Gå til innhold
Hundesonen.no

Perfect Image's Først Collie kull, siste drektighetsbildene s.7

Recommended Posts

Skrevet

Lyra er i superform, men man ser at hun er drektig. Hun er høyt og lavt hele tiden, og VELDIG med på turer og ballkasting, dog hun bli mye fortere sliten om dagen :)

Vi bestemte oss for å ikke ta røntgen bilde av henne...

Men nå angrer jeg veldig på det :lol: Jeg er så spent på hvor mange det er, hun er egentlig ikke stor i det hele tatt. Lagt seg litt ut i bredden, men ikke noe stor mage. Tipper fire valper jeg :) Mannen mener 8, men jeg er ikke enig :lol:

• Like 1
  • Svar 359
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Alt lever og har det veldig bra! Det var så mye liv der inni, var ikke sjans å ha noe som helst telling, de har blitt så store og aktive!

Nå er tempen for første gang under 38 grader ! Hun har hovnet opp og fått endel tykk klar slim ut bak !!

Eller ingen ting skjer er litt feil å si, siden hun driver og har pustet og peset noe veldig fælt de siste timene. Nå slapper hun av, pappa'n hennes har lagt seg på rommet og hun ligger og snorker ved

Posted Images

Skrevet

Lykke til! Jeg tror jeg heller mer mot det du tror enn hva mannen din tror, ut i fra hva du har fortalt :P

Vente litt til nå så er det plutselig i gang :)

Skrevet

Ja, jeg holder på å lade kameraet! Så skal dere få bilder imorgen.

Det blir spennende å se hvor mange det faktisk blir.. Spesielt siden dette er første kullet og vi ikke aner hvordan hun bærer valpene og sånt :) Lars gjetter på at de kommer søndag natt (sånn at det blir dyrest om noe skjer :D ) hun er ihvertfall ikke i noe fødemodus enda! Og tempen er stabil.

• Like 1
Skrevet

Sånn! Bilder, dag 58 etter første parring.

Ubørstet og lange hårpoter, dere får overleve til imorgen- Har hun ikke født til da er det spadag :lol:

Alene ovenifra

420503_10151162894690256_566542194_n.jpg

Ved siden av Ivy som veier litt for mye

73974_10151162895170256_231802348_n.jpg

264213_10151162895595256_894078212_n.jpg

Det er forferdelig å måtte stå opp til veggen...

320381_10151162896130256_762964903_n.jpg

Mannen skal få være med å ta bilde imorgen ute stilt opp, men som sagt- Bare underlinjen hennes synes det ikke like godt synes jeg. Hun har fått beholde linjene :aww:

• Like 1
Skrevet

fikk jeg plutselig lyst på collie igjen. Skal ærlig innrømme at jeg synes Lyra er en av de vakreste colliesene jeg har sett , men så er jeg vanvittig svak for blue merle. Synd ingen av ' mine' raser finnes i den fargen.

• Like 1
Skrevet

Jeg får håpe på 5 ihvertfall :) Er det bare tre der inne så blir det så fryktelig mange skuffede valpekjøpere.. Jeg synes det er råvanskelig å tenke på hvem som må bli skuffet... Hvem som skal få besjeden at ja valpene er født men desverre ingen til dere. Jeg har veldig mange flotte hjem som står på vent og håper på en godnyhet, flere som ønsker å trene til diverse, og flere jeg får låne med meg valpen på utstilling om jeg ønsker. Det er flere som er godt vante Collie folk og som har hatt rasen i mange år, og jeg skulle så gjerne hatt valp til alle disse som har kommet igjennom og får stå på "listen".

• Like 2
Skrevet

4 stk, 3 hannhunder og 1 tispe. tispa har lik farge som moren, ene hannhunden har også det, ellers så ligner de to siste på faren i farge :lol:

• Like 1
Skrevet

Liten premie vanker i posten til den som gjetter nærmest!

Antall;

Kjønn;

Fargefordeling;

Åååå, jeg vil ha Lillpremie :jump:

2 tri gutter

1 tri jente

2 blå jenter

Sånn blir det :)

• Like 2
Skrevet

Liten premie vanker i posten til den som gjetter nærmest!

Antall;

Kjønn;

Fargefordeling;

4 stk, 3 jenter. 1 blue merle jente, resten har samme farge som faren :)

Altså;

1 blue merle jente

2 tric jenter

1 tric gutt.

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...