Gå til innhold
Hundesonen.no

Anti-rynkekrem fra dagligvarebutikk, erfaringer?


Guest Yellow
 Share

Recommended Posts

Guest Yellow

Er det noen her som har prøvd anti-rynkekrem fra dagligvarebutikk over tid og har sett et forbedrende resultat? Eller er det virkelig bare tull, eller at man er nødt til å investere mer penger i en krem om det skal ha noen virkning?

Håper virkelig noen ønsker å dele sin erfaring om de har prøvd, for er så usikker på hvilken som jeg ønsker å kjøpe. :) Har forresten ikke fått rynker selv, men ønsker å bruke krem for å forebygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte søstra mi og fikk til svar:

nivea q10+ e bra og nivea pure&natura. Kommer ann på kor gammel man e da.. forskjellig til forskjellig aldere. 40 + ville æ nåkk sakt revitalift av loreal - Bestselger og mange år på markede (q10+ funke også bra e fra 30 +).

Også spurte jeg hva som er bra for de stakkarne som er under 30:

q10 + light e det beste for ung hud. Bruke man en for "tung" krem på ung hud får hude for mye collagen og div andre stoffa og det kan det bli problema av, akne etc. Vanlig q10 går også bra.

Vet ikke om man får de i dagligvaren, men de har disse på H&M.

Mener å ha lest et sted at antirynkekremer ikke fjerner rynker, men må brukes slik som du tenker - til å forebygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Jeg klarer liksom ikke å tro på sånne kremer jeg, uansett hvor dyre de er. Vanlig fuktighetskrem må da være like bra? Eller...

Hva skulle vanlig fuktighetskrem være godt for, annet enn å tilføre fuktighet?

Tror at om en først har fått dype fuger, så tror jeg nok ikke en krem vil gjøre underverker, men sikkert for forebygging eller kanskje om du har fått antydning til noen få linjer. :) Men jeg spør selvsagt selv her av en grunn, for jeg vet ikke selv.

Spurte søstra mi og fikk til svar:

nivea q10+ e bra og nivea pure&natura. Kommer ann på kor gammel man e da.. forskjellig til forskjellig aldere. 40 + ville æ nåkk sakt revitalift av loreal - Bestselger og mange år på markede (q10+ funke også bra e fra 30 +).

Også spurte jeg hva som er bra for de stakkarne som er under 30:

q10 + light e det beste for ung hud. Bruke man en for "tung" krem på ung hud får hude for mye collagen og div andre stoffa og det kan det bli problema av, akne etc. Vanlig q10 går også bra.

Vet ikke om man får de i dagligvaren, men de har disse på H&M.

Mener å ha lest et sted at antirynkekremer ikke fjerner rynker, men må brukes slik som du tenker - til å forebygge.

Tusen takk! Visste ikke det hun skrev ang. for mye kollagen i krem til yngre hud. Skal skrive ned de merkene hun anbefalte og se etter dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle vanlig fuktighetskrem være godt for, annet enn å tilføre fuktighet?

Tror at om en først har fått dype fuger, så tror jeg nok ikke en krem vil gjøre underverker, men sikkert for forebygging eller kanskje om du har fått antydning til noen få linjer. :) Men jeg spør selvsagt selv her av en grunn, for jeg vet ikke selv.

Svarer på den, jeg :)

Huden blir raskere rynkete dersom den er tørr, derfor vil en god fuktighetskrem være et forebyggende tiltak mot rynker. Det er også viktig å drikke nok vann.

Andre ting som fører til rynker er sol og røyking. Så for å holde huden rynkefri så lenge som mulig, er det viktig å bruke solfaktor i ansiktet. Minimum faktor 15.

Jeg leste et sted at mange antirynkekremer inneholder stoff som er mildt irriterende for huden. Dermer hovner huden litt opp, og det ser ut som om fine linjer og rynker blir mindre. Men vær obs på at disse kremene i lengden vil føre til flere og dypere rynker.

Her er også en link til forbrukerombudets test av antirynkekremer. Verdt å lese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Svarer på den, jeg :)

Huden blir raskere rynkete dersom den er tørr, derfor vil en god fuktighetskrem være et forebyggende tiltak mot rynker. Det er også viktig å drikke nok vann.

Andre ting som fører til rynker er sol og røyking. Så for å holde huden rynkefri så lenge som mulig, er det viktig å bruke solfaktor i ansiktet. Minimum faktor 15.

Jeg leste et sted at mange antirynkekremer inneholder stoff som er mildt irriterende for huden. Dermer hovner huden litt opp, og det ser ut som om fine linjer og rynker blir mindre. Men vær obs på at disse kremene i lengden vil føre til flere og dypere rynker.

Her er også en link til forbrukerombudets test av antirynkekremer. Verdt å lese :)

Mener du kremer en reagerer på, eller anti-rynkekremer generelt? For det siste stemmer ikke etter hva jeg har lært av en som jobber med salg av hudkremer og ansiktsbehandlinger.

Men takk for linken og svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Jeg kjøper ikke kremer i dagligvarebutikkene har ikke vært fornøyd med dem, men kjøper Oriflame kremer og der veldig fornøyd med disse.

Har du sett synlige resultater fra før du startet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker helt klart at du får det du betaler for. samme som med hundemat, butikk mat er billig, men ikke bra.

Du må se på er moleklylenes størrelse, så hvor mange aktive ingredienser og så hvilken aktive ingredienser. Og så er det viktig å se på fyllstoffene, er de av dårlig kvalitet vil de hindre de aktive ingredienesene å trekke dypt ned i huden.

For forebyggning er det som skrevet over her fukt og spf som er avgjørende, derfor dagkrem med minimum spf 25, i tillgg smør med solkrem flere ganger om dagen på sommeren.

Om natten jobber kroppens celler med fornyelse så en natt krem med aktive ingredienser er det viktige :twitch:

Q10 er en ingrediens som er nevnt her, det er eb billig ingrediens som fungere, men den er ikke den beste ingrediensen om du virkelig vil ha noe med god effekt

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Tenker helt klart at du får det du betaler for. samme som med hundemat, butikk mat er billig, men ikke bra.

Du må se på er moleklylenes størrelse, så hvor mange aktive ingredienser og så hvilken aktive ingredienser. Og så er det viktig å se på fyllstoffene, er de av dårlig kvalitet vil de hindre de aktive ingredienesene å trekke dypt ned i huden.

For forebyggning er det som skrevet over her fukt og spf som er avgjørende, derfor dagkrem med minimum spf 25, i tillgg smør med solkrem flere ganger om dagen på sommeren.

Om natten jobber kroppens celler med fornyelse så en natt krem med aktive ingredienser er det viktige :twitch:

Q10 er en ingrediens som er nevnt her, det er eb billig ingrediens som fungere, men den er ikke den beste ingrediensen om du virkelig vil ha noe med god effekt

Ikke enig der, dyrt er ikke alltid best. :) Selv kjøper jeg kun mat til hunden fra daglivarebutikk (kjøtt/ben/organer), som er billigere enn om jeg skulle kjøpt fôr fra veterinær/dyrebutikk, men det er absolutt det beste av den grunn.

Og i testen som ble linket til også slo den dyreste kremen dårligst ut.

Hva står spf for? Føler meg dum nå, men er ikke helt inne i dette med hudkremer føler jeg.

Men Q10 skriver du selv er en ingrediens som fungerer, tror du ikke det da vil holde for å bare for å gi en forebyggende effekt?

Jeg er 20 år når det er sagt, grunnen til at jeg alt ønsker å starte med denne typen krem, er at min mor begynte å få veldig tidlig rynker (startet ved 18-årsalderen) uten mye soling, så er redd for at det kan være arvelig og at jeg også kan få det i en ung alder uten hjelpemidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrevet at daglivare merker ikke fungerer, men at kvalitetene gjenspeiles i pris, det betyr heller ikke at det dyreste er det beste. Selv mener jeg at man bør kjøpe det man har råd til. Har du råd til krem til 300 kr(de varer ofte i 3-6 mnd) så kjøper du det, har du kun råd til Loreal til 150 kr så kjøper du det :twitch:

Sammenligningen ang. hundefor referes selvsagt til pedegree osv. ikke råforing

SPF er solfaktoren kremen har. spf er forøvrig en irritant på huden så du bør derfor ha en dagkrem og en nattkrem uten spf.

Fra ca 25 års alder jobber cellene i kroppen noe langsommere. Men krem er ikke avgjørende for ett god resultat, mat og livsstil er jo enda viktigere, spf er avgjørende.

Huden produserer fett som legger seg utenpå huden, vann fjerner ikke fett, derfor en det viktig å rense huden før du påfører krem, hvis ikke vil det ligge ett lag med døde hudceller og smuss på huden som vil hindre kremen å trekke inn :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Jeg har ikke skrevet at daglivare merker ikke fungerer, men at kvalitetene gjenspeiles i pris, det betyr heller ikke at det dyreste er det beste. Selv mener jeg at man bør kjøpe det man har råd til. Har du råd til krem til 300 kr(de varer ofte i 3-6 mnd) så kjøper du det, har du kun råd til Loreal til 150 kr så kjøper du det :twitch:

Sammenligningen ang. hundefor referes selvsagt til pedegree osv. ikke råforing

SPF er solfaktoren kremen har. spf er forøvrig en irritant på huden så du bør derfor ha en dagkrem og en nattkrem uten spf.

Fra ca 25 års alder jobber cellene i kroppen noe langsommere. Men krem er ikke avgjørende for ett god resultat, mat og livsstil er jo enda viktigere, spf er avgjørende.

Huden produserer fett som legger seg utenpå huden, vann fjerner ikke fett, derfor en det viktig å rense huden før du påfører krem, hvis ikke vil det ligge ett lag med døde hudceller og smuss på huden som vil hindre kremen å trekke inn :twitch:

Ja, forstår hva du mener. :)

Prøver å spise relativt sunt og drikker ofte vann, renser huden daglig og bruker vanlig fuktighetskrem, peeler regelmessig og overdriver ikke soling etter hva jeg selv mener iallefall, røyker og drikker ikke, snuser (men akkurat huden tror jeg ikke skal ta stor påvirkning av det siste.)

Men ønsker fortsatt en krem som kan utsette aldringstegn.

Men takker for all hjelp, har lært mer om dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er så innmari fælt med rynker egentlig? Skjønner ikke helt det, jeg. Og utsette aldringstegn? :icon_confused: Hvorfor?

Fuktighetskrem, passe på huden sin i sola osv osv - jepp, men rynkekrem? Hvorfor det? :blink:

Ja mon tro hva som har drevet mennesket i 3000 år(og sikkert mer) i søken etter å utsette aldringsprossessen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Hva er det som er så innmari fælt med rynker egentlig? Skjønner ikke helt det, jeg. Og utsette aldringstegn? :icon_confused: Hvorfor?

Fuktighetskrem, passe på huden sin i sola osv osv - jepp, men rynkekrem? Hvorfor det? :blink:

Selvsagt greit med koselige smilerynker når en faktisk er blitt eldre, men ønsker ikke å få aldringstegn allerede i 20-årene, er det så rart? :lol:

Utsetter helst så lenge som mulig, og går det an, så tenker jeg "Hvorfor ikke?".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mon tro hva som har drevet mennesket i 3000 år(og sikkert mer) i søken etter å utsette aldringsprossessen?

Nei ,ikke spør meg. :lol: Jeg har aldri skjønt hva som er vitsen med å utsette aldringsprosessen. :)

Selvsagt greit med koselige smilerynker når en faktisk er blitt eldre, men ønsker ikke å få aldringstegn allerede i 20-årene, er det så rart? :lol:

Ja, jeg personlig synes det er rart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Nei ,ikke spør meg. :lol: Jeg har aldri skjønt hva som er vitsen med å utsette aldringsprosessen. :)

Ja, jeg personlig synes det er rart. :)

Enkelte er vel bare mer forfengelige enn andre, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...