Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekasse, hvor stor størrelse til mellomstor/stor hund?


tm100021
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna

Jeg beregner 20-30 cm fra bena når tispen ligger på siden med ryggen mot kanten, og samme når det kommer til nese tipp og fra rumpen. Om du skal ha list hadde jeg lagt til 5 cm. Jeg har så langt klart meg fint uten list da jeg har tisper som er veldig påpasselig og hatt mulighet til å bo i valpekassen den første uken.

Jeg har med de målene hatt 120x80 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det, men hele poenget med denne tråden var nettopp spørsmålet i hovedinnlegget, og det jeg ønsker svar på.

Åja, trodde du ville ha hjelp med hvilken størrelse du skulle ha jeg :) . Det var ikke meningen å irritere altså.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valpekasse til bearded collie og den er nesten firkantet 120 x 110 cm, da kan tispa ligge rett ut alle veier og det er god plass til valpene.

Den er bare 15 cm høy og har kanter innover som er ca. 10 cm, så valpene kan krabbe bak ryggen på moren helt fritt og hun legger seg ikke på dem.

Er også kjempefin å sitte på kanten, når man beundrer valpene og lett å rengjøre og skifte underlag inni.

DSC_0003.JPG

Deler den opp med teppe og aviser/kladder. Valpene er nå ca. 2 uker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valpekasse til bearded collie og den er nesten firkantet 120 x 110 cm, da kan tispa ligge rett ut alle veier og det er god plass til valpene.

Den er bare 15 cm høy og har kanter innover som er ca. 10 cm, så valpene kan krabbe bak ryggen på moren helt fritt og hun legger seg ikke på dem.

Er også kjempefin å sitte på kanten, når man beundrer valpene og lett å rengjøre og skifte underlag inni.

DSC_0003.JPG

Deler den opp med teppe og aviser/kladder. Valpene er nå ca. 2 uker.

Takk :) !

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...