Gå til innhold
Hundesonen.no

"Vil ha slutt på import av hunder"


MiO
 Share

Recommended Posts

http://www.nrk.no/ny...norge/1.8198611

"– Jeg deler Mattilsynets anbefaling om at det er bedre å hjelpe hundene i opprinnelseslandet, og å redusere importen av gatehunder til Norge til et minimum. Vi ser helst at den opphører. "

Arve Lund, fagansvarlig for hund og katt hos Veterinærinstituttet

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thumbs: Bra!

Import av hunder under kontrollerte forhold fra oppdrettere, eller import av personlige grunner der eier selv følger opp hunden og vet hva det er man tar inn synes jeg forøvrig er greit. Men denne kommersialiserte importen av gatehunder er jeg sterkt imot, og synes det er flott at fagfolk motsetter seg denne "trenden".

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig!

Men jeg tror man får problemer dersom man kommer ned og skal "hjelpe hundene der de er"... For dette er gatehunder, hunder ingen vil ha, som formerer seg på egen hånd. Situasjonen enkelte steder er ganske ekstrem. Og det beste hadde kanskje vært avlivning av gatehunder. Evt kastrering/sterilisering. Høres sikkert ut som om jeg er den dyrehateren, men tvert imot. Jeg liker ikke å se dyr lide, og nettopp derfor mener jeg at det burde bli født færre valper av gatehundforeldre...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...