Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som vet hvor jeg får kjøpt?- tråden


Recommended Posts

Guest Michellus

Vet det er mange som ikke er fornøyd med hinderet fra Jami, er veldig likt gamle canis sitt.

Jeg har kjøpt det til Drammen hundepark og er veldig fornøyd:) veldig lett å slå opp/ned og ha med seg overalt :)

Men er det 1500 kr det koster? Synes det er litt småstivt kjenner jeg, men det er litt essensielt at det er greit å slå opp og ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hinder er da ikke et problem. Bare å låne et det, og vente til at vedkommende som lånte det i utgangspunktet dør, og at ingen husker tydeligvis hvem som har det.

Jeg går ikke ut døra lenger enn ti minutter uten magebelte på meg selv som den største hunden er festet i med god demping - og den drar ikke spesielt mye. Du skal ikke heller investere i et Baggen-bel

Retreq har pleid å være kjemperask til å levere varene. Har sjelden tatt mer enn 3 dager å få det jeg har bestilt.

Posted Images

Men er det 1500 kr det koster? Synes det er litt småstivt kjenner jeg, men det er litt essensielt at det er greit å slå opp og ned :)

Ja tror det var 1400-1500 kr. :)Verdt det i mine øyne, men det er jo for all del dyrt, ingen tvil om det. Har gått opp en del i pris slik jeg har skjønt det.

Edit: det som er kjipt er at det er reklame på det. Men har tatt av de klistremerkene, men har 2 planker med Drammen hundepark, men de bruker jeg sjeldent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Ja tror det var 1400-1500 kr. :)Verdt det i mine øyne, men det er jo for all del dyrt, ingen tvil om det. Har gått opp en del i pris slik jeg har skjønt det.

Edit: det som er kjipt er at det er reklame på det. Men har tatt av de klistremerkene, men har 2 planker med Drammen hundepark, men de bruker jeg sjeldent ;)

Reklame er ikke så ille :) Har jo hørt utrolig mye bra om DH hinderet og har veldig lyst på det.. Får vurdere det sterkt kjenner jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå trenger jeg virkelig råd og hjelp. Jeg har en tollervalp på 6-7 måneder som klarer å komme seg ut av halsbåndet/selen hvis hun er alene ute i bånd. Hun har utallige ganger vært på raid i nabolaget - og hun er jammen IKKE lett å få tak i når hun først er kommet seg løs. Vi holder på å pusse opp en leilighet, og da er det jo veldig praktisk at hunden er ute istedenfor inne i oppussingssonen.. Først har vi hatt et bånd fast i en stolpe utenfor, slik at hun har hatt 2-3 meter å gå på. Men siden båndet kom nedenfra så har hun lett for å rygge seg ut av selen. Jeg har prøvd å stramme inn halsbåndet på max, og selen helt på max (nesten så jeg lurte på om hun fikk puste eller ikke). Jeg har også kjøpt ny sele i håp om at det ble bedre. Men uansett passform på både sele og halsbånd, og uansett hvor stramt, så klarer hun å snike seg ut at det. Så idag satt vi opp løpestreng - i håp om at hun ikke klarte å rygge seg ut av selen/halsband når linen kom ovenifra. Vi trodde problemet var løst, helt til vi gikk inn - og jeg fikk akkurat et glimt i vinduet av at hun rygget seg ut likevel.. Så nå er jeg rådvill, og gir nesten opp. Hunden må få være ute, og jeg kan ikke fortsette å gå ut sammen med henne hver gang hun skal tisse. Så, er det noen som vet om en sele som hunden definitivt ikke klarer å komme seg ut av? Da ser jeg jo for meg at den må gå bak lårene og, slik at hun ikke får rygget seg ut.. Jeg har tilogmed vært inne på tanken av helstrup, men det har jeg ikke særlig lyst til å prøve..

Til neste år blir det bygget hundegår, men det er jo lenge til.. Så noe må funke i mellomtiden.. Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruffwear har jo slik sele, men hva med bare en nomesele med stropp rundt midjen?

Vet mange i hundekjører miljøet bruker sistnevnte.

Men hun rygger seg vel bare ut av stroppen og? Ser det i allefall for meg.. Siden hun frem til nå har rygget seg ut av alt som har vært bak frambena..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bruke halsband og sele samtidig-

At linen er festet i halsbandet gjennom selen? For det første ser jeg for meg at det til tider kan bli stramt mellom halsbåndet og selen, og dersom hun rygger seg ut av selen så er det jo bare halsbåndet igjen (med selen dinglende i linen).. og det kommer hun seg ut av.. Er ikke meningen å være negativ til forslag altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun rygger seg vel bare ut av stroppen og? Ser det i allefall for meg.. Siden hun frem til nå har rygget seg ut av alt som har vært bak frambena..

Det enkleste er vel bare å ha på halsbånd i tillegg, og knyte et lite tau fra halsbåndet til selen. Så lenge hun ikke kommer seg ut av halsbåndet, så vil hun heller ikke kunne stikke av, selv om hun rygger ut av selen.

Halsbåndet er festet i selen, selen er festet i linen. Altså får du aldri noen løs hund.

Har selv brukt samme metode på en av mine ryggere :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er vel bare å ha på halsbånd i tillegg, og knyte et lite tau fra halsbåndet til selen. Så lenge hun ikke kommer seg ut av halsbåndet, så vil hun heller ikke kunne stikke av, selv om hun rygger ut av selen.

Halsbåndet er festet i selen, selen er festet i linen. Altså får du aldri noen løs hund.

Har selv brukt samme metode på en av mine ryggere :P

Problemet er at hun flere ganger har kommet seg ut av halsbåndet også :P

Et tvillingkobbel er sikkert ypperlig til feste mellom halsbåndet og sela SandraNH :)

Ja det kan eg prøve - da kjøpe eg meg i allefall litt tid til å få tatt på ho selen igjen :P

Aller helst sku eg ønske at det fantes ei sele som nettopp var laget for å ikke kunne bli rygget ut av!:P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at hun flere ganger har kommet seg ut av halsbåndet også :P

Ja det kan eg prøve - da kjøpe eg meg i allefall litt tid til å få tatt på ho selen igjen :P

Aller helst sku eg ønske at det fantes ei sele som nettopp var laget for å ikke kunne bli rygget ut av!:P

Jeg har skrevet til deg, mulig du ikke så det, men Ruffwear har sele, og nomesele kan brukes med en stropp rundt midjen.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://cozycritter.com/cozyharness.htm Har sele som skal være rygge sikker, ta en kikk på den, der kan du også velge stoff du b\vil ha på den også, GØY! :)

Så skikkelig ubehagelige ut. Men nå har jeg angst for seler som går helt innunder albuen. :P

Problemet er at hun flere ganger har kommet seg ut av halsbåndet også :P

Ja det kan eg prøve - da kjøpe eg meg i allefall litt tid til å få tatt på ho selen igjen :P

Aller helst sku eg ønske at det fantes ei sele som nettopp var laget for å ikke kunne bli rygget ut av! :P

På tide med nytt halsbånd? :lol:

Det finnes sånne seler da, men om de funker på hunder uten myndefasong det aner jeg ikke..

http://www.torshammarens.se/textiltryck/whippetsele.html-1

(Du måtte evt kjøpt av noen som syr på mål da, men mange som gjør det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skikkelig ubehagelige ut. Men nå har jeg angst for seler som går helt innunder albuen. :P

På tide med nytt halsbånd? :lol:

Det finnes sånne seler da, men om de funker på hunder uten myndefasong det aner jeg ikke..

http://www.torshammarens.se/textiltryck/whippetsele.html-1

Men som nød og bare stå ute i uten alt for mye aktivitet, så kan den kanskje funke til hun lærer seg å ikke rygge tenkte jeg ;)

Og til TS: du må IKKE falle for å sette hun ut i Helstrup, har hørt om to hunder som har hengt seg på den måten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt halvstrup som er lite nok til at det struper hunden litt om hun strammer i det OG bundet sammen sele og halsbånd. I tillegg ville jeg gått for en sele med feste rundt magen som du kan stramme litt evt en slik som det var linket til over her. En annen ting, som ikke går på utstyret, men på hunden, mer trim før hun settes ut slik at hun ikke har like stor trang til og komme seg vekk og finne på egne ting? Hiv ut godbitsøk samtidig som dere setter ut hunden så er hun opptatt en stund?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag her, tusen takk!:)

Og nei, jeg vegrer meg for å sette henne ut i helstrup - blir nok aldri å gå til innkjøp av det heller..

Jeg skal prøve litt først med å sette linen gjennom selen og på halsbåndet :) Hvis hun fortsetter å komme seg ut, så blir det vel noe ala Ruffwear sin webmaster sele.. dyr, men det ser ut som om den kanskje kan holde bikja på plass.. Hvem vet..

Og ja, nytt halsbånd må til snart, selv om det hun har passer - det er jo bare å stramme så mye man vil..

Og til forslaget om godbitsøk ute; ja det kan eg nok gjøre - men med en gang det ikke skjer noe så blir hun nok å prøve seg - da hun vet at det bor andre hunder i nabolaget og at mange har garasjedørene åpne slik at hun kan smette inn å hente ut mange kule ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag her, tusen takk! :)

Og nei, jeg vegrer meg for å sette henne ut i helstrup - blir nok aldri å gå til innkjøp av det heller..

Jeg skal prøve litt først med å sette linen gjennom selen og på halsbåndet :) Hvis hun fortsetter å komme seg ut, så blir det vel noe ala Ruffwear sin webmaster sele.. dyr, men det ser ut som om den kanskje kan holde bikja på plass.. Hvem vet..

Og ja, nytt halsbånd må til snart, selv om det hun har passer - det er jo bare å stramme så mye man vil..

Og til forslaget om godbitsøk ute; ja det kan eg nok gjøre - men med en gang det ikke skjer noe så blir hun nok å prøve seg - da hun vet at det bor andre hunder i nabolaget og at mange har garasjedørene åpne slik at hun kan smette inn å hente ut mange kule ting :P

Er jo ikke noe vits med vanlig halsbånd, noen kommer seg ut uansett og det er jo begrensninger for hvor mye man kan stramme når det skal være konstant, men det er jo fordelen med halvstrup, løs til vanlig, men stram om hunden strammer/forsøker og rygge ut, og kjøper du riktig str så vil jo båndet strupe litt når hunden prøver seg og dermed bli mye strammere enn du kan ha et vanlig halsbånd, men uten og nødvendigvis kvele bikkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...