Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som vil passe Geo et par dager?


Ingvild
 Share

Recommended Posts

For en utmerket sjanse til å oppleve hvordan kelpievalper er! :whistle:

Lørdag 9. juni skal søsteren min gifte seg i Oslo, og dagen før blir jeg opptatt hele dagen med div. flytting og farting i butikker + restaurantbesøk på kvelden. Så akkurat disse to dagene kunne det vært greit med en valpepasser. Tinka takler lange og rolige dager alene (men hvis noen vil passe henne også er det bare å rope ut!), men Geo krever litt mer oppmerksomhet. ;)

Vi kjører fra Stjørdal torsdag ettermiddag og drar nordover igjen sannsynligvis mandag ettermiddag, evt. søndag ettermiddag. Så hvor lenge det er snakk om er avhengig av hvor du bor. Hvis noen trøndersoniser vil passe ham blir det hele den helga, mens hvis noen i Oslo/Follo-ish ønsker å passe ham, kan jeg levere sent torsdag kveld eller fredag morgen og hente igjen søndag formiddag.

Han har ingen spesielle diller, men han er valp, liksom. Foreløpig tisser han inne, biter når han er overtrøtt og bjeffer når han mener det kunne være greit med litt mer oppmerksomhet. Men i det store og hele er han en veldig grei og artig valp, han er aktiv på tur, men flink til å slappe av også. Hvis den som skal passe ham har hund selv, må det være hund(er) som går greit sammen med valper. Og han må slippe å være alene særlig lenge. I tillegg ønsker jeg ikke å sette ham bort til "hvem som helst", jeg vil aller helst kjenne til den som skal passe ham fra før (dvs enten ha møtt noen ganger i virkeligheten eller fått et visst inntrykk av vedkommende over nett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok passe gærningvalp, men er hjemme da, så sjangsen er stor for at mine foreldres hunder er hjemme, de er ikke så tålmodige med valper desverre. Den ene er drit kjip, og den andre kjefter, så det er sikkert andre som egner seg bedre :P Men du kan ha meg som et "sikkerhetsnett" da, for tid har jeg, så får jeg evt sende de på hytta, eller dra dit selv den helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjempelyst, og det er den eneste ledige helga vår i juni, MEN jeg tror ikke Geo har så godt av å bli utsatt for Odin. :(

Kan være backup vi også, hvis ingen andre melder seg så kan vi sende Odin til svigermor eller noen andre.

Men, hvis dere kjører fra Stjørdal torsdag ettermiddag er det rimelig sent før dere evt. er i Oslo altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, det hadde vært kjempeartig! Min har så langt vært veldig flink med valper, selv om han er en fjolleunghund selv, så det hadde nok ikke vært noe problem. Meeen, skal på utstilling i Røros på lørdagen, så det blir kanskje litt dumt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok passe gærningvalp, men er hjemme da, så sjangsen er stor for at mine foreldres hunder er hjemme, de er ikke så tålmodige med valper desverre. Den ene er drit kjip, og den andre kjefter, så det er sikkert andre som egner seg bedre :P Men du kan ha meg som et "sikkerhetsnett" da, for tid har jeg, så får jeg evt sende de på hytta, eller dra dit selv den helgen :)

Har kjempelyst, og det er den eneste ledige helga vår i juni, MEN jeg tror ikke Geo har så godt av å bli utsatt for Odin. :(

Kan være backup vi også, hvis ingen andre melder seg så kan vi sende Odin til svigermor eller noen andre.

Men, hvis dere kjører fra Stjørdal torsdag ettermiddag er det rimelig sent før dere evt. er i Oslo altså.

Backup er alltid kjekt! Men dere skal ikke trenge å snu verden på hodet og plassere bort deres egne hunder for å passe min altså, haha! Da finner jeg heller en annen løsning. :)

Ja, vi er seint i Oslo på torsdag, men det er da noen natteranglere her inne som sikkert syns det er like greit å ta i mot en hund rundt midnatt som tidlig morgenen etterpå. :P Regner med vi kjører i tre-fire-tiden, og det går ganske radig nedover når vi er tre eller fire sjåfører. :)

Herreguuud ja, det har jeg kjempelyst til. Men tror jeg har dratt hjem da :( Casper ER så flink med små valper at du aner ikke :wub: (hvis jeg hadde kvalifisert til en som du ville satt ham bort til da :P)

Hehe, jada!

Er det ikke i Lillehammer du holder til sånn ellers? Eller Hamar? Husker ikke, jeg. :P Men kjører vi Gudbrandsdalen så kjører vi jo uansett forbi, da. Østerdalen er litt raskere, men ikke mye. Men da måtte det i så fall blitt hele helgen, altså fra torsdag kveld til søndag eller mandag kveld.

Ååh, det hadde vært kjempeartig! Min har så langt vært veldig flink med valper, selv om han er en fjolleunghund selv, så det hadde nok ikke vært noe problem. Meeen, skal på utstilling i Røros på lørdagen, så det blir kanskje litt dumt :/

Ja, han er 3,5 mnd da og dermed for ung til å være med på utstillingsområdet. Det hadde vel kanskje gått greit med tanke på at Rørosutstillinga ikke er innmari stor, men vil helst være der selv første gangen han skal være med i en sånn setting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, hvis jeg har fri den helgen så kan sikkert jeg ta han om du føler deg trygg nok på meg. Har vel hilst på deg et par ganger? :)

Det er LITT langt frem i tid enda mtp jobb, men jeg stiller gladelig opp om du ikke finner noen andre før det :)

Hadde vært veldig fint å få føle på kelpieantennene mine! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er 3,5 mnd da og dermed for ung til å være med på utstillingsområdet. Det hadde vel kanskje gått greit med tanke på at Rørosutstillinga ikke er innmari stor, men vil helst være der selv første gangen han skal være med i en sånn setting. :)

Det skjønner jeg veldig godt at du vil, men dukker det ikke opp noe annet så kan jeg i alle fall. Da får samboer bli med og være valpevakt mens jeg og dyret løper venstresvinger (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok tilbake til trondheim på torsdagen for en eksamen jeg har på fredag, så da er jeg ikke hjemme før sent på fredagskvelden, eller lørdag formiddag. Så da klaffer det ikke helt :/ Dumt, for jeg skulle gjerne slått kloa i den lille klumpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, hvis jeg har fri den helgen så kan sikkert jeg ta han om du føler deg trygg nok på meg. Har vel hilst på deg et par ganger? :)

Det er LITT langt frem i tid enda mtp jobb, men jeg stiller gladelig opp om du ikke finner noen andre før det :)

Hadde vært veldig fint å få føle på kelpieantennene mine! :P

Det hadde jo vært kjempekjekt! Si fra når du vet om du jobber den helga, da. :)

Det skjønner jeg veldig godt at du vil, men dukker det ikke opp noe annet så kan jeg i alle fall. Da får samboer bli med og være valpevakt mens jeg og dyret løper venstresvinger (:

Den er grei, da har jeg deg også i bakhodet. :)

Jeg må nok tilbake til trondheim på torsdagen for en eksamen jeg har på fredag, så da er jeg ikke hjemme før sent på fredagskvelden, eller lørdag formiddag. Så da klaffer det ikke helt :/ Dumt, for jeg skulle gjerne slått kloa i den lille klumpen!

Æsj, nei, det klaffet ikke helt, nei. Du får nok møtt ham senere, da. ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle mer enn gjerne hjulpet, men jeg tror virkelig ikke at Yaris er noe god innflytelse på søteste Geo. Samt at jeg tviler på at Geo har så veldig lyst på en times sykkeltur hver dag :)

Men ser det er mange som vil, så da dukker det nok opp noe som passer perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert ikke fått godt nok inntrykk av meg til at jeg ville vært akseptert uansett - og så bor jeg i Bergen, så logistikken går vel ikke helt opp. :P

Men Kuro er dødsflink med valper som er mindre og yngre enn ham. (Og mindre og eldre også, forsåvidt, og store, og alt, generelt bare flink, haha.) Og jeg er hjemme. Så hvis dere kjører via Bergen ( :lol: !), så kan jeg gjerne passe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah! Jeg skal jobbe både fredag kveld og lørdag formiddag.. Ellers hadde jeg gjort det tvert! Men synes kanskje ikke det er helt greit ovenfor Geo å måtte være alene hele fredags kveld og lørdag formiddag.

Si fra om det blir helt krise, for jeg regner med at Johan er her med Leja selv om jeg er på jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at jeg sannsynligvis er uaktuell, men kan iallefall tilby pass likevel :)

Jobber ikke helger, og om jeg må på jobb den fredagen, så hadde det ikke vært noe problem å ta med seg en valp. Gjorde det uten problemer en stund da Bunyip var liten. Jeg bor i Moss, og jeg kan ta toget hvis det skulle bli å hente.

Jeg har tenårings hund da, men har ikke sett at han har noen problemer med valper hittil. Leking og samvær går fint det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...