Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Heisann! Hva skal til for at du ville betalt for nettaviser? :D

Har kommet opp i prøveeksamen i medier og kommunikasjon og skal lage en reklamekampanje for å få folk til å betale for nettaviser innenfor Schibsted (Vg, Aftenposten ++) Kunne vært moro å hørt hva du ville forventet hvis du ville betalt.

Jeg selv kunne tenkt meg en reklamefri side, bedre og fyldigere artikler og muligheter for å kunne sortere innholdet etter hva jeg interesserer meg for.Jeg ville også hatt muligheter til å se tvreportasjer, og mye variert innhold. Hvis man kjøper VG(løsavis) hver dag, vil dette koste ca 300 kr mnd, så det bør absolutt være billigere enn det for at jeg ville benyttet meg av det. Personlig har jeg liten tro på at det vil fungere, men nå er jo oppgaven slik at jeg må vri om tankegangen, og finne løsninger for å få folk med på dette! :D

Skrevet

Jeg gidder ikke å betale for en nettavis, Mørenytt har noen sider du må betale for å se, men akkurat det er ikke veldig aktuelt :lol:

Skrevet

Heisann! Hva skal til for at du ville betalt for nettaviser? :D

Har kommet opp i prøveeksamen i medier og kommunikasjon og skal lage en reklamekampanje for å få folk til å betale for nettaviser innenfor Schibsted (Vg, Aftenposten ++) Kunne vært moro å hørt hva du ville forventet hvis du ville betalt.

Jeg selv kunne tenkt meg en reklamefri side, bedre og fyldigere artikler og muligheter for å kunne sortere innholdet etter hva jeg interesserer meg for.Jeg ville også hatt muligheter til å se tvreportasjer, og mye variert innhold. Hvis man kjøper VG(løsavis) hver dag, vil dette koste ca 300 kr mnd, så det bør absolutt være billigere enn det for at jeg ville benyttet meg av det. Personlig har jeg liten tro på at det vil fungere, men nå er jo oppgaven slik at jeg må vri om tankegangen, og finne løsninger for å få folk med på dette! :D

vet ikke hva jeg ville betalt, men jeg ville iallefall hatt 0 reklame, fyldigere artikler, og spesielt ting som kommer i dagsavisen.

Guest lijenta
Skrevet

Ting som kommer i dagsavisene klart. Ting som skjer og sant. Velge mellom reklame eller ikke, det blir jo en prisdiff for de tjener på reklamen. Når den er lik som dagsavisen så vil jeg ha den billigere enn dagsavisen fordi dem lager avisen i pdf før den går i trykken og vi leser den i pdf. Muligheten tli abonemang eller kjøpe enkeltvis av avisen. Innholdsfortegnelse

Skrevet

Måtte ha hatt alt som er i papirutgaven av avisen selvfølgelig. Null reklame, men en egen plass med annonser og lignende. Leserbrev, fyldigere artikler. Og at man kan sortere ut artikler fra ting man bryr seg om. Det burde vært lettere å søke enn det er i dag. Burde også vært en del billigere enn det er for papirutgaven. Vet ikke om jeg hadde kommet til å betalt for det, jeg leser det så vidt online for tiden uansett. :)

Skrevet

Jeg hadde vært villig å betale, tja, 500-600 kr for ei grei nettavis i halvåret, om bare avisa IKKE har katastrofeoverskrifter, ikke overdriver, ikke tar ting ut av sammenheng, ikke bruker skandaleoverskrifter eller noen form for "eyecatchers" for å trekke flere klikk. Absolutt ingen svart bakgrunn og hvit stor skrift.

Dette:

post-5668-0-34338500-1335550632.png

er fullstendig uakseptabelt, og ikke verdt 5 røde øre.

Dessuten vil jeg ha ferske nyheter, og ikke dårlige oppgulp fra engelske/internasjonale sider jeg kan følge gratis. Jeg vil ha lokalnyheter og nasjonale nyheter av relevans. Det skal være objektivt og ikke farget av politiske meninger.

Skrevet

Jeg hadde ikke betalt for nettavis, leser dem nesten aldri, og hvis jeg gjør det gjerne bare overskriftene. Vil jeg lese avis kjøper jeg en av papir, liker det formatet hundre ganger bedre. Får aftenposten og adressavisa hver dag, holder i lange baner. Jeg leser nesten bare kulturdelen uansett :P

Men, skulle jeg, mot all formodning betalt for en nettavis, måtte den iallefall vært reklamefri som et minimum, og ryddigere enn dagens nettaviser. Bare rot og linker overalt, tabloid og utilfredsstillende informasjon som regel.

Pris: tja... 40 kr i måneden eller noe.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Man må såklart ikke, men det kan ofte være greit å utelukke fysisk ubehag ved aggressiv adferd. Når det er sagt høres dette ut som et adferdsproblem. Uavhengig av alder så er det ikke bare å "vente til de vokser det av seg". Hvis en unghund starter med problematisk adferd er det utrolig viktig å jobbe med det, nettopp for å forme den hunden skal bli som voksen. Sånn umiddelbart høres det ut som hunden kan være overstimulert og at dette er et utslag av stress i møte med andre hunder. Hvis dette skjer i hilsesituasjoner eller løs lek med andre hunder så høres det ut som dere må ta ham ut av situasjonen og holde avstand lenge før han når det punktet at dette skjer.
    • Må man alltid ta med hund som ypper til bråk på noen hunder til veterinæren for ekstra sjekk om det er noe galt fysisk? Det er ikke alle hunder den ypper til å slåss. Er en unghund på 2 år. Hunden hopper opp på ryggen til de som hun skal yppe med og når jeg da tar den ned så blir den sint og flyr på enda mere. Vi hadde håpet det skulle bli bedre etter at hunden var fylt 2 år. Men man sier at de ikke blir voksne før 3-4 årsalderen.
    • Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...