstret materiale, sånn at hvert enkelt objekt og kameraet ligger godt beskyttet. Det er kjempebra. Sånn inndeling har den inni, når man feller ned ytterrommet:

canon_200eg_350d.jpg?force_no_api=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en grå Canon kamera-ryggsekk, som har inndelte rom i til diverse linser og selve kameraet. Jeg har aldri brukt den utendørs :P

Husker dessverre ikke hvor jeg kjøpte den heller.

Sånn inndeling har den inni, når man feller ned ytterrommet:

canon_200eg_350d.jpg?force_no_api=1

Omtrent sånn sekk har vi også hjemme, men den er så klumpete på utsiden at den passer dårlig om man skal gå litt. Men til frakt av kameratustyr er den genial!

Men vet ikke hvordan den seggen der ser ut når den er lukket da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er iallefall ikke klumpete! :- ) Den er ganske glatt og grå utenpå, fint design. Lomme utenpå også.

REDIGERT;

sånn ser min ut utenpå :) (og inni har den sånne rom som jeg viste fra nett-bildet ovenfor)

img_0536.jpg?w=630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er iallefall ikke klumpete! :- ) Den er helt glatt og grå utenpå, fint design.

Med klumpete så mener jeg at den er svært stor på ryggen, og står veldig ut. Jeg liker ryggsekker hvor utsiden følger konturene til kroppen, altså en slankere ryggsekk.

Sekken vi har er jo like bred som et objektiv er langt, også helt rett i kantene. Må nesten ta bilde å legge ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg nå kan komme på er at «fotoustyrsdelen» kunne ha vært en tanke større for mitt bruk. Men skal du ha med deg det du nevner over så er det ikke noe problem. Liker at det er enkelt å få ut (men det kan jo også være et minus) og at det også er (store) lommer for andre ting.

Edit: Og så synes jeg den faktisk er litt for stor, ikke med tanke på innhold, men selve sekken. Jeg er ikke så høy og på meg ser den ganske enorm ut. For min del passer den supert når jeg skal på skolen eller ut og gjøre noen jobber hvor jeg trenger litt utstyr, men det er ikke sekken jeg tar med meg når jeg bare skal ut en tur og knipse litt. Til det må jeg finne en annen sekk.

hmm.. Den høres veldig passende ut for mitt bruk altså :D Fristet veldig nå.. Blir nok denna sekken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne sekken, men den var jo bitteliten! Er jo ikke akkurat plass til noen bærbar pc i den, som det sto i beskrivelsen.

Den er for maks 10" Nettbrett, står feil der ja.

"Mange" fotografer går fra PC til Nettbrett pga oppstart tid og praktisk bruk ute i felten.

(sålenge man ordner seg med minnekort/kortleser som går overens.)

Bruker MicroSDHC med SD adapter i kameraet, så jeg kan putte minnebrikken rett i nettbrettet.

(ikke at det blir brukt slik, da vi sjelden tar så ekstremt mye bilder lengre.)

Anbefaler å dra på fotobutikk med det du har av utstyr å praktisk prøve sekker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er for maks 10" Nettbrett, står feil der ja.

"Mange" fotografer går fra PC til Nettbrett pga oppstart tid og praktisk bruk ute i felten.

(sålenge man ordner seg med minnekort/kortleser som går overens.)

Bruker MicroSDHC med SD adapter i kameraet, så jeg kan putte minnebrikken rett i nettbrettet.

(ikke at det blir brukt slik, da vi sjelden tar så ekstremt mye bilder lengre.)

Anbefaler å dra på fotobutikk med det du har av utstyr å praktisk prøve sekker...

haha ja, står feil der ja.. Sto med sekken i hånda og bare "hvordan får man en mac nedi der a?" :lol:

Burde nok dra til en fotobutikk ja.. Noe som betyr jeg må inn til byn *grøss* :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vert på en del gatevandringer med fotoutstyret og det tok sin tid før jeg endelig fant noe som gjorde at jeg kunne bære rundt på en haug med optikk uten at ryggen ble plaget. For tro meg, en 5D MK III m/batterigrep og tunge L-objektiv er ikke behagelig og gå med rundt halsen over lenger distanser, og det siste jeg trenger da en enda en tung sekk på ryggen.

Så jeg kjøpte meg et slikt belte og slike vesker til å ha objektivene i. Disse tres bare inn på beltet og da får man all vekten rundt midjen, og det er MYE mer behagelig.

Jeg har også en kameraveske som dette som også kan henges i beltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vert på en del gatevandringer med fotoutstyret og det tok sin tid før jeg endelig fant noe som gjorde at jeg kunne bære rundt på en haug med optikk uten at ryggen ble plaget. For tro meg, en 5D MK III m/batterigrep og tunge L-objektiv er ikke behagelig og gå med rundt halsen over lenger distanser, og det siste jeg trenger da en enda en tung sekk på ryggen.

Så jeg kjøpte meg et slikt belte og slike vesker til å ha objektivene i. Disse tres bare inn på beltet og da får man all vekten rundt midjen, og det er MYE mer behagelig.

Jeg har også en kameraveske som dette som også kan henges i beltet.

Det der så jo veldig smart ut, har nemlig kikket på magevesken til Lowepro, men må vel uansett ut og prøve litt og se hva jeg liker. Jeg trenger nemlig noe når jeg er på tur, og er ikke så glad i å ha noe på ryggen, jeg føler meg friere om det er rundt magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der så jo veldig smart ut, har nemlig kikket på magevesken til Lowepro, men må vel uansett ut og prøve litt og se hva jeg liker. Jeg trenger nemlig noe når jeg er på tur, og er ikke så glad i å ha noe på ryggen, jeg føler meg friere om det er rundt magen.

Jeg har vandret gatelangs i både Paris, Krakow og København samt andre steder og det å dra frem ryggsekken hver gang man skal bytte objektiv blir for meg kronglete. Da er det MYE lettere og ha alt tilgjengelig rundt livet, og man sparer også ryggen.

Så du gjør ikke dumt i å kikke nermere på en slik løsning :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vandret gatelangs i både Paris, Krakow og København samt andre steder og det å dra frem ryggsekken hver gang man skal bytte objektiv blir for meg kronglete. Da er det MYE lettere og ha alt tilgjengelig rundt livet, og man sparer også ryggen.

Så du gjør ikke dumt i å kikke nermere på en slik løsning :)

Det har du også helt rett i, kjekt også om man må ha frem kameraet kjapt om man får øye på f.eks. et rådyr når man er på tur eller andre ting som kan forsvinne fort, spesielt hvis man begynner å ta av seg sekken og dra ut kamera osv. For meg er det nemlig veldig aktuelt å gå litt på markaturer og da gidder man jo ikke å ha kamera hengende rundt halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...