Gå til innhold
Hundesonen.no

Trekking av tenner og div annet.


Stine
 Share

Recommended Posts

Noen som har en dyreklinikk å annbefale, vi trenger å trekke et par melketenner, og eventuelt et par voksen tenner. (ser ut som om det er for store og mange tenner i kjeften på hu) Lørenskog og Grorud dalen driver vel med tenner, men er dem flinke? Ser det koster skjorta og :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor langt unna Gran er fra Ski kommune i Akershus, men på min lokale smådyrklinikk her, tok de 1100,- kr for å trekke en melketann i overkjeven under narkose. Det var altså bare èn tann da. Men tviler på om prisen dobles selv om det er et par tenner som trekkes, da hunden allerede er bedøvd osv.

Jeg har lest innlegg fra folk som har betalt over 4000,- spenn for samme tjeneste ! :blink: Sykt hvilken forskjell det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Lørenskog skal de nesten ha 4000 for trekking av melkehjørnetenner :blink: Og jeg synes det kanskje var bittelitt dyrt :lol: Men kan "vanlige" dyreklinikker trekke tenner? For hvis dem kan det så stikker jeg bare ned på den lokale sjappa :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dyrt og slikt det blir, vil jeg anta er avhengig av hvilke tenner som skal trekkes og hvor godt de sitter. Jeg måtte trekke en molar på en voksen hund, og det var ikke lite jobb akkurat for å få ut den tanna ;) Var det ca 3000 ell no jeg betalte for det, hvis jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dyrt og slikt det blir, vil jeg anta er avhengig av hvilke tenner som skal trekkes og hvor godt de sitter. Jeg måtte trekke en molar på en voksen hund, og det var ikke lite jobb akkurat for å få ut den tanna ;) Var det ca 3000 ell no jeg betalte for det, hvis jeg husker riktig.

Trakk 2 hjørnetenner (der den ene var knekt helt ned og en annen halvt) og 3 fortenner til samme pris. Han holdt på lenge (over en time) og sa den ene tanna var skikkelig vrien. Dette var hos Eiker. Det er uten tvil den billigste klinikken her i området!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dyrt og slikt det blir, vil jeg anta er avhengig av hvilke tenner som skal trekkes og hvor godt de sitter. Jeg måtte trekke en molar på en voksen hund, og det var ikke lite jobb akkurat for å få ut den tanna ;) Var det ca 3000 ell no jeg betalte for det, hvis jeg husker riktig.

Bedre enn 4000 for en melkehjørnetann :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trakk 2 hjørnetenner (der den ene var knekt helt ned og en annen halvt) og 3 fortenner til samme pris. Han holdt på lenge (over en time) og sa den ene tanna var skikkelig vrien. Dette var hos Eiker. Det er uten tvil den billigste klinikken her i området!

Ja, det er ikke ille da :) Var dette friske tenner med røttene i behold også?

Jeg tror nok ikke jeg var nødvendigvis på den billigste klinikken, men en av de klinikkene som faktisk har utstyret til å kunne gjøre denne jobben bra :P Dessuten så måtte jeg ha time samme dag pga hunden var skadet, så regnet med det ble kostende litt ekstra da :lol:

Bedre enn 4000 for en melkehjørnetann :lol:

haha ja, det er sant :) Jeg må si jeg ble positivt overraska over prisen det kostet i vårt tilfelle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke ille da :) Var dette friske tenner med røttene i behold også?

Jeg tror nok ikke jeg var nødvendigvis på den billigste klinikken, men en av de klinikkene som faktisk har utstyret til å kunne gjøre denne jobben bra :P Dessuten så måtte jeg ha time samme dag pga hunden var skadet, så regnet med det ble kostende litt ekstra da :lol:

haha ja, det er sant :) Jeg må si jeg ble positivt overraska over prisen det kostet i vårt tilfelle..

Mener han sa at en av de var ødelagt i rota og at det gjorde det enda litt vanskeligere fordi det ble masse små fliser.

Det koster jo å reise også, så er greit å ta noe i nærheten, men når prisene kan variere fra 4000 til 400 så er det nok greit å spørre om et lite prisoverslag. De gjør den samme jobben, men tar ulike priser. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener han sa at en av de var ødelagt i rota og at det gjorde det enda litt vanskeligere fordi det ble masse små fliser.

Det koster jo å reise også, så er greit å ta noe i nærheten, men når prisene kan variere fra 4000 til 400 så er det nok greit å spørre om et lite prisoverslag. De gjør den samme jobben, men tar ulike priser. Enkelt og greit.

Jeg er helt enig med deg :)

Å sjekke pris er nok lurt, uansett hva man skal ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...