Gå til innhold
Hundesonen.no

Mens jeg venter på lille Nix :)


Ymirheim
 Share

Recommended Posts

Jeg har aldri kunnet ta meg friheten til å beskrive meg selv som en tålmodig person, og merker det ihvertfall godt nå :P

Nå er det ca 2 år siden ideen om ny valp begynte å forme seg i hodet mitt og jeg synes kanskje jeg har ventet lenge nok nå... :) I skrivende stund er det nøyaktig 4 uker, 2 dager og noen timer til Nix setter sine labber på norsk jord og jeg holder på å gå på veggen av utålmodighet! hehehe

Nix vom Hause Neubrand som hennes fulle navn er ble født 1 juni i et kull på 7 stk rottisvalper. Moren hennes er Europasiger 2010 & 2011 Runa von der Blockhutte og far er Asterix vom Luisenhof. Begge er bruksmeritterte innen IPO og har meget gode resultater på ZTP. Dette er helt nye linjer i Norge og jeg har høye forhåpninger til den lille krabaten både bruksmessig og avlsmessig:)

Har stresset rundt i flere dager nå med søknader til mattilsynet, skjema fra oppdretter og booking/ombooking av flybiletter. Tilslutt fikk vi endelig bekreftet plass til valpen på flyet så nå venter jeg bare på svar fra Mattilsynet, håper jeg ikke støter på noen problemer hos dem :P

En ting som jeg synes er litt kjedelig er at siden vi har 4 hunder fra før så har vi jo alt utstyret som vi trenger, til valp også... Vet derfor ikke om jeg kan forsvare det å bruke penger på utstyr overfor samboeren min :P hehe. Men alle forberedelsene og utstyrshoppinga er jo så koselig og noe jeg savner fra da vi kjøpte vår første valp, så tror kanskje det blir litt shopping alikevel :)

Nå er det bare å forberede seg på rastløse våkennetter fram til Tysklandtur 27-28 juli, tiden går så altfor sakte! :P

Noen flere som kjenner seg igjen eller? hehe :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner deg så godt!!

Jeg jobbet på ett hundepensjonat sommeren 2011, å i den 4 ukers perioden gikk jeg å venta på å kunne hente vår første valp. Jeg fikk lite glede av drømme jobben for å si det sånn, jeg ville bare att dagene skulle gå fort så jeg kunne hente små tassen!

Jeg sov nesten ikke den siste uken før han skulle hentes, teksta oppdretteren nesten annenhver dag (yes, jeg maste!) lurte på hvordan det gikk, bilder?, navnet hans blir Caro osv osv.

Siste natta bare satt/lå jeg der lys våken...samboeren min gledet seg mer til att valpen kom så vi kanskje endelig kunne slappe av (og jeg kunne starte å snakke om andre ting og kanskje sove! + slutt på mas.)

Men ventingen var verdt det! :) Gleder meg til neste valp! Kanskje det alt blir til våren 2013, kanskje tilogmed avkom fra Caro! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som jeg synes er litt kjedelig er at siden vi har 4 hunder fra før så har vi jo alt utstyret som vi trenger, til valp også... Vet derfor ikke om jeg kan forsvare det å bruke penger på utstyr overfor samboeren min :P hehe.

....

Noen flere som kjenner seg igjen eller? hehe :)

Er de 4 hundene også rottweilere, altså de du har fra før? :- )

Jeg kjenner meg igjen i det intense behovet for å shoppe til valpen :-) Det er en del av det å få hund, det. Hver hund må få litt av sitt "eget" vel, ikke bare "arve"! :P Så LITT shopping kan iallefall forsvares! Egen sele i egen farge og sånn, eget halsbånd osv. og-og-og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Kan du poste bilder av foreldrene? :) Blir fire lange uker, hehe!

Mor, Runa von der Blockhutte:

post-10931-0-14266500-1340919536.jpg

Far, Asterix vom Luisenhof:

post-10931-0-92772800-1340919510.jpg

Er de 4 hundene også rottweilere, altså de du har fra før? :- )

1 bakgårds-mix og 3 rottiser ;)

Uff ja kjenner meg godt igjen. Men den som venter på noe godt... Lykke til! Må du legge ut bilder! :)

Dere blir nok spammet med masse bilder ja :)

Bilde av to av valpene, 3 uker gamle:

post-10931-0-60093900-1340919513_thumb.j

Huff, gleder meg så fælt til å få valp igjen, den lange ventetiden på snart 2 år bør virkelig være verdt det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ah, nå er det (bare) 18 dager til jeg reiser nedover :) tiden går så altfor sakte :P

noen tips til hva jeg burde ha som underlag i reisebagen? I tilfelle hun har et uhell eller 2 på vei hjem ;p

Hva med slike "bleie matter" som dyrlegene ofte bruker?? :) De er hvite og blå, vet ikke om en kan få kjøpt det på dyrebutikk eller om man kan spørre veterinæren. :)

ELLER aviser kanskje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med slike "bleie matter" som dyrlegene ofte bruker?? :) De er hvite og blå, vet ikke om en kan få kjøpt det på dyrebutikk eller om man kan spørre veterinæren. :)

ELLER aviser kanskje :P

tenkte på sånne bleiematte greier jeg og :P men har jo ikke peiling på hvor jeg kan få kjøpt de, apotek kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, nå er det (bare) 18 dager til jeg reiser nedover :) tiden går så altfor sakte :P

noen tips til hva jeg burde ha som underlag i reisebagen? I tilfelle hun har et uhell eller 2 på vei hjem ;p

Jeg brukte bare vanlige bleier i bunnen av baggen jeg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...