Gå til innhold
Hundesonen.no

Leddhund og smerter


Recommended Posts

Har dere med "leddhunder vurdert akupunktur? Veldig mange som har gode erfaringer med det på kronikere. Dersom du prøver det med god effekt fins det en veterinær som legger inn gullimplantater, disse legges inn slik at de virker på aku-punktene. En god akupunktør er Heidi Linnerud på Aktiv Dyreklinikk på Åneby, veterinæren som legger inn gullimplantater heter Pål Hanson og holder til i Larvik. Har ikke brukt ham selv, bare hørt om ham av en eier som hadde gode erfaringer med ham. (han er visstnok ikke dyr heller). Kanskje et forsøk verdt... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere med "leddhunder vurdert akupunktur? Veldig mange som har gode erfaringer med det på kronikere. Dersom du prøver det med god effekt fins det en veterinær som legger inn gullimplantater, disse legges inn slik at de virker på aku-punktene. En god akupunktør er Heidi Linnerud på Aktiv Dyreklinikk på Åneby, veterinæren som legger inn gullimplantater heter Pål Hanson og holder til i Larvik. Har ikke brukt ham selv, bare hørt om ham av en eier som hadde gode erfaringer med ham. (han er visstnok ikke dyr heller). Kanskje et forsøk verdt... :huh:

jeg har prøvd å få tak i are thoresen siden Oktober uten hell så :P kan jo prøve han pål hanson da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si annet enn at jeg er enig med Tulip og jeg er glad flere har samme oppfatning av kiropraktikk på hund som meg. Vær forsiktig.

Også tenker jeg, Rødhette&ulven, hunden har bedre av ett godt og kort liv, enn ett langt og smertefullt liv. Hun vil kanskje ikke leve lenge, og det vil kanskje gå utover nyrene hennes, men hun har det gøy og godt så lenge hun er her. Tenk bare på hvordan hun tar seg sammen og skjuler smerte, de er gode på det disse hundene våre. Dermed vet vi ikke egentlig hvor vondt de har det. Jeg vet det er vondt å høre, og jeg sender over kleenex med masse sympati.

Jeg har hatt leddhund og jeg var hos en som driver med strøm/ultralyd og det gjorde han veldig mye bedre i perioder!

Edit: rettet skriveleifer

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Kan ikke si annet enn at jeg er enig med Tulip og jeg er glad flere har samme oppfatning av kiropraktik på hund som meg. Vær forsiktig.

Også tenker jeg, Rødhette&ulven, hunden har bedre av ett godt og kort liv, enn ett langt og smertefujlt liv. Hun vil kanskje ikke leve lenge, og det vil kanskje gå utover nyrene hennes, men hun har det gøy og godt så lenge hun er her. Tenk bare på hvordan hun tar seg sammen og skjuler smerte, de er gode på det disse hundene våre. Dermed vet vi ikke egentlig hvor vondt de har det. Jeg vet det er vondt å høre, og jeg sender over kleenex med masse sympati.

Jeg har hatt leddhund og jeg var hos en som driver med strøm/ultralyd og det gjorde han veldig mye bedre i perioder!

Enig at hunden skal kunne ha det gøy.

Derfor jeg gav smertestillende til vile for fikk hunden god vile så kunne den tåle mer smerte når den var aktiv. Vi gjorde alt vi i hundens tempo han fik også bade om vinteren som han hadde gjort i mange år før det. Vi syklet i sammen og de sykkelturene kunne bli på alt fra 100meter til et par km fordi hvor lysten han var det kom først. Han hadde blitt en ulykkelig hund hvis han skulle bli ren banhund og ikke få lov til noe som helst den siste tiden han hadde igjen. Og det syntes jeg ikke passer en aktiv flat i grunnen å bare gå tur i band og ligge i sofaen.Han var veldig glad i turene men ble også etter hvert veldig glad i å bli pakket inn i et stort ullpledd ved vedovnen og en smertestillende etter tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si annet enn at jeg er enig med Tulip og jeg er glad flere har samme oppfatning av kiropraktikk på hund som meg. Vær forsiktig.

Også tenker jeg, Rødhette&ulven, hunden har bedre av ett godt og kort liv, enn ett langt og smertefullt liv. Hun vil kanskje ikke leve lenge, og det vil kanskje gå utover nyrene hennes, men hun har det gøy og godt så lenge hun er her. Tenk bare på hvordan hun tar seg sammen og skjuler smerte, de er gode på det disse hundene våre. Dermed vet vi ikke egentlig hvor vondt de har det. Jeg vet det er vondt å høre, og jeg sender over kleenex med masse sympati.

Jeg har hatt leddhund og jeg var hos en som driver med strøm/ultralyd og det gjorde han veldig mye bedre i perioder!

Edit: rettet skriveleifer

Jeg er enig i det du sier, og nettopp derfor vil jeg ikke se at hunden min lider. Dober har høy risiko for hjerteproblemer og (varig) NSAID-behandling øker risikoen for hjerteproblemer. I tillegg er det høy risiko for bivirkninger som kvalme og magebesvær forbundet med slike preparater. Og marginene er små. NSAIDs har lav terapeutisk indeks, dvs at det er liten forskjell på toksisk og terapeautisk dose. Etter å ha spist lignende tabletter selv vet jeg at de magesmertene forbundet med pilleforgiftning kan være like jævlige som de smertene man tar pillene for. Jeg er ikke villig til å velge pest eller kolera for hunden min. Behandlingen må gi lindring fra ubehag, ellers er det ikke noe poeng. Og får jeg henne ikke opp på et (tilsynelatende) smertefritt nivå nokså raskt ser jeg nok ganske mørkt på saken. Det er bare helt pyton dette her. Takk for kleenex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, tusen takk. Bo og Panda må komme på besøk snart! Skal få pumaen opp på beina igjen, så blir det leik og moro med gøye-venninnen :)

Den må vi få til en dag. Panda er iaf helt ening :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det previcox på menyen... Veten var ikke glad for utviklingen, uten tvil store smerter i hode, nakke og skuldre, men positivt at hun ikke halter. Vi rekvirerer ct/mr for å se på vev og nerver, må deretter ta stilling til hva vi gjør videre. Krysser fingre for at piller hjelper og ikke gir stygge bivirkninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt har vi hatt masse Previcox i hus, aldri noen bivirkninger. Ikke engang litt diare eller spy :) Kun etter en intens kur med flere mnd etter hverandre ble det for tungt for magen (det står jo at det i utgangspunktet ikke skal gis mer enn 1 mnd i strekk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...