Gå til innhold
Hundesonen.no

Sheltie på utstilling.


Mumriken
 Share

Recommended Posts

Hei!

Bare et lite spørsmål til alle sheltie-eiere her som har vært på utstilling: Hvilke forberedelser gjør dere med hunden i tiden før utstillingen. Når vasker dere pelsen for eksempel. Jeg har lest at noen vasker pelsen to uker før utstillingen for at den skal få tilbake sitt "riktige" utseende, mens andre skriver at de gjør det dagen før. Lurer også litt på hvordan hundene børstes når de har så mye pels, og gjøres det rett før hunden skal i ringen? Skal på utstilling om en og en halv uke for første gang så lurer på ganske mye :P Noen rutinerte som har noen tips å komme med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja blir litt av en jobb skjønner jeg :P Når tar man denne "monsterjobben" da? dagen før? Jeg er litt plaget med at hannhunden min tisser i pelsen sin under magen når han skvetter ute, noe som gjør at den klistrer seg sammen og blir stygg allerede etter en tur... kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå klipper Caroline(hun som er linket til lenger opp) min sheltie så akkurat det slipper jeg,men jeg bader min tispe som regel dagen før når vi er ferdig med turene for kvelden også blåser jeg henne opp etter hun er badet..Børster over henne etter at hun er blåst(fønet) så det ikke er noe floker i pelsen..

På utstillingen står hun på stellebordet og jeg børster henne opp rett før hun skal i ringen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...