Gå til innhold
Hundesonen.no

Jaaa Chicka har begynt å "prate" igjen!!!

Renate A

Recommended Posts

Skrevet

Chicka har alltid hatt meninger om ditt og datt, ofte gikk hun og "pratet" om ting og tang som opptok lille jenta.

MEN etter skaden så sluttet hun å prate, og jeg ble litt for jeg kunne høre mye på pratingen hennes om hvordan humøret var og noen ganger skjønte jeg bedre hva hun ville.

Idag har lille Trultemor begynt å prate igjen, trodde jeg skulle besvime der jeg stod , hun brummet av gårde oppover mot dyrlegen for hun skulle tydeligvis veie seg...

Jeg er så glad for jeg vet at når pratingen har kommet så er hun litt av seg selv igjen og er ikke så plaget som hun har vært før.

Er det ikke flott?? =D>

Skrevet
kjempeflott =D> skulle likt å hørt hvordan den pratinga  høres ut :lol:

Ja noen ganger høres det litt rart ut spesiellt for folk som går forbi oss og hun har en hel samtale med seg selv..... :lol:

Skrevet

Det er så koselig. Hunden til ei venninne av meg prater også. Kjempe søtt!!! Og så hvis man sier: "få høre deg synge da.." så begynner hun å synge (ule) med nesa rett til sky. Og hvis vi synger begynner hun å synge med.

Skrevet

så gøyt da, Aiwa også kan være en masekopp av og til, spesielt når det er morning og jeg sier godmorgen så svarer hun og når hun skal få mat, gud hjelpe meg for et mas(av og til blir hun så giret at det går over i bjeffing) :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...