Gå til innhold
Hundesonen.no

Goggen, god beardis!


Goggis
 Share

Recommended Posts

Dette er The Christmas Cactus AKA Goggen, en hoppende glad beardis.

Født 17.desember 2004 på en fin gård i Selbu.

5 måneder senere befant han seg plutselig på Ranheim, langt vekk fra fjell og dal, nærmere bestemt helt nede ved fjæresteinene.

Hjemme i Selbu gikk han under navnet Bobbi Brown. Så da han kom ut av bilen, og vi hadde glemt å stramme halsbåndet, grep han første mulighet for å løpe tilbake til fjellet. Han kom ikke lengre til nabohagen, dog innkalling var noe han ikke hadde lært.

Han finner seg fort tilpass i familien og huset vi nettopp hadde flyttet inn i. Blandingshunden av 9 år måtte avlives en uke før, og mor var ikke sen på å kontakte oppdretteren for å få tak i labbetussen hun alltid hadde ønsket seg. Han rotet til planten som sto på gulvet, tisset en eller to ganger inne, og fikk et dårlig møte med støvsugeren. Den ble han ikke venn med før 6 år seinere.

En sprek hund hadde vi fått, snakk om forskjell fra gamlebikkja liksom! Her var det full fart, og han trakk i bånd og gjorde som han ville. Mor og far i huset dro på kurs, jeg var tenåring og brydde meg lite om oppførselen hans.

Tenårene ble for min del ugreie, men Goggen brydde seg fint lite om at svartmetallen slamret inne på rommet, han lå like fint ved siden av meg hver dag. Vi søkte godbit ute i hagen, gravde de ned i snøen på vinteren og pelsen kom inn som en stor snøball.

Bilturer var heller ikke noe gøy. Han skulle da vel ikke hoppe inn i den bilen, helt selv??! uhørt, her skulle det løftes i noen år... og 25kg blir liksom litt tungt i lengden. 7 år senere hopper han inn, men er overivrig, prater hver gang blinklyset kommer på, bjeffer om noen forlater bilen og når motoren stopper, stopper ikke han. Men sitte på og hoppe inn og være med, ja dét skal han kan du tro!

Nå er tenåringen blitt voksen, og Goggen det samme. Men 4 mnd på kunsthøjskole i Danmark viste seg å ha en positiv effekt på hundemennesket i meg og savnet etter å trene med Goggen var enormt. Jeg kom hjem og mye er forandret. Ny mat, nye turvaner, nye og lengre turruter, hundepark, gå uten bånd, ha sterk tillit og endringer i flokken hjemme på Ranheim. Nå er det bare Goggen og meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smeltet fullstendig av bildene dine. Beardis har blitt drømmerasen min, men desverre er samboeren langt fra enig. Vi har funnet flere andre fine hunderaser som kan passe for oss, men jeg tror alltid jeg kommer til å ha lyst på en Beardis. Livet med Goggen virker herlig! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Men du må bli med når klubben treffes :D Akkurat nå skal vi bytte bane, men får oss snart en fin ny inngjerding hvor hundene kan løpe sammen en gang i uken.

Jeg ønsker meg en brun beardistispe over alt i verden. Det er bare en helt fantastisk rase synes jeg!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smeltet fullstendig av bildene dine. Beardis har blitt drømmerasen min, men desverre er samboeren langt fra enig. Vi har funnet flere andre fine hunderaser som kan passe for oss, men jeg tror alltid jeg kommer til å ha lyst på en Beardis. Livet med Goggen virker herlig! :D

Hihi, det er en fantastisk rase! Dog, mye pelsstell :P men du kan jo alltids stikke innom lokalklubben og være sammen med de for å oppleve den energien de har ! ;-)

Åh! Men du må bli med når klubben treffes :D Akkurat nå skal vi bytte bane, men får oss snart en fin ny inngjerding hvor hundene kan løpe sammen en gang i uken.

Jeg ønsker meg en brun beardistispe over alt i verden. Det er bare en helt fantastisk rase synes jeg!

Ja, jeg blir jo oppdatert gjennom Ruff-magasinet og det virker som at det er mye som skjer! hvor har dere treffene? :-) vi brukte å dra hver gang når han var unghund, men det ble liksom undervurdert de senere årene, men jeg har utrolig lyst til å dra på treff igjen! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg blir jo oppdatert gjennom Ruff-magasinet og det virker som at det er mye som skjer! hvor har dere treffene? :-) vi brukte å dra hver gang når han var unghund, men det ble liksom undervurdert de senere årene, men jeg har utrolig lyst til å dra på treff igjen! :))

Vi har treff på Stavsøra, rett bak schäferhundklubben sitt område. I det siste har det visst vært på torsdager, det er en stund siden jeg har vært der. Men den banen har vi bare til juli, etter det blir banen flyttet. Hvis du sender meg epostadressa di skal jeg sørge for at du blir lagt til i epostlista slik at du får beskjed når noe skjer. NBCK avd. Midtnorge er på Facebook også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har treff på Stavsøra, rett bak schäferhundklubben sitt område. I det siste har det visst vært på torsdager, det er en stund siden jeg har vært der. Men den banen har vi bare til juli, etter det blir banen flyttet. Hvis du sender meg epostadressa di skal jeg sørge for at du blir lagt til i epostlista slik at du får beskjed når noe skjer. NBCK avd. Midtnorge er på Facebook også.

flott! sender deg e-posten på PM jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og takk for fine kommentarer! han er virkelig en sjarmis :D

Kosa oss på haugen her i trondheim på mandag, og da fikk han virkelig lekt seg med en 4mnd gammel huskytispe. Utrolig fint å se at hun fikk vaske han i ørene og legge hodet på ryggen hans og alt! Stolt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...