Gå til innhold
Hundesonen.no

Blodsugerne Agria øker premie på schäfere


Guest Kåre Lise
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Premien har økt jevnt og trutt men i år tror jeg rett og slett jeg må melde pass å si nok er nok.

Årspremie 2943

Tidligere årspremie 1825

Det er altså en økning på godt over 50% :o

En rask telefon til de forklarte det hele med rasen og at Schäfere var blitt dyrere pga mye innmeldte sykdom / skader.

Andre med Schäfere eller andre raser som har merket dette? Det er jo helt vanvittig. :( Og kan dette være lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har økt med gjennomsnittlig 200-250 kr året hos Labrador de siste 4 år.

Men jeg synes det er en smal pris å betale, tror vi har betalt 1750, 1895, 2098 og 2275 de årene vi har hatt hunden. Bikkja har vært gjennom en stor operasjon hvor totale utgifter har passert 40000 kr. At jeg har betalt 8000kr inn til forsikringsselskapet gjennom 4 år, når jeg får tilbake så det ljomer når skaden først skjer. Jo det er helt allright, tyckar jag :) Direkteoppgjør slik at jeg slipper å ta av sparekonto ved større beløp. I det hele tatt, jeg er strålende fornøyd med Agria, selv om det er "litt dyrt".

(Dette var en skade som ikke kan forutsees hverken av rasevalg eller avl/genetikk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Har økt med gjennomsnittlig 200-250 kr året hos Labrador de siste 4 år.

Ja og det er jo noe sånt det har vært her også men i år øker den altså med ca 1100,- en økning på langt over 50% hva blir det neste år,?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anse oddsen for at de øker med nye 50% til neste år som svært liten? Det er begrenset hvor høyt man KAN øke forsikringspremien før folk ikke gidder mer, det er jo trossalt business de skal drive.

Hva ligger prisen på forsikring på for chihuahua, mops og engelsk bulldog? 3000-4000 kroner året må nå være smertegrensen for de fleste mennesker. Iallefall ved så krasse økninger. At de lurer til seg en 200lapp ekstra i året er jo greit, men slike hopp kan man ikke gjøre mange gang før du havner på urealistiske summer. Agria vet nok også godt selv at 50% prisøkning fører til at noen faller av lasset, men prisøkningen er vel ikke noe annet enn å holde balansegangen mellom utgifter på schäferhund per forsikringsår og inntekt per schäferhund, pluss fortjeneste.

Eh, point being - jeg tror ikke det kommer til å øke mye til neste år. Men man veit selvfølgelig aldri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt, jeg! ;) Min rase (Riesen) er rådyre å forsikre, og hos Agria er det av 3958 per år (2012) i kun veterinærforsikring uten tilleggsforsikringer i det hele tatt. Jeg opplever at det nå går ned i pris på min rase i forhold til tidligere år hos flere forsikringsselskaper.. :)

Redigert: jeg hadde skrevet feil pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige forsikring er alt jeg har og si.. De er iallefall mye billigere på mine raser. Husker ikke årspremien i hodet, men husker det var bra forskjell da jeg satt og undersøkte priser.

Alt er relativt ;)

Jeg valgte Agria, men undersøkte hos Gjensidige også, da hunden var valp. Mens Agria skulle ha 1400-1500 kr for et års forsikring, skulle Gjensidige ha langt over 3000 kroner! :blink: (tror det var 3300 kr om jeg husker rett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige forsikring er alt jeg har og si.. De er iallefall mye billigere på mine raser. Husker ikke årspremien i hodet, men husker det var bra forskjell da jeg satt og undersøkte priser.

Samme dekning for meg i Gjensidige ble flere tusen kroner mer samlet for alle mine 4 hunder enn jeg betaler i Agria...

Om prisen hadde vært noen lunde lik hadde jeg valgt Gjensidige da jeg har supergod erfaring på dem med hest, der det faktisk er omvendt i forhold til pris.

Så det kommer nok an på rase og dekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... sitter her med årsinnbetaling til Agria for guttungen - og den har økt med formidable 40 kr!! :D. Har en årspremie på 1140 kr, jeg, det inkluderer vel ikke livsforsikring tror jeg, men ellers vanlig forsikring opp til 30 000 (eller var det 40 000?). SYnes det er helt ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med 1800 i året hos gjensidige, og endte til slutt opp i år med å skulle betale 3700... det er helt skandaløst! Så jeg har skiftet til agria nå, hvor jeg bare betaler 1500, inkludert medisindekning, som jeg ikke hadde hos gjensidige... blir irritert om agria skal suge blod ut av meg og nå...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ikke mye holdbart å forholde seg til skjønner jeg. Jeg får ta en runde og sjekke andre selskaper det er jo tida å ev. si opp nå før hovedforfall så jeg får ta en avgjørelse, også i forhold til alder.

Det er veterinærforsikringa som øker, alle tillegg som medisin, rehab og spesial står fortsatt på "bare" 150,- :)

Det er jo og en svimlende egenandel, 1400,- + 20% så må jo ut med endel om det skjer noe uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er relativt ;)

Jeg valgte Agria, men undersøkte hos Gjensidige også, da hunden var valp. Mens Agria skulle ha 1400-1500 kr for et års forsikring, skulle Gjensidige ha langt over 3000 kroner! :blink: (tror det var 3300 kr om jeg husker rett)

Samme her. Gjensidige skulle ha omtrent en tusenlapp mer i året pr hund enn det jeg betaler i agria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye holdbart å forholde seg til skjønner jeg. Jeg får ta en runde og sjekke andre selskaper det er jo tida å ev. si opp nå før hovedforfall så jeg får ta en avgjørelse, også i forhold til alder.

Det er veterinærforsikringa som øker, alle tillegg som medisin, rehab og spesial står fortsatt på "bare" 150,- :)

Det er jo og en svimlende egenandel, 1400,- + 20% så må jo ut med endel om det skjer noe uansett.

Nei, det er liksom ikke noe logikk i det synes jeg. Da jeg undersøkte hvilket selskap jeg skulle velge for snart 4 år siden, kom gjensidige marginalt bedre ut av det. Men så har de steget jevnt og trutt etter det, og på 3700 synes jeg det ble uakseptabelt. Så det eneste man kan gjøre er vel å være våken, og undersøke hvert år hva som lønner seg.

Egenandelen hos gjensidige er ganske høy den og så vidt jeg husker. Men jeg tenker slik at jeg sparer inn på billig forsikring, og om jeg uheldigvis får bruk for den så har jeg spart inn det jeg bruker på egenandel på billig forsikring :P Bra logikk sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hunder i gjensidige og to hunder i agria og agria er helt klart billigst:)

Chihuahuaen i agria koster 2756 og har ikke økt noe i år.

Am.bullen i agria koster 1463 og har økt med hele 3 kroner :P

De jeg har i gjensidige har jeg ikke papirene foran meg på men de er iallefall en god del dyrere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men er det noen som kan finne frem en nogenlunde ny 'hvilken forsikring har du' tråd? Finner ikke når jeg søker, men det går jo ikke ann å ha et hundeforum uten minst 14 slike tråder :)

Må forsikre kreket når vi kommer til Norge, men vet ikke hvilken ende jeg skal begynne i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteballetten har en snitt premie på 1100,- pr år hos agria. Det innkluderer livsforsikringer mellom 10 og 39.000,- + utvidet bruks og avlsforsikringer... Til sammenligning kostet liv på 10 og veterinær på 10 (altså ikke en dritt, egentlig) ca 1200,- hos gjensidige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker gjensidige til alle 4 hundene her. Betaler vel rundt 12 hundre for chihuahuen, samme for papillonen og blandingen . Sankt bernharden da er dyrere å holde forsikret enn bilen vår med en sum på 4400 i året. Men var ikke billigere for han i agria, sjekket opp i det da vi fikk ham. Så går en del tusenlapper her i året på hundeforsikringer, men tørr ikke la være. Har ikke feks 20 tusen til en operasjon om det skulle skjedd noe. Men de tre andre er jo billigere enn Oscar tilsammen hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med Agria er at de har høy egenandel og kan være rimelig kranglete på oppgjør.. Når det er sagt - det er nok ikke så lett å gjøre business på dyreforsikring så lenge dyrlege er så dyrt som det er idag. Jeg er for statsstøtte til veterinærer = lavere "egenandel" ved nødvendige besøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Jeg er for statsstøtte til veterinærer = lavere "egenandel" ved nødvendige besøk

:thumbs:

Jeg venter på tilbud fra Tryg nå hvor jeg har forsikiringer fra før, ( rabatt ). Det jeg klarte lese meg til av egenandel var fast på 1500,- og ikke noe prosenter utover det sånn jeg forsto det. Eks. fast på 1400 + 20% av inntill 40.000 som jeg har hos Agria blir jo fort 10k i egenandel! :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt, jeg! ;) Min rase (Riesen) er rådyre å forsikre, og hos Agria er det av 3958 per år (2012) i kun veterinærforsikring uten tilleggsforsikringer i det hele tatt. Jeg opplever at det nå går ned i pris på min rase i forhold til tidligere år hos flere forsikringsselskaper.. :)

Redigert: jeg hadde skrevet feil pris.

:| Bare vanlig vet.forsikring?? Okei, da slutter jeg å klage. Vet forsikringen "med alt" unntatt elite-forsikringen, 45 000 maksbeløp og 1000 kr + 10 % egenandel på dobergutten koster meg 3500 kr/år. Så kommer livsforsikringen i tillegg.

Tror ikke schäferen er så dårlig stilt allikevel, jeg?

(Men betaler fortsatt en tusenlapp/år for shibaen. Beste valutaen for pengene ever; den bikkja har kostet forsikringsselskapet flerfoldig titusener!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter på tilbud fra Tryg nå hvor jeg har forsikiringer fra før, ( rabatt ). Det jeg klarte lese meg til av egenandel var fast på 1500,- og ikke noe prosenter utover det sånn jeg forsto det. Eks. fast på 1400 + 20% av inntill 40.000 som jeg har hos Agria blir jo fort 10k i egenandel! :icon_confused:

Det er ikke så gæærnt som det høres ut, vi har vel sånn ordning (fast 1498 + 20%). Operasjonen kosta ca. 23500, direkteoppgjør til agria (som ikke alle dyreklinikker har med gjensidige eller andre forsikringsselskaper) gjorde at vi betalte 4599 eller no i den duren, fast egenandel hadde vi betalt for "den saken" for en stund siden, da røntgenbildene ble tatt. Det var slettes ikke dumt å komme så lett unna, for en så stor og dyr operasjon. Betalte med mastercard og gikk ut derfra med et smil om kjeften.

Forøvrig har vi hatt tilfeller av livmorsbetennelse, ørebetennelse, brukket fot, korsbåndskade og et fremmedlegeme som måtte opereres ut av leppa på bikkja, medisiner for over 8000 kroner - ALT har helt uten problemer blitt dekket av Agria. Rimelig rask behandlingstid også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...