Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffing og knurring


Linda Merethe Solli
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg er ny her på forumet, var og hentet en chiauaua valp på 6 mnd nå på mandag :)

Turbo er veldig frampå, ikke redd for mye, men når han hører lyder eller det kommer folk så er d opp i fullgir med knurring og bjeffing,men han er veldig glad når han har hilst, jeg er ikke for å kjefte på hundene da jeg tror at d bare trigger til ennå mer oppspilthet, men er det noen som kan gi meg noen tips på hva jeg kan gjøre for å slutt på eller roet ned dette litt?

Har lest litt om rasen og funnet ut at kan brukes som vakthunder og at de har lett for å bjeffe, men... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror din NYE hund ser litt spøkelser ved høylys dag, jeg, etter bare 4 dager i sitt nye hjem...;)

Gi nå hunden litt ro og fred, og la den gjøre seg kjent i sitt nye hjem uten altfor mye styr. Den vil finne ut at alt er ikke så skummelt likevel etterhvert, når den bare får begynt å føle seg hjemme og vite at den hører til hos deg.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er ny her på forumet, var og hentet en chiauaua valp på 6 mnd nå på mandag :)

Turbo er veldig frampå, ikke redd for mye, men når han hører lyder eller det kommer folk så er d opp i fullgir med knurring og bjeffing,men han er veldig glad når han har hilst, jeg er ikke for å kjefte på hundene da jeg tror at d bare trigger til ennå mer oppspilthet, men er det noen som kan gi meg noen tips på hva jeg kan gjøre for å slutt på eller roet ned dette litt?

Har lest litt om rasen og funnet ut at kan brukes som vakthunder og at de har lett for å bjeffe, men... :P

Det at en hund er frampå betyr ikke at han ikke er redd. Dette høres ut som usikkerhet. Vær rolig og gi han tid som MiO skriver. Jeg ville heller ikke kjefta. Når hunden ikke stoler på deg, så vil du ha problemer med å be han om å kutte ut når han er usikker. Du har rett i at det å gå inn med mye energi vil nok bare jage han mer opp. Jeg ville oversett han helt. Da burde han lære at bråking= ingen resultater. Det betyr at han ikke engang skal få øyekontakt.

Edit: Også burde du lære hunden kommandoen "gå å legg deg". Altså at du sier den og hunden legger seg i kurven og blir liggende.

Endret av :)Kine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en blanings hund av chihuahua,dvergdachs og pomeranian. Så i forrige uke en som la ut på finn.no den het turbo og bodde på Heimdal, han var prikk lik min turbo så det var litt rart. Turbo er vist et populært navn på hunder nå :) gratulere med hunden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en blanings hund av chihuahua,dvergdachs og pomeranian. Så i forrige uke en som la ut på finn.no den het turbo og bodde på Heimdal, han var prikk lik min turbo så det var litt rart. Turbo er vist et populært navn på hunder nå :) gratulere med hunden

Hehe, det er han Turbo fra Heimdal som kom hjem til oss ;))

KINE: Vi driver å lærer `ligg`i første omgang ;) Han kunne ikke annet enn å sitte når jeg fikk han :) Vi får ta litt av gangen tenker jeg, men d med å overse er kanskje heller ikke så dumt :D Takk takk :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...