Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøleprodukter


Recommended Posts

Har kikka litt på diverse kjøleprodukter da jeg regner med Oscar med sin tykke pels kan bli veldig varm i sommer. Men aldri kjøpt noe slikt før og lurer på om de faktisk fungerer bra? slike halsbånd og duker/dyner. Høres jo bra ut det som står om de, men greit å høre med andre som har erfaringer med slike produkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig skeptisk til å kjøle ned deler av kroppen til hunden ift til muskelskader o.l. Men et kjøleteppe hunden kan VELGE å legge seg på og frossent vann synes jeg fungerer greit, uten at det har noen kjempeeffekt. Det finnes folie-dekken også, som reflekterer unna solstrålene som treffer hunden direkte.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var flere med isbiter i, det syns jeg hørtes litt vel kaldt ut. Men hva med slike som dette ? http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=HK556_var Er jo bare vann inni som avkjøler, leser under der at mange er veldig fornøyde. Men jeg har som sagt ikke vært borti noe sånt før, syns bare det hørtes lurt ut. Men kommer ikke til å bruke det om det er noe fare involvert selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjølematte til Ozzy. I begynnelsen ville han ikke bruke den, men i fjord brukte han den når det var supervarmt og vi var i hagen, selv om han heller kunne gå inn.

Ellers er han flink til å regulere varmen selv. Han legger seg i skyggen eller går inn, før jeg flyttet hadde han også en egen busk hvor han fikk lov til å "grave seg ned".

Kjølehalsbånd hadde jeg nok ikke kjøpt til han.

Min blir VELDIG varm om sommeren, men det er jo bare å ta hensyn. Han får ikke langtur midt på sommeren mellom 11 og 18.00. Da går vi heller langt på morgenen eller kvelden :) Og har med vann, går i skogen eller går tur hvor det finnes vann å kjøle seg ned i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...