Gå til innhold
Hundesonen.no

Registering i NKK (finner ikke hunden)


Kristiin
 Share

Recommended Posts

Ei venninne har kjøpt seg en staffe (hunden er 1,5 år nå), men jeg finner ikke hunden på dogweb. Og i kjøpsavtalen står det at registering i NKK er inkl. i prisen.

Foreldrene er registerte. Og jeg har funnet kullet, men ikke valpene. Hunden heter Nikita og er født 22.12.10 og foreldrene er Malilla (S15106/2009) og far er Macontas Bodygard (S46296/2009).

Oppdretter er fra Oslo og er ikke og få kontakt med.

Finner noen hunden?

Er den registert?

edit: De har ikke stamtavlen. De har ikke fått den tilsendt. Jeg trodde det var vanlig og få stamtavlen ettersendt? (Lenge siden jeg har hatt valp med stamtavle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne har kjøpt seg en staffe (hunden er 1,5 år nå), men jeg finner ikke hunden på dogweb. Og i kjøpsavtalen står det at registering i NKK er inkl. i prisen.

Foreldrene er registerte. Og jeg har funnet kullet, men ikke valpene. Hunden heter Nikita og er født 22.12.10 og foreldrene er Malilla (S15106/2009) og far er Macontas Bodygard (S46296/2009).

Oppdretter er fra Oslo og er ikke og få kontakt med.

Finner noen hunden?

Er den registert?

Fikk hun noen stamtavle da? Jeg finner ikke hunden iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne har kjøpt seg en staffe (hunden er 1,5 år nå), men jeg finner ikke hunden på dogweb. Og i kjøpsavtalen står det at registering i NKK er inkl. i prisen.

Foreldrene er registerte. Og jeg har funnet kullet, men ikke valpene. Hunden heter Nikita og er født 22.12.10 og foreldrene er Malilla (S15106/2009) og far er Macontas Bodygard (S46296/2009).

Oppdretter er fra Oslo og er ikke og få kontakt med.

Finner noen hunden?

Er den registert?

Virker som om det er noe som gjør at kullet ikke er ferdig registrert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik forhåndsregistrering blir gjerne stående om ikke hannhundeier har skrevet under på papirene, eller om oppdretter ikke sender inn registreringen for hver enkelt valp. Har selv opplevd det da posten aldri fikk et slikt skjema frem til meg.

Spør oppdretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp vært igjennom samme mølla. Oppdretteren registrere kullet på seg, og så skal hver valp registreres når de selges. >Det er sikkert denne siste registreringen det står på nå. Jeg ringte NKK etter å ha snakket med oppdretter som sa hun hadde registrert valpene. NKK fant ut at hun hadde skrevet navnene mine i feil rekkefølge og dermed ble det ikke oppfattet som at det var min hund. NKK fikset det for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...