Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Noen som vil ta en handlingutfordring? 40 kg vilter unghund som ikke er utstillingstrent skal trave sine første runder på "ordentlig" utstilling på Leto den 28. Vi har trent litt den siste uken, og han traver greit i sakte tempo og står greit nok fristilt, så lenge det ikke er mer enn to hunder i nærheten. :P Planen er å teste det ut med flere hunder rundt på lørdag. :D

Kjører fra Oslo, og kan såklart evt. plukke opp på veien.

Skrevet

Noen som vil ta en handlingutfordring? 40 kg vilter unghund som ikke er utstillingstrent skal trave sine første runder på "ordentlig" utstilling på Leto den 28. Vi har trent litt den siste uken, og han traver greit i sakte tempo og står greit nok fristilt, så lenge det ikke er mer enn to hunder i nærheten. :P Planen er å teste det ut med flere hunder rundt på lørdag. :D

Kjører fra Oslo, og kan såklart evt. plukke opp på veien.

Jeg er der, og kan muligens hjelpe til- avhengig av oppmøtetid, da jeg skal være i basenjiringen også, og i tillegg har to barn og tenke på :)

Skrevet

Jeg er også i området da, det samme er jo H - som har litt erfaring med rasen. Kan jo komme bort i gårdshundringen, hvis ikke jeg finner deg, så kan vi helt sikkert få ordnet noe ;)

Skrevet

Her kan man velge på øverste hylle! Kan jo sjekke oppmøtetid og ringtider på ymse potensielt kolliderende raser når PM kommer.

Yodel, skulle du på Ekeberg på lørdag? Satser på en liten treningsinnsats der, så han er til utlån for alle som vil prøve seg. :D (Tollef er flink med barn, han kan helt sikkert passe på dem mens du evt. traver ; )

Skrevet

Han kolliderer hverken med basenji, rottweiler eller dsg.

Har trent litt med andre hunder i dag, men jeg aner virkelig ikke hvordan han kommer til å reagere inne i Letohallen med så mange hunder rundt. Han reagerer bra på stemmebruk og ros, og gikk veldig pent med Lill, så så lenge man har full fokus på hunden så går det antageligvis bra.

Yodel, er du fortsatt på Leto kl 12, ser basseluskene går tiiidlig!

Skrevet

Jeg tenkte meg bort for å titte på Staffene i halv tolv tiden, så jeg kan sikkert jeg hvis du ikke har noen andre til å gjøre det :) Men da må du passe Bodil imens :lol:

Skrevet

Jepp, jeg har et par som skal prøve før det er på tide i ringen, MEN det kan være at den ene drar før Kovu skal inn, og det kan jo fortsatt kollidere med hunder og pass av unger og jeg vet ikke hva. Nå vet jeg ikke hvordan dere ser ut, men kom bort og si hei om dere ser en forvirra dame surre rundt med en vimsete ridgeback med cyanfarget halsbånd (og sannsynligvis grime :P )? Vi kommer til å være der fra senest 11. Og telefonnummeret mitt er 970 94 540.

Skrevet

Jepp, jeg har et par som skal prøve før det er på tide i ringen, MEN det kan være at den ene drar før Kovu skal inn, og det kan jo fortsatt kollidere med hunder og pass av unger og jeg vet ikke hva. Nå vet jeg ikke hvordan dere ser ut, men kom bort og si hei om dere ser en forvirra dame surre rundt med en vimsete ridgeback med cyanfarget halsbånd (og sannsynligvis grime :P )? Vi kommer til å være der fra senest 11. Og telefonnummeret mitt er 970 94 540.

Blir det helt krise, så kan jeg sikkert hjelpe også :) Har aldri stilt ridgeback, men har erfaring med litt "sterke" raser hehe. Skal stille fransk bulldog (kat.nr 746) og er der fra morningen av.

Skrevet

Blir det helt krise, så kan jeg sikkert hjelpe også :) Har aldri stilt ridgeback, men har erfaring med litt "sterke" raser hehe. Skal stille fransk bulldog (kat.nr 746) og er der fra morningen av.

Takk for tilbudet! Jeg må da slippe unna selv nå ihvertfall! Men da må du gi meg et hint på hvordan du eller hunden din ser ut. ;) Tror ikke jeg har møtt deg før heller?

Skrevet

Takk for tilbudet! Jeg må da slippe unna selv nå ihvertfall! Men da må du gi meg et hint på hvordan du eller hunden din ser ut. ;) Tror ikke jeg har møtt deg før heller?

Haha tenkte ikke så langt jeg, holdt med kat.nr liksom ;) Nei har ikke møtt deg før. Hm har rød jakke og krøllete mørkt langt(ish) hår samt en fransk bulldog hannhund som er brindle, er sikkert rundt boxer-ringen fra tidlig.

Ca sånn:

http://i22.photobucket.com/albums/b332/l8l/wordpress/IMG_7110.jpg

Skal prøve å finne dere, kan jo hilse uansett ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...