Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundemøte i slow motion


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

Hvorfor trekker ikke smiskehunder seg vekk når de møter slike fremoverhunder som omtrent brøler GÅ VEKK! med hele kroppen sin?

Det blir som med dem som trur at alle hunder med stor intimsone er usosialiserte. :aww: Hunden tenker: "Jeg skal sosialisere deg, jeg! Elsk meg da! EEELSK meg!" :lol: Det ligger i smiskerens natur.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som med dem som trur at alle hunder med stor intimsone er usosialiserte. :aww: Hunden tenker: "Jeg skal sosialisere deg, jeg! Elsk meg da! EEELSK meg!" :lol: Det ligger i smiskerens natur.

PFØY! De blir jeg helt svett av, så skjønner svarten der godt jeg! :lol: Forøvrig er Asti sosialisert og jeg ser ikke på han som en usikker hund, han å blir statue med vekt på forparten om det er slik intens smisking

Edit: Jeg lurer igjen jeg. Er egentlig den "sosiale" så innmari godt sosialisert da smiley-girl-thinking.gif

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Den sorte sier i fra med store bokstaver at han vil den andre skal kutte ut smiskingen. Så jeg lurer litt på det motsatte. Hvorfor trekker ikke smiskehunder seg vekk når de møter slike fremoverhunder som omtrent brøler GÅ VEKK! med hele kroppen sin?

Yaris er sånn skikkelig smisker med Iver, og selvom Iver brøler over ham, så legger han seg bare på rygg og fortsetter å smiske seg innpå ham.

Det er da Yaris jeg pleier å fjerne, han krabber jo langt inn i intimsonen (eller hva man skal kalle det) til Iver. Jeg antar at Iver er litt usikker (men sier ingenting sikkert), men det er ofte klart at han ikke vil ha hvem som helst opp i trynet, og innunder den lista ligger Yaris høyt fordi han er altfor propell for Iver. Mike (min tantes setter) får derimot lov til å brette munnen over nakken hans og starte lek, sikkert fordi de forstår hverandre mye bedre.

Men nå gleder jeg meg til jeg kommer hjem og får sett filmen, får nemlig ikke lov i nettleseren på jobben.

EDIT: Når jeg tenker meg om, så ser jeg mye mer nå faktisk hvorfor jeg hadde forventet at et båndmøte mellom Asti og Yaris til å ende med et skikkelig smell.

Og jeg ser litt det du skriver Margrete, når f.eks. Yaris smisker seg innpå en hund med tydelig stive bein og bust, da er det jo fordi han ikke forstår at han bør trekke seg unna, eller for sta til å innse at ikke alle elsker ham :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Hvorfor trekker ikke smiskehunder seg vekk når de møter slike fremoverhunder som omtrent brøler GÅ VEKK! med hele kroppen sin?

De har vel som så desverre altfor mange lest "på talefot med hunden" da og er blitt oppfostret av klanen med at den er alt og det eneste som gjelder av hundespråk.. :icon_confused: Ser jo altfor mye eksempler på det, "det var ikke min hund sin skyld at det smalt, h*n var bare så fliiink og dempet akkurat sånn det står i boka.. :o Jeg mener det er galskap at en sånn bok skal være "valpeboka" som standard for nye eiere, resultatet er akkurat det du ser her.

Red: Med de mener jeg selvfølgelig eierne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen flatter og en staff på hundelufting som smisker såpass mye at de kan få den mest tålmodige godmodigste hund til å brøle "kom deg vekk!" Men jeg syntes kanskje ikke den brune hunden her oversmisker, ser mer at den prøver å gjøre det beste ut av å være presset oppi en annen 'skummel' hund. Og den andre hunden burde strengt tatt roet seg litt ned etter så mange dempende signaler fra den brune. Men den hadde jo ikke noe interesse av å bli hilst på i det hele tatt så jeg kan forstå den. Har jo også en hund som kan oppføre seg slik selv, men jeg syntes ikke det blir riktig av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...